Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Schumiho F1 z kontroverzní sezóny 1997. S touhle nabral Villeneuva
10.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Přímý účastník jednoho z kontroverzních momentů kariéry Michaela Schumachera je na prodej.
Pokud jste hltali Formuli 1, když byl Michael Schumacher na vrcholu slávy, jistě rádi přijmete za své cokoli, co s touto ikonou motoristického sportu souvisí. A bude to platit o tím spíše za situace, kdy Schumi zůstává paralyzován po své těžké nehodě na lyžích.
Pomineme-li různá trička, čepice a podobné artefakty, můžete odnedávna sáhnout po hodinkách, které navrhl sám Schumacher ještě když byl zdravý. Dvakrát levné nejsou, stojí miliony Kč, ale mezi věcmi, ve kterých německý závodník měl prsty, patří k tomu levnějšímu. Nedávno se objevilo v aukci poslední prodané Ferrari FXX s jeho podpisem, na které budete potřebovat milionů už desítky.
Pokud jste ale „nejrychlejšímu ševci” svého času fandili, snem muselo být v prvé řadě projet se s jeho závodním autem. Svého času byl dost nesplnitelný, ale pokud jste od té doby zvládli vydělat jmění, můžete si ho splnit nyní. Na prodej je totiž monopost, se kterým jezdil Schumacher v roce 1997. Ne replika, ale přímo ta konkrétní formule Ferrari, s níž se Schumi účastnil své zřejmě nejkontroverznější sezóny.
Tento vůz navíc tím nejznámějším a nejdůležitějším v celé sezóně. Nese šasí číslo 178, takže jde o stroj, s nímž se německý pilot účastnil čtyřech posledních závodů a ten předposlední vyhrál. Do toho úplně posledního, velké ceny Evropy v Jerezu, tedy vstupoval jako vedoucí muž mistrovství světa s velkou nadějí na celkové vítězství. Jenže Williamsy byly ten rok prostě lepší a Schumacher na trati musel svést přímou bitvu s jeho v tu chvíli jediným soupeřem - Jacquesem Willeneuvem.
Co se tehdy stalo, si patrně budete pamatovat, a pokud ne, připomene vám to video níže. Schumacher s Willeneuvem tehdy kolidovali a vina za nehodu byla připsána Němci, přestože to byl on, kdo kvůli ní závod nedokončil a o možný titul mistra přišel. Ve výsledku byl Schumacher dokonce diskvalifikován z výsledků celé sezóny, i když mu jinak se 78 body (Willeneuve 81) patřil titul vicemistra.
Tento stroj je tedy pořádný kus historie. Právě po skončení tohoto závodu a tím i jeho aktivní kariéry putoval do garáže soukromého sběratele, který ji nyní chce poslat do světa. Není to samozřejmě vůz, se kterým byste jezdili po běžných silnicích, třebaže někdejší reklama na Fiat Seicento, kterou si můžete prohlédnout níže, říkala něco trochu jiného. Ale po okruhu to tohle auto jistě zvládne a bude tam středem pozornosti, i kdyby hned vedle přijelo kompletní trio hybridních hyperaut.
K vozu je kompletní dokumentace a aukce se má konat 26. září. Odhad ceny, za kterou se monopost nakonec prodá, je 1,3 - 1,5 milionu Eur, tedy 34,5 - 39,8 milionu Kč. Není to málo, ale také není příležitost si koupit skutečnou formuli každý den. Schumacher v roce 1997 sice nebyl mistrem světa, ale do historie se stejně zapsal. A mimochodem, ten závod v Jerezu znamenal první vítězství v kariéře Miky Hakkinena, který tím zahájil éru novodobých úspěchů McLarenu i svých vlastních.
Po stránce současného stavu Michaela Schumachera nicméně žádné dobré zprávy nepřinášíme. V posledních týdnech rozvířily klidné vody jen prohlášení vypuštěné Mikou Häkkinenem, které naznačovaly zlepšení, byly ale spíše projevem zbožných přaní směrem k dávnému Häkkinenovu soupeři a - dle jeho vlastních slov - starému příteli. Schumacherova manažerka Sabine Kehm tuto událost nekomentovala a za platný musíme stále považovat poslední známý stav. Bohužel...















Schumacherův monopost je na prodej, ovšem za adekvátní cenu
Tahle nehoda na okruhu Jerez pravděpodobně stála Schumachera titul mistra světa v roce 1997
Zmíněná reklama na Fiat Seicento z roku 2000
Zdroje: Auctionata
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 3 hodinamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
před hodinouLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 3 hodinamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 4 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 6 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.05. 07:37 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch