Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam až padly ceny ojetých dieselů v Německu? Jsou teď nejlevnější v historii
23.12.2018 | Petr Prokopec
Některé indicie vytváří dojem, že situace kolem dieselů se v Německu uklidňuje, o těch ojetých to ale neplatí. Dál se prodávají rekordně levně a přesto rekordně dlouho, část bazarů s nimi už dokonce odmítá obchodovat.
Při pohledu na poslední kroky Mercedesu by se mohlo zdát, že žádná dieselová krize neexistuje. Třícípá hvězda před několika týdny vyrukovala s hybridními modely C300de a E300de, jež párují elektrickou energii právě s „producentem sazí“. Nejnověji pak odhalila technické parametry nové generace GLE, která v Evropě bude nabízet pouze s jednu benzinovou jednotkou. Zbývající tři čtvrtiny nabídky však znovu zaplní diesely, dva z nich navíc plnicí emisní normu Euro 6d, která začne platit až v roce 2020.
Stačí však, abychom svůj zrak obrátili od nových aut k ojetinám, a rázem je situace diametrálně odlišná. Klesají jak jejich ceny, tak i zájem o ně. Zatímco tedy hodnota tříletého vozu osazeného dieselem činila na počátku letošního roku 53,7 % z původní ceny, což byla na stále zánovní auto mizerná hodnota, nyní jde již jen o 52,1 %. Pokles o 1,6 procentního bodu v době, kdy se situace zdála být stabilní, je razantní a znamená nejnižší hodnotu od doby, co je vývoj ceny sledován. A dieselovou mizérii nejlépe podtrhuje fakt, že hodnota tříletých benzinů se drží okolo 58 % původní ceny - ještě před pár léty byla situace úplně opačná.
Hovoří o tom data Německé automobilové asociace (DAT), z nichž dále vyplývá, že průměrný počet dnů, které ojetiny tráví v bazarech, vzrostl na 102 dní (u benzinů činí jen 83 dní). A co je podstatné, každý takový den se promítá do další redukce ceny. Každých čtyřiadvacet hodin poklesne o zhruba 30 Eur (cca 770 Kč). To je samo o sobě na první pohled bezvýznamná částka, nicméně pokud jí vynásobíme oním průměrným pobytem na bazarech, již se bavíme o více jak 3 000 Eur.
Že nejde o marginální problém, dosvědčuje podíl zhruba 18 % bazarů, kteří už ojeté dieselové vozy ani nevykupují. Dáno je to tím, že 59 % prodejců ojetin se namísto provize v minulých měsících naopak dočkalo ztráty. Využívány tak začínají být zcela odlišné způsoby, jak se v Německu nechtěných aut zbavit, a těmi jsou zahraniční aukce. Zajímavé přitom je, že jedna třetina z oslovených bazaristů dokonce připustila, že větší zájem o diesely než v Německu je i v USA, tedy v rodišti kauzy Dieselgate.
Zákazníci nejvíce požadují moderní diesely plnící normu Euro 6 (na celkovém koláči mají podíl 37 %), po Euro-pětkách nyní sahá už jen 26 %. To je zajímavé, neboť z dat DAT vyplývá, že již v březnu bylo možné pořídit auta homologovaná dle normy Euro 5 s až 50% slevou, a to obvykle při exportu na východ.
S čím lze počítat v příštím roce? Nepřekvapivě s dalším pádem, organizace Deutsche Umwelthilfe je totiž ve svých žalobách nadmíru úspěšná. Stále více měst tak zakazuje vjezd nejen starších, ale i těch novějších dieselových aut. Ten by se postupně mohl v roce 2020 rozšířit i na vozy plnící normu Euro 6, skutečně by tedy šlo o nedávno vyrobené modely. I ty ale dostanou stopku, skutečně čisté jsou totiž podle eko-akvivistů i odborníků pouze v laboratořích.
Ani mnohdy až 50procentní slevy již nelákají Němce ke koupi ojetého dieselu. Vzhledem k tomu, že od příštího roku bude řada měst zapovězena i Euro-pětkám, se není čemu divit
Zdroj: Deutsche Automobil Treuhand
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB