K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem

Vidíte ten „hříbeček” na středovém tunelu? Tohle auto se s motorem V8 nikdy nenabízelo a manuál jste nedostali ani k jednotkám V6. Autor tohoto stroje tak musel spojit díly z 6 různých Mercedesů, aby mu dal za vznik. Byl to doktor Frankenstein?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem

12.10.2024 | Petr Prokopec

K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem

/

Foto: Cars and Bids, tiskové materiály

Vidíte ten „hříbeček” na středovém tunelu? Tohle auto se s motorem V8 nikdy nenabízelo a manuál jste nedostali ani k jednotkám V6. Autor tohoto stroje tak musel spojit díly z 6 různých Mercedesů, aby mu dal za vznik. Byl to doktor Frankenstein?

V roce 1815 zamířila Mary Godwin se svým budoucím manželem Percy Shelleyem do Evropy. Zastavili se i v německém Gernsheimu ležícím jen pár kilometrů od hradu Frankenstein, kde o století dříve alchymista Johann Konrad Dippel prováděl své mnohdy tajuplné experimenty. O pár měsíců později se pak tato dvojice na břehu ženevského jezera potkala s Johnem Polidorim a Lordem Georgem Gordonem Byronem. Společně se pak předháněli v tom, kdo dokáže sepsat vůbec nejlepší strašidelný příběh.

Soutěž vyhrála tehdy osmnáctiletá Mary, která následně povídku rozvedla do románu. Ten byl poprvé vydán v roce 1818 anonymně, teprve v případě druhého vydání již byla uvedena jako autorka dnes velmi slavného díla pojmenovaného po onom hradu, tedy Frankenstein. K příběhu vědce a jeho monstra, které bylo stvořeno z částí mnoha různých těl a oživeno s pomocí elektřiny, se pak znovu vrátila ještě u třetího vydání, jež spatřilo světlo světa v roce 1831. Právě to je tím nejznámějším.

Frankenstein se od té doby dočkal celé řady filmových a televizních adaptací, přičemž první se objevila již v roce 1910 a poslední letos. Stejně tak ovšem inspiroval i řadu další firem a lidí. Jedním z nich musel být i fanoušek Mercedesu, kterého zamrzelo, že třícípá hvězda svého času nabízela 4,5metrové SUV GLK pouze se čtyřválcovými nebo šestiválcovými motory. A proto se rozhodl, že je čas stvořit automobilové Frankensteinovo monstrum.

I když se tedy zvenčí vůz tváří jako standardní GLK, pod jeho kapotu bylo instalováno osmiválcové srdce. To původně bilo v Mercedesu E550 z roku 2010, přičemž z 5,5 litrů objemu produkovalo 387 koní. Jen u toho ale úpravy neskončily, přičemž právě ty další jen potvrzují, že původní majitel šel přesně ve stopách fiktivního doktora F. Osmiválec totiž spároval s šestistupňovým manuálem, který pochází z Mercedesu C300. Brzdy jsou pak z třídy S.

Řídicí jednotka původně pracovala v již zmíněném E550, zatímco vyhřívaná sedadla jsou z třídy E generace W212. Litá kola v 17palcovém rozměru byla původně určena pro Mercedes CLA, zatímco přístrojový štít je sice původní, ovšem z GLK vyrobeného v roce 2013. Automobilový „frankie“ je ale o dva roky starší. Nyní jej můžete pořídit v online aukci společnosti Cars and Bids, kde poslední příhoz zvedl cenu na 10 500 USD neboli 244 tisíc korun. A může to být suma, za kterou se stroj prodá, stejně jako kterákoli jiná - nabízen je bez rezervní ceny.

Otázkou je, zda tento mix komponentů třícípé hvězdy chtít. Prodávající totiž zmiňuje, že na displeji svítí kontrolka motoru. Na kapotě jsou pak různé oděrky, zatímco strop „zdobí“ olejové skvrny. Jak se zrovna tam dostaly, nebylo upřesněno, stejně jako chybí důvod, proč je v palubce zeje díra. Najeto má osmiválcové GLK přes 164 tisíc kilometrů, z toho ovšem 151 000 km připadá na původní pohon, ke konverzi totiž došlo před dvěma roky.

Pohonná jednotka přitom v té chvíli byla již použitá, spojen je s ní pak nájezd přes 207 tisíc kilometrů. Úplně nový ale nebyl ani manuál, v jehož případě navíc není zmíněna žádná úprava. Přitom osmiválec disponuje mnohem vyšším výkonem i točivým momentem než původní čtyřválec a šestiválce. Navíc roztáčí jen zadní kola, což zrovna u SUV není to pravé ořechové, jakkoli jistou zajímavost to autu také pŕidává.

Doufejme tedy, že příběh osmiválcového GLK neskončí podobně jako tomu bylo v případě Frankensteinova monstra. To se totiž při pohledu na mrtvé tělo svého „otce“ rozhodlo ukončit svou existenci. Snad se tedy převodovka při prvním prudším zašlápnutí plynového pedálu nerozletí na kusy, podobně jako třeba zadní náprava.


K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 1 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 01K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 2 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 02K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 3 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 03K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 4 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 04K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 5 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 05K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 6 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 06K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 7 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 07K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 8 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 08K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem - 9 - Mercedes-Benz GLK 550 na prodej 09
Takhle vypadá automobilové Frankensteinovo monstrum, tedy Mercedes-Benz GLK osazený 5,5litrovým osmiválcem a komponenty z dalších aut třícípé hvězdy. Foto: Cars and Bids, tiskové materiály

Zdroj: Cars and Bids

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.