Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Že nebylo líp? Takto může vypadat legendární nezničitelný Mercedes S124 po 542 tisících km
27.8.2023 | Petr Miler
Nepatříme mezi ty, kteří by soustavně vzpomínali na to, co už bylo, v případě trvanlivosti nových aut je ale vývoj dávno za zenitem. Něco jako Mercedesy W124 a S124 dávno nevzniklo a stěží kdy znovu vznikl.
Skutečně nejsme z těch, kteří by v rámci svého života ustrnuli v jedné z jeho ér a odmítali si připustit, že svět se posunul zase o kus dál. Stejně tak ale nepatříme mezi lidi, kteří by zavírali oči před realitou, která není úplně příjemná. Občas tak píšeme o autech, která byla a už nejsou prostě proto, že byla a už nejsou. Zejména v posledních letech pod tíhou regulací a (často také z nich vyplývajícího) tlaku na minimalizaci nákladů se stává, že s novou generací toho či onoho auta nedostáváme dokonale lepší stroj, jak bylo zvykem. Nabízen je nám spíše vůz, který je v určitých ohledech lepší a určitých horší.
Jedna z věcí, která se u nových modelů aut obvykle zhoršuje, je kvalita a trvanlivost. Nebudeme nyní spekulovat o důvodech, někdo za tím vidí zmíněné regulace, jiný prvoplánovou snahu automobilek dělat „auta na tři roky”, protože pak by si nikdo nepřišel pro nová, další třeba neochotu zákazníků nových aut platit za lepší řešení. Tohle teď není podstatné, těžko mi ale někdo namluví, že VW Golf IV či V nebyl kvalitnější a trvanlivější než dnešní osmička, že BMW 3 E46 nebylo v obou ohledech dál než všechny pozdější generace či že Mercedes neslevil z orientace na totální kvalitu a „neprůstřelnost”.
Mladší z našich čtenářů nemuseli dekádu, dvě, někdy i tři staré stroje zažít a nejen jim chceme ukázat jeden Mercedes z roku 1990, který naznačuje, že výše zmíněné není jen mylný dojem. Z hlediska způsobu jeho užívání je to pravda trochu mimořádné auto - mělo za 33 pouhé dva majitele, ale to je jediná neobvyklost. Oba s ním totiž po více než tři dekády docela normálně jezdili. Ne zase tak moc, ale ne zase tak málo, v průměru okolo 17 tisíc kilometrů za rok. A protože se na autě se nic podstatného „nekazilo”, vydrželo v tomto režimu používání až do najetí 542 tisíc km.
Majitelé auta museli být nepochybně pečliví a starostliví, o čemž svědčí nejen stav vozu, ale i fakt, že po celou dobu vlastnictví auta bylo pravidelně servisováno. Tak se má s autem zacházet, ale ruku na srdce - takto se ke svému vozu chová dost lidí, třebaže ne každý. Ani tak ale obvykle nedosáhnou toho, aby jejich auto vypadalo po 33 letech tak, jak zachycují fotky níže.
Však se na ně podívejte a zkuste na voze najít jakoukoli větší chybu, je to skoro nemožné. Pokud by vám tohle auto někdo nabízel jako perspektivní „youngtimer” se 70 nebo 170 tisíci km, asi neřeknete popel. On to vlastně perspektivní „youngtimer” je, má ale najeto přes půl milionu km.
Prodávající tvrdí, že je v originálním stavu, že byl měněn jen spotřební materiál a že nejde o žádnou „leštěnku”. Prý je to jen kvalitně postavené auto po majitelích, kteří s ním zacházeli uctivě. Pod kapotou má dieselový třílitr s turbem, tehdy parádní motor s výkonem 108 kW (147 koní) a automatickou převodovkou, tedy ne zase tak starodávnou a extrémně primitivní techniku. Přesto vůz přežívá do dnešního dne v takovém stavu.
Prý je připraven na 1 milion kilometrů a asi to nebude moc přehnané tvrzení. Mercedesy W124 a S124 jsou vyhlášeny svou kvalitní konstrukcí i výrobou, milion kilometrů jich najel nejeden a tento měl zjevně perfektní péči. A teď si vezměte, že se občas dají koupit i skoro nové. Ano, Mercedesy vždy byly kvalitní a vydržely, i když se s nimi nikdo nemazlil, nejsme si ale jisti, jestli si za další čtvrtstoletí budeme moci v podobných souvislostech vyprávět třeba o novém Céčku - nechceme do něj znovu „kopat”, ale dvoulitrové mild-hybridní turbo s 258 koňmi v roce 2056 s 542 tisíci km v perfektním stavu? No těšíme se na něj.
Podívejte se ale na tento vůz, je to kus historie a pozoruhodná ukázka předimenzovanosti přístupu Němců ke konstrukci aut před pár dekádami. Jestli tato slova v roce 1990 vypadala jako marketing, ve stínu stavu tohoto vozu působí jako holé konstatování reality. A mimochodem, auto se i po tolika letech a kilometrech prodává v přepočtu za 154 tisíc Kč, což značí i dost malý pokles hodnoty. Ovšem, proč také prodávat vůz dráž, když vypadá tak dobře a skutečně před sebou může mít ještě statisíce dalších km?
Tohle auto má vážně najeto přes půl milionu kilometrů a prý je originální - nemá přitom daleko ke stavu, v jakém bychom jej očekávali chvíli po sjetí z výrobní linky. Foto: Kfz-Werkstatt und Handel Jan Winterhoff, publikováno se souhlasem
Zdroj: Kfz-Werkstatt und Handel Jan Winterhoff@Mobile.de
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva