Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je splněný sen Čechů, sotva využitý luxusní výkonný kombík Mercedesu s překvapením v kufru
9.9.2024 | Petr Miler
Češi jsou zvláštní sorta zákazníků. Nechtějí vypadat, jako že na něco nemají, současně ale ví, že na to nemají, a tak touží po co nejnoblesněji vypadajících věcech, které ale nestojí tolik a nezruinují je používáním. Tento kombík zaškrtává všechna políčka.
Kombík v jakékoli podobě je u nás pořád horkým zbožím. Když půjde o kombi s obrovským zavazadelníkem, je to jistě další plus. A výkon nebo luxus k tomu? Koho to by to urazilo? Taková auta pořád existují, i dnes si zejména u německých automobilek můžete poručit osmiválcový kombík vyšší střední třídy s téměř libovolnou představitelnou výbavou. Problém je, že taková auta stojí miliony. Mnoho milionů. A provozovat je bude ještě další miliony stát.
O splněném snu Čechů tedy nemůže být řeč v žádném případě, provozně drahé auto za miliony něčím takovým prostě není. Přesto dnes před sebou máme auto, které spojuje nejen všechny zmíněné vlastnosti, ale ještě ke všemu nestojí víc než obyčejná škodovka, nemá za sebou ani moc pestrou historii a provozně bude drahé jako normální dieselový kombík, tedy aspoň podle majitele.
Nesmysl? Kdepak, to auto si říká Mercedes-Benz E 550 T-Modell, u nás Kombi. Jde o vůz generace W212, tedy přesněji S212, protože kombíky si říkají právě takto. Mohutný stěhovák pojme neskutečných 694 litrů nákladu, po sklopení sedadel dokonce 1 950 litrů. Půl bytu převeze rychlostí až 250 km/h, z místa na 100 km/h vypálí prázdný za 5,2 sekundy díky ještě atmosféricky plněnému osmiválci 5,5 s výkonem 387 koní a točivým momentem 530 Nm.
Dostatek místa pro zavazadla autu neubral nic na jeho pověstném luxusu a velkorysý prostor zůstal i posádce. Zní to všechno skvěle, ale kde je ten levný provoz? Však průměrná spotřeba tohoto auta je už podle technických parametrů až 13,1 litru benzinu na 100 km v kombinaci. To tajemství se skrývá v kufru, kde pod podlahou najdete v autech této úrovně něco hodně neobvyklého - druhou nádrž. Ano, potenciální problém se spotřebou benzinu vyřešil majitel tohoto auta instalací pohonu na LPG od firmy Prins s dodatečnou plynovou nádrží na 100 litrů.
Díky plynu opadla starost o vysokou spotřebu, palivo rázem stojí přibližně polovinu a majitel říká, že i když má pod palcem rychlý luxusní osmiválcový kombík, jezdí s ním za cenu mnohem obyčejnějších dieselových verzí. Z ojetého E 550 T se tak stal skoro dokonalý aspirant na rodinný vůz sportovně zaměřeného otce s relativně omezeným rozpočtem, který by kupce neměl zruinovat už proto, že auto je značně nevyužité. Sice má už 14 let na krku, mělo ale jen dva majitele (prvního z Japonska, proto označení 550 - u nás si tato verze říkala 500), kteří s ním najeli necelých 100 tisíc km. Na auto tohoto kalibru je to dobré zajetí, víc nic.
Ani pořizovací cena navíc není vražedná, třebaže není ani vysloveně nízká - 25 900 Eur znamená necelých 650 tisíc Kč. Ale to je dnes cena obyčejné Octavie, tady máte auto úplně jiného kalibru. Navíc opravdu zachovalé a pravidelnými servisy od chvíle dodání do Japonska až do posledních let provozu v Německu.
Kondice auta je nakonec patrná i z fotek. Černá metalíza si udržuje svou hloubku, kožený interiér nezaostává za velmi dobrým stavem exteriéru, kožené sedačky nejsou prosezené ani odřené, sportovní volant s pádly pod volantem jeví sotva nějaké známky opotřebení. Všechna místa k sezení jsou bez většího poškození. Štědrou základní konfiguraci obohacuje i pár příplatků, tohle auto muselo jako nové stát miliony. A teď je ještě výjimečnější, než kdysi bývalo nové, ostatně přidání možnosti spalovat plyn stálo samo o sobě majitele skoro 90 tisíc Kč...
Opravdu hezký, velmi zachovalý Mercedes-Benz E 550 T na plyn za zlomek původní ceny stojí za hřích, taková auta se v prodeji nevídají. Foto: Joachim Märte, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mercedes-Benz E 500/550 T V8 AMG LPG Prins TOP!@Mobile.de
Bleskovky
- Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025 - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nejrychlejším dnes v Jerezu Öttl, 3. Ondřej Vostatek včera 19:23
- Vostatek testuje Ducati v Jerezu včera 11:37
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 20.1.2025
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 19.1.2025
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
Nejnovější články
- Číňané spustili na vodu novou největší loď světa na převážení aut, jedním tahem jich i do Evropy odveze až 9 200
včera - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
včera - Pozor na automatické převodovky při koupi ojetiny, jsou poruchovější než kdy dřív. Na vině jsou „obvyklí podezřelí”
včera - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Čínská napodobenina Mercedesu, Maybachu a Rolls-Roycu v jednom odhalila vzhled i techniku, bohatým ale učaruje jen vzhledem
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.22. 05:37 - HondaMan
- IT poradna 01.21. 15:30 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB