Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg po rekordu Ringu zase tak neprahne, musí naladit vůz, sehnat řidiče...
14.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě loni se Švédové tvářili, že jim omezení na Nordschleife zabránilo vytvořit nový rekord trati za 5 minut 12. Teď couvají, prý potřebují měsíce na přípravu.
Loňský rok mají fanoušci Nordschleife jistě ještě v živé paměti. V návaznosti na březnovou nehodu závodního Nissanu GT-R, při které zahynul jeden divák, došlo k zavedení rychlostních limitů. Aby toho pak nebylo málo, majitel okruhu - společnost Capricorn Nürburgring GmbH - de facto zakázal veškeré pokusy o rekord. Podle některých spekulací přitom za tímto krokem, který nebyl nutně vyžadován legislativou, stálo Porsche, které se obávalo, že by jeho hybridní supersport 918 Spyder mohl dostat napráskáno od Koenigseggu.
Tyto zvěsti Švédové částečně přiživovali, neboť uváděli, že One:1, jejich vrcholný model, byl připraven rekord zdolat. Prý už jen chtěli všechno realizovat a natočit, ale najednou to nebylo možné. Důkazem místo slibů měl být zářez ve Spa, jenž supersport s výkonem 1 341 koní a hmotností 1 341 kilogramů zdrtil za 2 minuty a 32 sekund. Tedy mnohem rychleji než zmiňované Porsche či McLaren P1. Koenigsegg navíc uvedl, že měl problém s hlukovými limity a tudíž mohl zajet pouze tréninková kola, nikoliv to pořádně ostré.
Mohlo se tedy zdát, že po odstranění rychlostních limitů na Ringu Švédové nakráčejí na Severní smyčku, kterou pokoří stejným způsobem jako Spa. Nicméně automobilka aktuálně naznačila, že pokus o rekord se neodehraje jen tak, potřeba prý bude náročná příprava. Dle plánu se Koenigsegg nejprve hodlá účastnit řady privátních okruhových dní, než se pokusí o nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jak totiž značka vysvětluje, řidič potřebuje poznat vůz i trať.
Po celou dobu se navíc hlavní tovární jezdec Robert Serwanski bude snažit co nejlépe naladit vůz právě na Severní smyčku, což jen naznačuje, že o ryze standardní model nepůjde. Navíc Švédové chtějí za volant někoho jiného, kdo již s Nordschleife má větší zkušenosti. I takový jezdec však prý bude potřebovat čas, aby si zvykl pro změnu na Koenigsegg One:1, který je „mnohem výkonnější než většina aut s pohonem zadních kol“.
Podtrženo a sečteno, zatímco ještě před pár měsíci si Švédové byli jisti v kramflecích a naznačovali, že zákaz na Ringu přišel jen kvůli nim, nyní již dodávají, že budou potřebovat měsíce na přípravu. Na rozdíl od Porsche 918 Spyder přitom chtějí svůj supersport naladit specificky pro daný okruh, což jim sice nikdo nezakazuje, neboť oficiální pravidla na Nordschleife neexistují, nicméně optimální přístup to z hlediska vnímání výsledného času také není.
Na výkon Koenigseggu jsme tedy skutečně zvědavi, i když aktuálně je otázkou, kdy a zda bude vůbec zveřejněn. Automobilka totiž dále ještě uvádí, že k pokusu o rekord možná letos dojde a možná také ne. Kromě dostupnosti tratě a řidiče je totiž prý ve hře ještě spousta dalších neznámých, kupříkladu počasí. Zdá se tedy, že ještě loni velmi jistí Švédové začínají pomalu couvat a spíše potvrzují svá předchozí slova, že po rekordech vlastně nejdou...
Zdrtí Koenigsegg One:1 Nordschleife či nikoliv? To se nejspíše ještě hezkých pár měsíců nedozvíme, proč asi?
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 3 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 6 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva