Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdejší Auto roku od Fiatu téměř do jednoho vybila rez a nespolehlivost, tento krásný kousek je dnes jediný hezký k mání
27.1.2025 | Petr Miler
Byly ho plné silnice, byl to superhit v očích novinářů i zákazníků, kterého se prodalo skoro 1,25 milionu kusů. Co z nich dnes zbylo? Prakticky nic, tento exemplář vás ale do časů jeho velké slávy vrátí.
Pokud patříte k těm, kteří s láskou vzpomínají na chvíle, kdy italský Fiat dokázal dominovat evropským prodejům aut a v klíčové nižší střední třídě se o korunu krále pral s VW a jeho Golfem za pomoci modelů Bravo a Brava, právě přišel váš den. Je totiž už skoro nemožné koupit si některý z těchto vozů v pěkném stavu. Dnes se ale podíváme na auto, které je skoro nové, a přesto nestojí vyloženě nesmyslné peníze.
Jakkoli to někoho, kdo nesleduje dění v automobilovém světě, může překvapit, najít dnes v prodeji pěkné Bravo je opravdu složité. I když se svého času jednalo o velmi rozšířený automobil a jedno z nejprodávanějších aut Evropy, slehla se po něm zem. Bravo i se sesterským Bravem proslulo mezi auty, která rychle zmizela ze silnic hlavně kvůli potížím se spolehlivostí a korozí. Na celém Mobile.de je dnes k mání pouhých 275 aut.
Je to neuvěřitelný stav věcí, uvážíme-li, že dvojice Bravo/Brava byla zvolena evropským Autem roku 1996 a získala si i masivní oblibu také u zákazníků. Do roku 2003 si jej koupilo bezmála 1,25 milionu Evropanů, o něčem takovém se dnes vedení Fiatu nezdá ani poté, co si na valné hromadě dá sud vína. Je to až surreálně působící údaj, přesto je jeho vliv na současnou podobu evropských silnic prakticky nulový. Těchto Fiatů jezdí naprosté minimum a podívejte se, v jakém stavu většina z nich je.
Jeden z vozů v prodeji se ale obvyklým mezím dalece vymyká, je dodnes jako nový. A na rozdíl od jiných podobných případů z minulosti to není oholená verze, která skončila v rukou nenáročného penzisty, ale provedení 100 16V SX s už lepším motorem, slušnou výbavou a dokonce automatickou převodovkou. Pokud chcete alespoň nějak reprezentativní Bravo první iterace, na lepší hned tak nenarazíte.
K podobně starým autům dříve nebo později někdo začne chovat neurvale, tohle ale navzdory 27 letům na krku - je to skutečně kousek už z roku 1998 - vypadá jako nové. Strávilo většinu svého života v garáži v rukou dvou majitelů, a tak najelo pouhých 57 tisíc km. Že ten první byl opět důchodce, už vzhledem k tehdejší volbě automatu nepřekvapí, oba majitelé ale s autem zjevně jezdili jen v neděli do kostela a ve středu na nákupy či něco na ten způsob. A jakkoli to zní jako průpovídka protřelého bazaristy, tady vážně není důvod pochybovat.
Cena vozu přitom činí velmi přijatelných 3 790 euro, tedy asi 95 tisíc Kč. Za takhle výjimečný kousek - jde svým způsobem o zánovní vůz - je to zvlášť na dnešním trhu nízká cena, zvlášť když to není nuzné provedení a zmíněný motor se 103 koňmi pár ran ještě dá. Kdybyste po tomto vozu zatoužili, k dispozici je v německém Wittmundu.













Tohle Bravo po původně německém důchodci je jeden z nejzachovalejších kusů, které se daly za poslední roky koupit. Přesto nestojí bůhvíjaké peníze. Foto: Fouani AutoCenter, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fouani AutoCenter@Mobile.de
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins