Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kauza hořících 911 GT3 vyřešena, všechny prodané vozy dostanou nový motor
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samovznícení bylo způsobeno vadou v upevnění ojnic. Porsche proto agregáty vymění za nové, zákazníky ještě individuálně odškodní.
Tak tomu říkáme rychlý obrat. Ještě minulý týden se totiž zdálo, že Porsche bude trvat týdny či dokonce měsíce, než vyřeší problém praskání motoru a následného úniku oleje, který vedl k několika zdokumentovaným případům samovznícení modelu 911 GT3. Kvůli tomu byly pozastaveny dodávky objednaných strojů, přičemž německá automobilka zároveň důrazně doporučila stávajícím majitelům, aby se svými vozy až do odvolání nikam nejezdili. To samozřejmě nebyl dobrý stav věci ani pro ně, ani pro samotnou značku. Přece jen, GT3 je výkladní skříní Porsche, a jako takové má trávit čas hlavně v akci, nikoliv jen zaparkované v garáži.
Již včera jsme ovšem mohli zmínit, že německá automobilka našla „jádro pudla“ a nyní testuje možná řešení. To je ale nakonec vskutku radikální - podle mluvčího značky Nicka Tworka se totiž každý ze 785 již vyrobených exemplářů dočká výměny pohonné jednotky. Daný problém se totiž týká upevnění ojnic, jakákoliv jejich výměna by tak zabrala velké množství času a Porsche by beztak riskovalo další možné nesnáze.
Zmíněné nahrazení pohonné jednotky zcela nový agregátem je pro majitele mnohem rychlejším řešením, neboť dané vozy musí do servisu na pouhý den. Otázkou ovšem je, kdy se tak stane, neboť podle Tworka bude chvíli trvat, než Porsche vyrobí požadovaný počet skorozávodních plochých šestiválců produkujících 475 koní.
Ve výsledku tak vlastně můžeme potvrdit původní zprávu, že vyřešení celého problému skutečně zabere i pár měsíců. Pro samotnou automobilku se pak dozajista bude jednat o nemalý náklad, neboť i kdyby výrobní cena motoru byla 100 000 Kč, stále zde hovoříme o 78,5 milionech korun. A to nehovoříme o nutnosti uhradit náklady vzniklé servisům, dalších nutných výdajů zákazníků a pochopitelně ani utrpené ztráty části dobré pověsti, kterou tato kauza Porsche nepochybně přinese.
Na druhou stranu značce nikdo nemůže upřít, že zákazník je pro ni až na prvním místě, zvláště když jen výměnou agregátu snahy Porsche nekončí. Twork totiž dále uvedl, že automobilka bude s každým zákazníkem individuálně jednat o kompenzaci za jeho „utrpení“.
Porsche 911 GT3 bude moci konečně zpátky do provozu. Ovšem až poté, co bude každému ze 785 dosud vyrobených exemplářů vyměněn motor
Zdroj: Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie