Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je vrcholně luxusní limuzína s výkonem 1 217 koní, silniční katapult kupodivu nevyjde draho
9.12.2022 | Petr Miler
Žádný nesmyslný stroj, který někdo zbavil poloviny interiéru a na luxus si s ním jen hraje, naopak. Tomuto autu zůstal veškerý jeho komfort, akorát vás na ventilovaných zadních sedadlech vystřelí z 200 na 300 km/h za 8 sekund. To zní až brutálně.
Milujeme auta spojující zdánlivě nespojitelné. Není nakonec zase tak těžké udělat vůz, který je dokonale uzpůsoben jízdě po okruhu, který dokonale zvládá obyčejné přesuny, který je dokonalým přibližovadlem pro obstarání městských nákupů. I to všechno je pochopitelně kumšt, ale ne zase takový. Skutečným uměním je udělat vůz, ve kterém ráno uspokojivě odvezete děti do školy, pak sebe do práce, cestou domů si v něm dáte oblíbenou okresku, večer s manželkou koncert a o víkendu okruhové řádění. A při tom všem se budete usmívat.
Je opravdu náročné něco takového stvořit. V našich automobilových životech jsme poznali stovky, možná tisíce aut, z nichž pár desítek se o něco takového snažilo, uspělo jich ale jen pár. Výsledkem byl vždy nějaký kompromis, ale třeba poslední Audi RS4 má k něčemu výše popsanému sakramentsky blízko. Vůbec ostrá Audi z řad S a RS se o takový výsledek snaží a vrcholná limuzína S8 je vrcholem toho, kam se lze v nabídce těchto vozů dostat po stránce komfortu. Jeden z majitelů ale s výsledkem nebyl spokojen a rozhodl vzít za knoflík „Výkon”. A točil pořádně doprava.
Výsledkem je vůz, který můžete vidět na fotkách níže. Popravdě nevíme, jestli se při pohledu na něj šibalsky smát, nebo se spíše děsit, protože jeho pohon si vzala na starosti firma Madness Motorsport. Zadání bylo jasné - zachovat maximum komfortu modelu S8, zachovat silniční homologaci, k tomu ale přidat výkon, před kterým kapituluje prakticky cokoli, co na silnici reálně můžete potkat. A firma se toho chopila s vervou odpovídající prvnímu slovu v jejím názvu.
Ze sériové techniky toho zůstalo v útrobách máloco. Motor 4,0 V8 biturbo byl prakticky znovu postaven od nuly, přepracování se dočkala také převodovka, posíleny byly rovněž diferenciály a poloosy. Úpravce zašel tak daleko, že motor dokonce vybavil vstřikováním vody, snížen byl podvozek auta a brzdy dostaly karbon-keramické kotouče z modelu RS7. Výsledkem je Mike Tyson v obleku, brutální ranař, který nepůsobí dojmem, že by dokázal zlobit.
Čísla z dynamometru mluví za vše - až 1 217 koní výkonu a 1 344 Nm jsou hodnoty z říše Bugatti a dynamika tomu odpovídá. Zrychlení na stovku tady už nic neřekne, rozhoduje se později - ze 100 na 200 km/h vůz zrychlí za 3,97 sekundy, z 200 na 300 km/h za 8,19 sekundy. Takové Bugatti Chiron potřebuje na totéž 3,7 s a 7,0 s. A zkuste do něj usadit celou rodinu... Tento vůz má pořád na palubě veškerý komfort Audi S8 a pořád může do běžného provozu, to je obdivuhodné.
Auto vám neukazujeme jen proto, že existuje, i když by to jako důvod ke zmínce stačilo. Můžete si jej koupit a osedlat sami. Pochází z roku 2013 a na tachometru má 137 tisíc km, což pochopitelně není nic, na S8 to ale obecně není mnoho a většinu svého života prožilo v sériovém stavu. Takové vozy dnes v bazarech stojí okolo 1 milionu Kč, tento exemplář nabízí bulharský majitel za 65 000 Eur, tedy asi 1,58 milionu Kč. Vzhledem k mimořádnosti vozu je to snad i výhodná nabídka.












Toto je velmi neobyčejné Audi S8. S výkonem upraveným na 1 217 koní má nejen potenciál, ale i dynamikou blízkou Bugatti, přitom dále nabízí veškerý komfort. Teď může být vaše. Foto: David Dimov, publikováno se souhlasem
Zdroj: eBay
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva