Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Když ani peníze nestačí: Ferrari vám auto na zakázku do roku 2021 nepostaví
26.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Program One-Off zvládá jen tři auta ročně. Návrh každého z nich zabere moře času a ještě více peněz. Snít mohou všichni, realizovat jen vyvolení.
Enzo Ferrari měl jedno zlaté pravidlo, dle kterého maranellská automobilka musí vždy vyprodukovat minimálně o jeden exemplář méně, než trh požaduje. K tomu se časem přidalo další, jež limituje maximální roční produkci. Tu sice nový šéf značky Sergio Marchionne hodlá zvednout na 9 000 vozů, i přesto je ovšem zjevné, že Ferrari na každém rohu neuvidíme. Tedy snad s výjimkou Monaka, Beverly Hills a pár dalších podobných míst.
Proč zde ale o tom hovoříme? Důvod je prostý, navzdory existující exkluzivitě se zákazníci Ferrari hodlají navzájem dále odlišovat. Proto automobilka spustila divizi Tailor Made, která se snaží splnit každé jejich přání. Ta jsou ale víceméně spojena pouze se zakázkovými laky či specifickým čalouněním. Případně pak s nějakými karbonovými doplňky nebo unikátními litými koly.
Pokud ovšem chcete více, pak musíte zaměřit svou pozornost na program One-Off. Ten spočívá v kompletní přestavbě, kdy stranou zůstává víceméně jen technika, nicméně karoserie může projít radikální proměnou od podlahy až po střechu. Z toho důvodu Ferrari zvládá vyrábět pouze tři takové exempláře ročně. Asi proto nepřekvapí, že divize má práci až do roku 2021.
S danou informací přišel obchodní ředitel značky Enrico Galliera, který zároveň zmínil, že vývoj naprostého maranellského unikátu zabere 18 až 24 měsíců. Pokud přitom klient mění zadání, prodlouží se i čekací lhůta. Po celou tu dobu se oslovený šťastlivec účastní pravidelných schůzek s designéry a techniky, což zabere spoustu času a ze zákazníka udělá nedílnou součást tvůrčího týmu.
V závislosti na zvoleném šasí - osmiválcovém či dvanáctiválcovém - se pak pohybuje cena, nicméně se sumou nižší než 3 miliony Eur (cca 81,07 mil. Kč) byste rozhodně neměli počítat. Ovšem i kdybyste vytáhli z kapsy třeba trojnásobek a mimo to nějakým zázrakem předstihli zmiňovanou čekací listinu, nemusí to notně znamenat, že se zakázkového exempláře dočkáte.
Galliera totiž dodává, že pozvánku do daného programu si musíte zasloužit. „Je to něco, co se vyvine v osobní kontakt. Pokud před sebou máme klienta, který miluje naše speciální edice nebo hledá něco zajímavého, pak ho možná oslovíme. Výběr klientů je pro nás důležitý. Snažíme se vybírat ty, kdo žijí a dýchají pro Ferrari a ocení, nakolik výjimečné naše vozy jsou.“
Není to ovšem jediné omezení. Dále totiž automobilka touží po těch zákaznících, kteří nebudou své vozy schovávat do klimatizovaných garáží, ale místo toho je budou řídit. A to tak často, jak jen je to možné. Navíc můžete zapomenout třeba na růžovou barvu, ostrou verzi modelu GTC4Lusso či cokoliv, co nezapadá do mantinelů italské automobilky.
Síto je tedy velmi tenké, přičemž propadnout jím může jen velmi výjimečná a šťastlivá klientela. Pokud tedy máte desítky milionů korun, dostatek času, začněte nakupovat standardní i limitovaná Ferrari a usedejte denně za jejich volant. Když půjde vše jako na drátkách, Galliera nebo některý z jeho kolegů se vám ozve. Za 10, 20 let...
Poslední kreací zvešlou z programu One-Off je Ferrari 458 MM Speciale...
...jeho majitel přitom na Festivalu rychlosti v Goodwoodu prokázal, že s ním skutečně hodlá jezdit
Mimo to se zakázková divize postarala o celou řadu výjimečných exemplářů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva