Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg One:1 brutálně havaroval na Nordschleife, 1 ze 7 je zničen
18.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Koenigsegg se letos chystal na pokus o zdolání rekordu Severní smyčky Nürburgringu s One:1. Jedna z přípravných jízd skončila katastrofou.
Doplněno 19.7.: Koenigsegg již potvrdil, že auto znovu postaví, i kdyby z toho rozbitého měl použít pouze VIN. Zdá se tedy, že fatální bude tato nehoda jen pro pokus automobilky v dohledné době stanovit rekord Severní smyčky...
Koenigsegg je velmi sympatická automobilka. Stačí si přečíst o tom, jak Christian von Koengsegg vydupal prakticky z ničeho jednoho z nejrespektovanějších výrobců supersportů světa či jaké nadšení pro věc čiší z jeho zaměstnanců. Najde se asi jen málokdo, kdo by této partě nadšenců nepřál úspěch v tom, co se letos chystal udělat - přepsat rekordní tabulky Severní smyčky Nürburgringu.
Nevybrala si pro to žádné ořezávátko, ale model One:1 s dechberoucí dynamikou. Že je auto charakterizované více jak 1 300 koňmi 5,0litrového osmiválce na stejný počet kilogramů rychlé jako čert, o tom nepochybuje nikdo, ale připravit jej na nástrahy Norschleife je ještě něco jiného. Nezdá se přitom, že by Švédové cokoli podcenili - rozhodli se trénovat a vůz nastavit tak, aby si i se svými extrémními parametry se Smyčkou rozuměl. Při dnešních přípravných jízdách ale věci nešly podle plánu.
Informace o tom, co přesně se událo, jsou zatím strohé, z dostupné dokumentace je ale jasné jedno. Pilot One:1, pravděpodobně firemní matador Robert Serwanski, ztratil kontrolu nad vozem krátce za jedním z nejrychlejších míst trati, tzv. Liščí norou, Fuchsröhre. Je to přesně to místo, kde nedávno předvedl parádní drift řidič BMW 2 GT, pilot Koenigseggu ale podobné štěstí neměl.
Vypadá, že ještě v místech, kde stín stromů brání rychlému vyschnutí trati, dostal smyk na vlhkém asfaltu a ve vysoké rychlosti se začal nekontrolovatelně sunout směrem k bariérám. Rána díky bohu nepřišla hned, to dosvědčují neuvěřitelně dlouhé stopy od pneumatik na asfaltu, pak ale náraz do bariéry přišel a vůz ponechal těžce poničený zejména v jeho zadní části.
Devastace One:1 je ohromná, vzhledem k ohromné ceně jednoho z pouhých sedmi vyrobených exemplářů půjde o jednu z nejdražších nehod, které se kdy na Ringu odehrály. Vůz je podle fotek vážně zničen a za normálních okolností by to snad byla i škoda totální. Toto je ale stále tovární auto a hřát u srdce nás může, že Koenigsegg - ať už z vozu zbylo použitelné cokoli - dá jistě za vznik novému.
Ještě více nás může těšit, že pilot vozu neutrpěl přes hrozivě vyhlížející výsledek karambolu žádná vážná zranění. Byl převezen do nemocnice, ale odpoledne byl po sadě vyšetření propuštěn bez obav doktorů o jeho zdravotní stav. Koenigsegg před pár desítkami minut nehodu přiznal a konstatoval: „Tento incident je potvrzením, jak obtížné je jezdit na této úrovni na nejnáročnějším okruhu světa. Jsme pochopitelně konsternováni tímto vývojem, ale potěšeni tím, že naše bezpečnostní systémy fungovaly podle očekávání, aby ochránily řidiče.”
Švédové jsou nehodou zjevně zasaženi, ale zdá se, že odhodlání pokořit Nordschleife neztrácejí: „Koenigsegg je extrémně výkonné auto a musí být testováno odpovídajícím způsobem,” konstatují smířlivě v návaznosti na dnešní události. Snad tedy One:1 ještě někdy na Ringu uvidíme, byla by škoda, kdyby ne. Jisté ale je, že po této události se pokus Koenigseggu o rekord odsouvá ještě více na neurčito. To je nepochybně škoda, buďme ale rádi, že tuto nehodu odnesl na zdraví „jen” jeden One:1 - při pohledu na fotky je zjevné, že to mohlo dopadnout mnohem hůře. Však se přesvědčte sami...
Nehoda One:1 na Ringu se musela odehrát ve velmi vysoké rychlosti, i takto odolné auto z ní odkráčelo značně pošramocené
Zdroje: Auto Evolution, GT Spirit, Koenigsegg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB