Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je překrásný vrchol dieselové éry, dodnes nejetá, na míru šitá luxusní raketa s nejsilnějším nafťákem historie
12.8.2024 | Petr Miler
Svého času nás tohle auto zase tak moc neohromovalo. A byť jeho konkrétní provedení bylo vždy výjimečné a hodné pozornosti, až čas a minimální dosavadní využití z něj udělal vytouženou raritu. Cena ale tomuto stavu věcí odpovídá.
Diesely mohly udělat během posledních dekádách pokrok jakýkoli, faktem ale je, že v některých ohledech na své benzinové kolegy zdaleka nestačí. A jedním z nich je výkon. Pokud bychom hledali nejsilnější benzinový stroj v prodeji, je 1 000 koní pouhý kvalifikační předpoklad, špička je ještě daleko za touto metou. Možná víc ale řekne, když si na Mobile.de dáte hledat auta s výkonem nad 500 koní neboli 368 kW.
Omezíte-li výběr na nebourané benzinové vozy, systém jich v tuto chvíli najde 28 056. Pokud obrátíme omezení paliva na diesel, najde jich... pouhých 54. Myšlenky na 43 skutečných nabídek ale rychle pusťte z hlavy - pokud z tohoto výběru vypustíme překlepy (Subaru Trezia s 897 koňmi, tak určitě), nesmysly (BMW M550i xDrive s 530 koňmi diesel vážně nehostí), náklaďáky a americké pick-upy, zůstane před námi pár aut. A ve větší míře je mezi nimi zastoupeno jedno jediné.
Je to náš starý známý, Audi Q7 V12 TDI, jediný sériově vyráběný vůz, ve kterém se kdy objevil dodnes nejsilnější motor TDI. Dostal se tedy také pod kapotu Audi R8 6,0 V12 TDI, v jeho případě ale zůstalo u konceptu. Q7 V12 TDI se prodávala i koncovým zákazníkům a z továrny dávala až 370 kW (500 koní) výkonu při 3 750 ot./min a 1 000 Nm točivého momentu v rozmezí 1 750 až 3 250 ot./min. Přes hmotnost 2 605 kg to stačilo na stovku za 5,5 sekundy, dvoustovku za 20,5 sekundy a omezenou maximálku 250 km/h.
To jsou na dieselové SUV dodnes úctyhodná čísla, která se navíc snoubí s dvanáctiválcovou noblesou. Problém je jen v tom, že Q7 V12 TDI se neprodalo mnoho a majitelé s nimi většinou hodně jezdili. Auta v nabídce se tedy obvykle omezují na vozy se stovkami tisíc km, což prostě není nic pro fajnšmekry, i když bývají zachovalá. Dnes vám ale ukážeme stroj, který pro fajnšmekry je.
Jde o Audi Q7 V12 TDI Exclusive Concept, vpravdě výjimečný stroj, který dostal to absolutně nejlepší, co se v Audi té doby mohlo snoubit. Je to výbavou napráskaný kousek s noblesně dvoubarevnou kůží a dřevěnou podlahou kufru ve stylu jachet. Přidejte si k tomu hnědozlatý lak Ipanemabraun z katalogu Audi Exclusive a máte před sebou stroj, který navzdory první registraci v roce 2011 pořád vypadá na výši, i když původní Q7 jako taková se dávno okoukala.
Navíc je třeba dodat, že s ním za celou tu dobu skoro nikdo nejezdil. Jako věc hodnou hýčkáni jej koupil japonský sběratel a během dalších 10 let s ním najezdil jen něco přes 30 tisíc km. Pak auto putovalo zpět do Německa, kde si toho ale také moc neužilo. Dnes je po servisu k dispozici s 49 021 najetými km komukoli, kdo bude schopen ocenit jeho výjimečnost. A výjimečné auto to je, však zmíněných 49 tisíc kilometrů je na Q7 V12 TDI skoro nic, je to pořád nejetý a od pohledu zánovně vypadající vůz.
Navíc je to skutečný, dodnes nepřekonaný vrchol dieselové éry, která je podle všeho definitivně za námi. V tomto kontextu snad ani nepřekvapí neskromná cena 73 900 euro, tedy asi 1,86 milionu Kč. Je to bezpečně nejdražší Q7 V12 TDI, kterou jsme za posledních několik viděli, také je to ale asi jediná, na kterou hledíme s otevřenými ústy. Mimořádné auto každým coulem, však se podívejte sami.
Audi Q7 V12 TDI je extrémně silný naftový osobák, který dokáže zaujmout v jakékoli podobě. V tomto provedení jen s 49 021 km je to hotový magnet, ovšem také podle toho stojí. Foto: Autohaus M&N, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus M&N@Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva