Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Klíčovou novinku VW dál trápí rozsáhlé problémy, desetitisíce aut skladuje, kde se dá
1.3.2020 | Petr Miler
Měl to být zásadní trumf Volkswagenu v boji za snížení průměrných emisí CO2 prodávaných aut a jeho výroba začala už v listopadu. Kolik aut bylo od té doby prodáno? Přesně 0, všechna vyrobená jsou doteď odstavená a čekají na opravy softwaru.
Již na počátku loňského listopadu Volkswagen vítězoslavně spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. Už to bylo neobvyklé, neboť běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. Tady to ale neplatilo a nyní se ukazuje, že ani v létě ID.3 do prodeje nedorazí.
S odkazem na své zdroje u Volkswagenu to tvrdí německý Manager Magazine. Problémy jsou se software vozu, který se už měsíce nedaří doladit tak, aby fungoval podle očekávání. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, které jsou neustále připojeny na internet, navíc je prvním ryzím elektromobilem stojícím na nové platformě MEB. To pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané a evidentně neprobíhá hladce.
O tomto už se mluvilo dříve, problémy ale eskalují. Z našich zdrojů můžeme potvrdit přinejmenším to, že potíže skutečně nebyly vyřešeny a navíc Němci se potýkají i s nedostupností akumulátorů. Podle Manager Magazinu tak byla koncem týdne svolána přímo ve Wolfsburgu krizová schůzka nejvyššího vedení v čele se samotným Herbertem Diessem. Téma? Desítky tisíc aut stojících na různých místech v okolí továrny na ID.3 s nehotovým software. Podle zdroje VW uvolnil neskutečných 10 tisíc techniků na to, aby auta vyladili k dokonalosti, do dnešního dne ale neuspěli.
Na nižších pozicích už padají hlavy a jistý si ničím nemůže být ani sám Diess. Zdánlivě jde o okrajový model, který si letos koupí nejspíše jen pár desítek tisíc lidí, ať už bude k dispozici kdykoli, celá věc je ale složitější. VW musí prodávat elektromobily, aby dostal průměrné emise CO2 svých aut na patřičnou úroveň a pokud to nesvede, může platit snadno miliardové pokuty. Takový finanční otřes by od kormidla mohl dostat i Diesse.
Původní termín doladění všech dětských nemocí byl jaro 2020, to ale začne za 20 dnů a tomuto termínu nevěří ani Thomas Ulbrich, který je u VW odpovědný za elektromobilitu. Počet vyrobených aut se blíží už 30 tisícům, prodat ale nelze jediný. A zastavení výroby nepřipadá v úvahu, to by pro Němce byla jen další ekonomická rána.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, možná ale vše časem „vyřeší” jiný problém, který se v mezičase objevil. Pokud bude nový koronavirus zasahovat další a další země, pak se stane nereálnou výroba a prodej nejen ID.3, ale i dalších modelů. V tu chvíli se zřejmě potíže se software elektrického benjamínka stanou druhořadým















Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 odstartovala již dávno, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad. Vyprodukovala jich už desítky tisíc, prodat ale nemůže jediné a problémy trvají dál
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom