Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik kilometrů najíždí s auty zákazníci Bugatti? A kolik má to nejojetější z nich?
10.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Občas vám ukazujeme velmi ojetá auta a není problém narazit ani na vůz, co ujede statisíce kilometrů za pár let. Svět Bugatti je ale trochu jiný.
Od premiéry Bugatti Chiron uběhlo už půl roku, přesto je pořád o čem mluvit. Hned krátce po jeho premiéře jsme vám přinesli 10 fascinujících faktů, později probrali tajemství jeho úchvatného motoru a žasli nad ceníkem příplatkové výbavy. Chladným nás nenechala ani původně zamýšlená podoba vozu a když už se zdálo, že jsme opravdu probrali vše, objevily se informace o pozoruhodném vzniku prvního videa s tímto autem.
Ani to ale není všechno. Vůz si nedávno odbyl svou americkou premiéru a i když z pohledu prvního zákazníka neprobíhala úplně šťastně, nezabránilo to přítomným zástupcům značky rozpovídat se o dalších dosud neprobádaných zákoutích světa Bugatti a jeho zákazníků. A nám nedá se o některé jejich poznámky nepodělit.
Zmíníme toho více, nejvíce nás ale zaujala slova o tom, kdo jsou vlastně majitelé Bugatti a jak moc intenzivně své vozy používají. Už v minulosti jsme slyšeli, že průměrný zákazník Bugatti má 84 aut, 3 letadla a jachtu, což zní skoro neuvěřitelně, musíte ale uvážit fakt, že se tady bavíme o pár stovkách velmi zámožných lidí z celého světa. Jejich specifikace ze strany Achima Anscheidta, šéfa designu značky, byla tentokrát trochu skromnější - prý mají v průměru 42 aut, 1,7 letadla a 1,4 jachty. Tak buď trochu zchudli (až na jachty...), nebo každý průzkum vyjde trochu jinak a nebo si Bugatti tyto údaje trochu vymýšlí, aby bylo zajímavé. Ale to nechme stranou, zajímavější jsou konkrétnější údaje, které Anscheidt dodal.
„Mnoho z nich má 10 Ferrari, všechny McLareny, spoustu dalších superaut. Bugatti bývá třešnička na dortu jejich kolekcí,” říká Anscheidt. Tomu lze věřit, stejně jako dodatku, že s takovou armádou výjimečných vozů v garáži nemohou s Bugatti najet zase tak moc kilometrů. Zde má automobilka podstatně přesnější přehled, neboť všechny vozy pochopitelně servisuje, a vytasila se se zajímavými daty.
Majitel moderního Bugatti tedy najede v průměru ani ne 2 600 km ročně a vůbec nejvíce ojetý zákaznický Veyron na světě má momentálně najeto jen 39 900 km. Níže si můžete prohlédnout Veyron Grand Sport z roku 2009, který je aktuálně nabízen k prodeji ve Francii. Na tachometru má 34 000 km a je tak jedním z vůbec nejojetějších na světě. Že pořád vypadá dokonale, k běžným vozům s extrémně vysokými nájezdy má daleko a při ceně atakující 40 milionů Kč už vůbec není levný, snad není nutné dodávat.
Není to ovšem absolutně nejvíce ojeté Bugatti Veyron na světě, to vlastní sama automobilka. Používá jej stále pro testovací a vývojové účely a najela s ním 89 800 km. Ani to není mnoho, ostatně Bugatti se s nájezdy „nestrhají” ani při vývojových testech. Anscheidt dodal, že pro vývoj Chironu bylo použito celkem 30 prototypů, z nichž některé jsme mohli vidět při testech po celém světě. Dohromady najely něco přes 480 tisíc kilometrů, což je na Bugatti jistě hodně, v průměru to ale vychází jen na cirka 16 tisíc km na jedno auto.
Nejsou to ale jediné zajímavé informace. Anscheidt dále dodal, že Chiron měl být původně zbaven klasických zrcátek a jakýchkoli klik dveří. Technicky to bylo řešitelné, problémy s legislativou v některých zemích to ale zhatily, u zrcátek pak byl problém i s dokonalou viditelností zejména za deště. Nakonec tak Chiron má jak klasická zrcátka, tak kliky dveří.
Pozoruhodná je též zpráva, že automobilka měla potíže s testováním aerodynamiky. Celý koncern VW je sice tím, který pozvolna mává větrným tunelům, na rozdíl od některých konkurenčních značek je ale stále používá pro doladění. Ani mocný „überkoncern” ale nedisponuje tunelem, který by umožňoval efektivní ladění aerodynamiky v rychlostech přes 300 km/h, a tak bylo chování vozu v praxi - po pečlivém počítačovém modelování, pochopitelně - zkoumáno na testovací trati poblíž Wolsburgu. Až tam Bugatti mohlo ověřit fungování v rychlostech přes 400 km/h.
Když jsme u maximální rychlosti, sluší se dodat, že Chiron má maximálku omezenou na 420 km/h a její překonání nebude možné jen tak - znovu bude třeba druhý klíč a dohled automobilky. Dlouho se spekuluje o tom, jak vysoká skutečná maximálka bude a technici Bugatti nabízí alespoň vodítko. Přesnou hodnotu neudávají, možná ji ani sami neví, použití druhého klíče ale má dovolit pouť k rychlostem „okolo 460 km/h”. To už je opravdu úctyhodná rychlost...
Tohle je jedno z nejvíce ojetých moderních Bugatti vůbec, rekordman má už jen pár tisíc km navrch. Že vypadá pořád dokonale, můžete vidět sami...
Nový Chiron bez omezovače pojede určitě okolo 460 km/h, to už Bugatti potvrdilo při americké premiéře s tímto konkrétním exemplářem za zády
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva