Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12. Auto původně za 14 milionů dnes může být vaše pomalu za drobné
7.2.2025 | Petr Miler
Na vše je třeba hledět relativně, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto auta a míru jeho dosavadního využití, pak je skutečně skoro za hubičku. Dříve sloužilo ve Francii, kde si zjevně moc legrace neužilo.
Máme nepochybně štěstí, že nežijeme v místech, kde bychom se museli obávat o vlastní život, kdykoli vyjdeme na ulici. Česká republika je obecně velmi bezpečnou zemí, Evropa je obecně bezpečným kontinentem, toto privilegium málokdo doceňuje. Přesto i tady existují lidé, kteří se o své zdraví či dokonce život musí obávat víc než jiní.
Paradoxem je, že jde obvykle o jedince ze dvou zcela opačných konců společnosti. Jedni budou velmi úspěšní a bohatí lidé, kteří mají nepřátele už proto. A druzí lidé pohybující se za hranicí zákona, kde též není bezpečno pro nikoho - ať už kvůli (podobně) nekalé konkurenci, tak kvůli zájmu bezpečnostních složek, které nemusí ve vyhrocených situacích váhat tasit.
Někomu z těchto vod (anebo nenapravitelným paranoikům, že?) může posloužit výjimečné Audi na fotkách níže. Na první pohled může působit relativně obyčejně, je to A8 generace D3, i když už znak nejlepšího motoru W12 na masce chladiče naznačuje, že o nic úplně obyčejného nepůjde. Podstata ale vidět není, jde totiž o pancéřované provedení od tovární divize zabývající vývojem a výrobou takových aut.
Vážně nenajdeme mnoho vozů, kterým by šlo bez okolků přiřadit označení luxusní osobní tank. Tady je skryté v luxusu vrcholného Audi A8 6,0 W12 v kombinaci s pancéřováním dle normy VR7. Verze Security poslala hmotnost vozu na masivních 3 250 kg, zrovna to je ale to poslední, co vás s 450 koňmi šestilitrového dvanáctiválce pod kapotou bude trápit. Výměnou za asi tunu „neživé váhy” navíc dostanete nejen vnější opláštění schopné odolat téměř všem ručním zbraním, ale i spodní ochranu proti výbuchu granátu nebo kola s pneumatikami, které nejde prostřelit.
Tento vůz přišel jako nový na až brutálních 580 000 Eur (přes 14,5 milionu Kč), kdo by ovšem čekal, že půjde nadále o extra drahé zboží, mýlil by se. A to i když jde o skoro nepoužité zboží, pouhých 14 715 km najetých ve francouzských diplomatických službách je skoro nic. Nakonec jde o vůz z roku 2006, a tak i se zmíněným minimem km na tachometru stojí v prý technicky perfektním servisu baťovských 49 999 Eur, tedy asi 1,25 milionu Kč. Z původní ceny zmizlo přes 86 procent.
Proč, když je auto tak skvělé? Protože zákazníků o něj bude jedním slovem minimum. Jak jsme již zmínili, bohatý člověk si koupí znovu nové za 14 milionů, Jenda Benda ze sousedství obrněnou A8 neocení asi a zbude vám v ruce pár potenciálních kupců. Třeba nepříliš úspěšní desperáti, kteří na auto za víc než milion nemají. Navíc jsou tu šílené provozní náklady. Třeba jedna nová neprůstřelná pneu přijde na 2 300 Eur (asi 58 tisíc Kč), takže jen jedna sada pneumatik přijde na skoro čtvrtinu ceny vozu. A bez odolného obutí je vám všechno to zbylé obrnění pomalu k ničemu...
Patrně i to je důvod, proč auto prodává jeho současný majitel, jinak údajně zámožný vlastník rozsáhlé kolekce automobilů. I ten nakonec poznal, že každá legrace něco stojí. Prodávající i jeho jménem říká, že na autě není na první pohled vůbec znát, že jde ve skutečnosti o luxusní tank, v podstatě dokud nestáhnete okna nebo neotevřete zavazadelník. Tak či onak si nemusíte dělat starost, když na vás budou pálit útočníci klidně s AK-47 a vy si pojedete vesele dál. Bude chtít trochu blázna, aby si takový vůz pořídil, ale proč ne, každému dle jeho gusta.











Audi A8 W12 s továrním pancéřováním je vskutku výjimečná věc. Vzhledem k míře dosavadního využití ani nevyjde draho na pořízení, provoz se ale jistě prodraží tak jako tak. A prodat vůz dál bude složitý úkol. Foto: DAG Deutsche Autogesellschaft Leipzig, publikováno se souhlasem
Zdroj: DAG Deutsche Autogesellschaft Leipzig@Mobile.de
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
dnesV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
12.3.2025Němci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
12.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva