Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kde jsou ty časy: takhle vypadá Mercedes W124 se 704 tisíci ujetými km
31.7.2016 | Petr Miler
Ve stínu některých aut je těžké si neuvědomit, že kvalita těch nových šla dolů. Tento Mercedes je zcela originální a má tři popsané servisky.
Nejsme z těch, kteří by v rámci svého života ustrnuli v jedné z jeho ér a odmítali si připustit, že svět se posunul zase o kus dál. Tak to určitě není. Stejně tak ale nepatříme mezi lidi, kteří by zavírali oči před realitou, která není úplně příjemná. Občas tak píšeme o autech, která byla a už nejsou prostě proto..., že byla a už nejsou. Zejména v posledních letech pod tíhou regulací a (někdy i z nich vyplývajícího) tlaku na minimalizaci nákladů v se tak stává, že s novou generací toho či onoho auta nedostáváme dokonale lepší stroj. Nabízen je nám spíše vůz, který je v určitých ohledech lepší a určitých horší.
Jedna z věcí, která se u nových modelů aut obvykle zhoršuje, je kvalita a trvanlivost. Nebudeme nyní spekulovat o důvodech, někdo za tím vidí zmíněné regulace, jiný prvoplánovitou snahu automobilek dělat „auta na tři roky”, protože pak by si nikdo nepřišel pro nová, další prostě neochotu zákazníků nových aut platit za lepší řešení. Tohle vážně není podstatné, těžko mi ale někdo namluví, že VW Golf IV či V nebyl kvalitnější a trvanlivější než dnešní sedmička, že BMW 3 E46 nebylo v obou ohledech dál než všechny pozdější generace či že Mercedes, ač je v tomto ohledu pořád daleko, neslevil z orientace na totální kvalitu a „neprůstřelnost”.
Mladší z našich čtenářů nemuseli dekádu, dvě, někdy i tři staré stroje zažít a nejen jim chceme ukázat jeden Mercedes 200 E z roku 1992, který toto všechno dosvědčuje. Z hlediska způsobu jeho užívání je to naprostá rarita - auto mělo po celých 24 let jednoho jediného majitele, který s ním po 22 let jezdil a jezdil. Ne zase tak moc, ale ne zase tak málo, v průměru přes 30 tisíc kilometrů za rok. Byl s ním spokojen a na autě se nic „nekazilo”, takže si jej nechal po celou tu dobu, až do najetí 704 tisíc km.
Byl to pán narozený roku 1934, tedy v době pořízení auta už muž v letech, ale žádný důchodce. Byl nepochybně pečlivý a starostlivý, o čemž svědčí nejen stav vozu, který za chvíli probereme, ale i fakt, že po celou dobu vlastnictví auta jezdil do autorizovaného servisu na pravidelné prohlídky i servisní zásahy. K autu jsou tedy tři skoro plně popsané servisní knížky, jejichž sumarizaci prozradí následující tabulka - předestřít ji vám přehledně jinak je vzhledem k jejímu rozsahu nemožné.
Servisní historie tohoto Mercedesu 200 E
Už tohle je mimořádné, zcela výjimečný je ale stav vozu, ve kterém je dnes nabízen k prodeji u německé firmy Kark Classics. Však se podívejte na přiložené fotky, najít na něm jakoukoli chybu je skoro nemožné. Pokud by vám tohle auto někdo nabízel jako perspektivní „youngtimer” se 70 tisíci km, asi mu budete věřit. On to vlastně perspektivní „youngtimer” je, má ale najeto přes 700 tisíc km....
Prodávající tvrdí, že je v naprosto originálním stavu, že byl měněn jen spotřební materiál a že nejde o žádnou „leštěnku”. Prý je to jen kvalitně postavené auto od majitele, který s ním zacházel uctivě. Pod kapotou má benzinový dvoulitr M102 s výkonem 87 kW (118 koní) a čtyřstupňovým automatem, tedy skoro tu nejhorší možnou techniku, ale jistě i střízlivá motorizace pomohla tomu, že tento vůz přežívá do dnešního dne v takovém stavu.
Prý je připraven na 1 milion kilometrů a asi to nebude moc přehnané tvrzení. Mercedesy W124 jsou vyhlášeny svou kvalitní konstrukcí i výrobou, milion kilometrů jich najel nejeden a tento měl zjevně perfektní péči. A teď si vemte, že se občas dají koupit i skoro nové. Ano, Mercedesy vždy byly kvalitní a vydržely, i když se s nimi nikdo nemazlil, nejsme si ale jisti, jestli si za další čtvrtstoletí budeme moci v podobných souvislostech vyprávět o některém z dnešních Céček - tak bytelně jako W124 nepůsobí.
Podívejte se ale na tento vůz, je to vážně kus historie a pozoruhodná ukázka předimenzovanosti přístupu Němců ke konstrukci aut před pár dekádami...
Tohle auto má vážně najeto skoro třičtvrtě milionu kilometrů a prý je naprosto originální
Zdroj: Kark Classics
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva