Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam míří Lamborghini s novým šéfem? Stefano Domenicali odhalil své vize
24.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníci italské značky mají autopiloty hledat v nabídkách jiných značek. Příchod elektrifikace, hybridů a palivových článků je ale prý nevyhnutelný.
Italská automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku nedávno dostala nového šéfa. Příchodu Stefana Domenicaliho jsme se přitom poněkud obávali, neboť nejde o zas tak úspěšnou osobu, jakou byl jeho předchůdce Stephan Winkelmann. Dříve totiž působil kupříkladu jako šéf týmu Ferrari F1, kde nedosáhl zrovna působivých výsledků. Každý byl proto zvědavý, jakým směrem se Lamborghini pod jeho vedením začne ubírat.
Jisté obavy však Domenicali momentálně dokázal zaplašit. Během otevření centra ACSL (Advanced Composite Structures Laboratory) na vývoj uhlíkových vláken v americkém Seattlu totiž zmínil, že příchod autonomního řízení do Sant'Agata Bolognese nehrozí. „Běžně mají naši zákazníci mnoho aut, nejen Lamborghini. Doufám tedy, že se na autopiloty budou soustředit u ostatních členů své flotily.“
„Když řídíte Lamborghini, musíte mít jistou vášeň... a tak si nedokážu představit Lamborghini s tímto systémem,“ uvedl dále nový šéf značky. Zároveň přitom dodal, že „nemůžete strávit celý život sezením ve voze, který udělá vše za vás. Musíte být aktivní a být centrem toho, co děláte. A to je podstata Lamborghini.“ Jinými slovy, autopilot Italy zatím nikterak nenadchl, a proto jej nenabídnou.
O poznání méně odmítavý je ovšem Domenicali v rámci alternativních systémů pohonu. „Je to budoucnost,“ říká s pokrčenými rameny. „Nemůžeme si nemyslet, že elektrifikace, hybridy a palivové články jednou nezasáhnou segment sportovních aut. Zasáhnou, je to jen otázka času.“ Aktuálně tak sice nevidí v elektromotorech pro sportovní vozy výhody, Lambo však musí být připraveno.
„Nečekám, že v krátkodobém horizontu budeme mít v segmentu sportovních aut takovou elektrifikaci, ale přijde. Mou odpovědí proto je, abychom mysleli dopředu a měli produkt, který bude flexibilní natolik, aby daný krok mohl být realizován tak rychle, jak jen bude potřeba,” říká šéf Lamba a na mysli tím nejspíše má platformu, která by dokázala pojmout různé ústrojí, nejen to ryze spalovací.
Odmítavý je pak Domenicali k jisté „privatizaci“ Lamborghini, tedy k primárnímu úpisu akcií po vzoru Ferrari. Připouští sice, že nikdy se nemá říkat nikdy, nicméně momentálně prý má značka jiné priority. Mezi ty nejspíše patří SUV Urus, které lze očekávat v showroomech značky za dva roky. Tím ale expanze značky minimálně v nejbližších letech skončí.
Nový šéf automobilky totiž dodává, že ačkoliv by rád viděl takový koncept Estoque na registračních značkách, velmi pravděpodobně se jej nedočkáme. Jeho příchod do reality by totiž byl spojen s investicemi, jenž si Lamborghini momentálně nemůže dovolit. Je tedy patrné, že Domenicali je především pragmatik. I když nadšení pro věc mu též není cizí.



Nový šéf Lamborghini Stefano Domenicali zjevně zastává pragmatičnost řízlou jistou dávkou vášně. Elektrifikaci tak vidí jako nevyhnutelnou budoucnost, autopiloty však odmítá
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před hodinouTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom