Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kauza hořících 911 GT3 vyřešena, všechny prodané vozy dostanou nový motor
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samovznícení bylo způsobeno vadou v upevnění ojnic. Porsche proto agregáty vymění za nové, zákazníky ještě individuálně odškodní.
Tak tomu říkáme rychlý obrat. Ještě minulý týden se totiž zdálo, že Porsche bude trvat týdny či dokonce měsíce, než vyřeší problém praskání motoru a následného úniku oleje, který vedl k několika zdokumentovaným případům samovznícení modelu 911 GT3. Kvůli tomu byly pozastaveny dodávky objednaných strojů, přičemž německá automobilka zároveň důrazně doporučila stávajícím majitelům, aby se svými vozy až do odvolání nikam nejezdili. To samozřejmě nebyl dobrý stav věci ani pro ně, ani pro samotnou značku. Přece jen, GT3 je výkladní skříní Porsche, a jako takové má trávit čas hlavně v akci, nikoliv jen zaparkované v garáži.
Již včera jsme ovšem mohli zmínit, že německá automobilka našla „jádro pudla“ a nyní testuje možná řešení. To je ale nakonec vskutku radikální - podle mluvčího značky Nicka Tworka se totiž každý ze 785 již vyrobených exemplářů dočká výměny pohonné jednotky. Daný problém se totiž týká upevnění ojnic, jakákoliv jejich výměna by tak zabrala velké množství času a Porsche by beztak riskovalo další možné nesnáze.
Zmíněné nahrazení pohonné jednotky zcela nový agregátem je pro majitele mnohem rychlejším řešením, neboť dané vozy musí do servisu na pouhý den. Otázkou ovšem je, kdy se tak stane, neboť podle Tworka bude chvíli trvat, než Porsche vyrobí požadovaný počet skorozávodních plochých šestiválců produkujících 475 koní.
Ve výsledku tak vlastně můžeme potvrdit původní zprávu, že vyřešení celého problému skutečně zabere i pár měsíců. Pro samotnou automobilku se pak dozajista bude jednat o nemalý náklad, neboť i kdyby výrobní cena motoru byla 100 000 Kč, stále zde hovoříme o 78,5 milionech korun. A to nehovoříme o nutnosti uhradit náklady vzniklé servisům, dalších nutných výdajů zákazníků a pochopitelně ani utrpené ztráty části dobré pověsti, kterou tato kauza Porsche nepochybně přinese.
Na druhou stranu značce nikdo nemůže upřít, že zákazník je pro ni až na prvním místě, zvláště když jen výměnou agregátu snahy Porsche nekončí. Twork totiž dále uvedl, že automobilka bude s každým zákazníkem individuálně jednat o kompenzaci za jeho „utrpení“.
Porsche 911 GT3 bude moci konečně zpátky do provozu. Ovšem až poté, co bude každému ze 785 dosud vyrobených exemplářů vyměněn motor
Zdroj: Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 16:11 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch