Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam až padly ceny ojetých dieselů v Německu? Jsou teď nejlevnější v historii
23.12.2018 | Petr Prokopec
Některé indicie vytváří dojem, že situace kolem dieselů se v Německu uklidňuje, o těch ojetých to ale neplatí. Dál se prodávají rekordně levně a přesto rekordně dlouho, část bazarů s nimi už dokonce odmítá obchodovat.
Při pohledu na poslední kroky Mercedesu by se mohlo zdát, že žádná dieselová krize neexistuje. Třícípá hvězda před několika týdny vyrukovala s hybridními modely C300de a E300de, jež párují elektrickou energii právě s „producentem sazí“. Nejnověji pak odhalila technické parametry nové generace GLE, která v Evropě bude nabízet pouze s jednu benzinovou jednotkou. Zbývající tři čtvrtiny nabídky však znovu zaplní diesely, dva z nich navíc plnicí emisní normu Euro 6d, která začne platit až v roce 2020.
Stačí však, abychom svůj zrak obrátili od nových aut k ojetinám, a rázem je situace diametrálně odlišná. Klesají jak jejich ceny, tak i zájem o ně. Zatímco tedy hodnota tříletého vozu osazeného dieselem činila na počátku letošního roku 53,7 % z původní ceny, což byla na stále zánovní auto mizerná hodnota, nyní jde již jen o 52,1 %. Pokles o 1,6 procentního bodu v době, kdy se situace zdála být stabilní, je razantní a znamená nejnižší hodnotu od doby, co je vývoj ceny sledován. A dieselovou mizérii nejlépe podtrhuje fakt, že hodnota tříletých benzinů se drží okolo 58 % původní ceny - ještě před pár léty byla situace úplně opačná.
Hovoří o tom data Německé automobilové asociace (DAT), z nichž dále vyplývá, že průměrný počet dnů, které ojetiny tráví v bazarech, vzrostl na 102 dní (u benzinů činí jen 83 dní). A co je podstatné, každý takový den se promítá do další redukce ceny. Každých čtyřiadvacet hodin poklesne o zhruba 30 Eur (cca 770 Kč). To je samo o sobě na první pohled bezvýznamná částka, nicméně pokud jí vynásobíme oním průměrným pobytem na bazarech, již se bavíme o více jak 3 000 Eur.
Že nejde o marginální problém, dosvědčuje podíl zhruba 18 % bazarů, kteří už ojeté dieselové vozy ani nevykupují. Dáno je to tím, že 59 % prodejců ojetin se namísto provize v minulých měsících naopak dočkalo ztráty. Využívány tak začínají být zcela odlišné způsoby, jak se v Německu nechtěných aut zbavit, a těmi jsou zahraniční aukce. Zajímavé přitom je, že jedna třetina z oslovených bazaristů dokonce připustila, že větší zájem o diesely než v Německu je i v USA, tedy v rodišti kauzy Dieselgate.
Zákazníci nejvíce požadují moderní diesely plnící normu Euro 6 (na celkovém koláči mají podíl 37 %), po Euro-pětkách nyní sahá už jen 26 %. To je zajímavé, neboť z dat DAT vyplývá, že již v březnu bylo možné pořídit auta homologovaná dle normy Euro 5 s až 50% slevou, a to obvykle při exportu na východ.
S čím lze počítat v příštím roce? Nepřekvapivě s dalším pádem, organizace Deutsche Umwelthilfe je totiž ve svých žalobách nadmíru úspěšná. Stále více měst tak zakazuje vjezd nejen starších, ale i těch novějších dieselových aut. Ten by se postupně mohl v roce 2020 rozšířit i na vozy plnící normu Euro 6, skutečně by tedy šlo o nedávno vyrobené modely. I ty ale dostanou stopku, skutečně čisté jsou totiž podle eko-akvivistů i odborníků pouze v laboratořích.



Ani mnohdy až 50procentní slevy již nelákají Němce ke koupi ojetého dieselu. Vzhledem k tomu, že od příštího roku bude řada měst zapovězena i Euro-pětkám, se není čemu divit
Zdroj: Deutsche Automobil Treuhand
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
před 10 hodinamiDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie