Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kdysi nejžádanější elektromobily Evropy se dnes rozprodávají za drobné, ani tak neohromí
19.7.2021 | Petr Prokopec
Jako nový začínal s cenou na 1,1 milionu Kč, takže jeho současná nabídka za zlomek této sumy vypadá zajímavě už optikou ztráty původní hodnoty. Je to ale skutečně to jediné, čím Streetscootery dokáží ohromit.
Historie německé značky Streetscooter je poměrně krátká, přičemž za úspěšnou ji označit nemůžeme. Firma zaměřená na výrobu elektrických dodávek vznikla v roce 2010, přičemž o čtyři léta později jí převzala Deutsche Post. Němečtí pošťáci totiž potřebovali prostorný a hlavně bezemisní dopravní prostředek, se kterým by doručovali zásilky. A jelikož žádná automobilka nedokázala nabídnout zboží odpovídající požadovaným parametrům, jednoduše si jej stvořili sami. V roce 2016 pak odstartovali sériovou výrobu a s vlastními i odběry i prodeji dalším subjektům udělali ze Streetscooteru toho času nejprodávanější elektrické auto kontinentu.
Loni nicméně Deutsche Post oznámila, že výroba auta je pro firmu značné ztrátová a po prodělaných miliardách končí. Elektrické dodávky se nakonec nestaly ani symbolem spolehlivosti, však jen loni muselo na 12 tisíc exemplářů do servisu po sérii požárů. A jak naznačuje vznícení dvou kusů, k němuž došlo před pár dny v Badensku-Württembersku, problém tím vyřešen stejně nebyl. To ovšem německé poště nezabránilo v tom, aby začala vyprazdňovat své garáže.
Na trh tak zamířilo nemalé množství ojetin, které se dnes prodávají i skoro nejeté za nízké statisíce. Více než tisícovku z nich koupil majitel zámečnické firmy z Hanoveru Bernd Biank. Ten pak navíc najal i trojici lidí, kteří mají za úkol vozy používané pošťáky opravit. Či případně rozmontovat na díly, z nichž některé budou sloužit jako náhradní, zatímco jiné budou prodány jako separátní komponenty. Biank přitom uvádí, že se mu již ozvaly různé developerské firmy s tím, že by baterie dodávek využily na skladování energie z fotovoltaických panelů.
Stěžejním obchodním záměrem je nicméně rozprodej aut jako takových. Biank je nabízí od 8 990 Euro (cca 230 tisíc Kč), tedy skutečné za drobné ve srovnání s původními cenami, a to i s platnou technickou. Při pohledu na technické parametry se ovšem nezdá, že by šlo byť v této podobě o atraktivní nabídku, která by mohla zabodovat u kohokoli krom obyvatel německé metropole postižené zákazy vjezdu starších dieselových vozů. Nabízené exempláře totiž povětšinou pochází z prvního roku výroby a disponují bateriemi o kapacitě 20,4 kWh, která má vystačit jen na 80 kilometrů.
Za zhruba čtvrt milionu korun si tedy můžete pořídit vůz, který sice dokáže zaujmout praktičností, ovšem nemá ani klimatizaci, maximálně zvládá jet rychlostí 80 km/h a jeho dobíjení skrze domácí zásuvku zabere dlouhých sedm hodin. S kratším časem pak vlastně ani nelze počítat, neboť jak jsme zmínili, převážně jde o vozy z roku 2016 vyvíjené hlavně s cílem vyrábět je co nejlevněji.
Suma sumárum tak dochází na to, co zmiňujeme již léta. Tedy že elektromobily jako ojeté vozy mohou okouzlit vlastně jen tam, kde politická garnitura nastavila pravidla tak, že jimi nic jiného než elektrický pohon nemůže proklouznout. A ve výsledku vlastně ani tam nemusí být zajímavé, neboť za stejné peníze v Německu dnes dostanete zcela nový elektromobil s mnohem vyšší maximálkou i větším dojezdem, jen s menším prostorem pro náklad.
Ex-dodávek německé pošty se navíc netýkají výhodné dotace a kvůli stáří je nutné počítat s tím, že už tak malá kapacita baterií se bude ještě dále snižovat. Zanedlouho vystačí jen na jízdy tam, kam byste možná bez problémů zvládli zajít i pěšky. V té chvíli byste přitom pro životní prostředí udělali více, byť mnohé vlastně uděláte i tím, že si Streetscooter pořídíte a prodloužíte tak jeho životnost. Dosud totiž tyto vozy neposloužily téměř ničemu.










Streetscooter se svého času prodával od 1,1 milionu korun, zhruba pětinová stávající cena za kusy, jako ty nabízené firmou ECE Nutzfahrzeuge, tak může být lákadlem. Nakonec ale ani za těchto podmínek nejde o moc lákavou nabídku. Ilustrační foto: ECE Nutzfahrzeuge, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva