K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne

Automobilky s chutí vytváří dojem, že jsou tu pro zákazníky a vychází vstříc stále okrajovějším preferencím, reálně ale stále více lidí odchází z trhu s prázdnýma rukama. Do lepší minulosti se ovšem pořád vrátit dá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne

24.9.2021 | Petr Miler

K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne

/

Foto: Silverstone Auctions

Automobilky s chutí vytváří dojem, že jsou tu pro zákazníky a vychází vstříc stále okrajovějším preferencím, reálně ale stále více lidí odchází z trhu s prázdnýma rukama. Do lepší minulosti se ovšem pořád vrátit dá.

Když někdo zatouží po rychlém každodenním autě s ručním řazením, do kterého naloží i rodinu, má v podstatě jedinou možnost - nové BMW M3. Jen v jeho případě dostane čtyřdvéřový vůz s výkonem přes 400 koní a manuálem, spokojit se ale musí s pohonem zadních kol, který pro dnes už 480koňové turbostádo není to pravé ořechové. Čtyřkolka k dispozici je, ale už ne s manuálem, konkurenční značky už se s ručním řazením neobtěžují cůbec.

V minulosti bylo lépe, je to ale už minulosti dosti dávná. Řeč je o Audi RS4 generace B7, které se prodávalo v letech 2006 až 2008. Pokud chcete výkonný motor bez turba, čtyři dveře, manuál a pohon 4x4, je to úplně poslední možnost, která se kdy naskytla. Takové auto je navíc i dobrou investici, neboť tato generace RS4 byla posledním Audi, které nabídlo manuál. Té další s označením B8 zůstal alespoň motor V8, ze scény ovšem ruční řazení odkráčelo. A ta současná už přepřáhla na přeplňovanou V6 a automat s hydrodynamickým měničem namísto dvouspojky.

Ale zpátky do minulosti. Před vznikem RS4 B7 se tento model vyráběl jen ve verzi Avant, právě B7 se ale nejprve představila v lednu 2006 na detroitském autosalonu jako sedan. Až pak přišlo na řadu kombi a ještě později kabriolet. Tahle generace byla v době svého představení jediné Audi RS, které mělo atmosférický motor. Právě tohle dnes její cenu šroubuje a jednou z dobrých investic je už pěkných pár let.

Oním motorem je 4,2litrový osmiválec s přímým vstřikováním paliva a plochou klikovou hřídelí. Maximum otáček leží na čísle 8 250 a podle toho vypadají parametry - výkonu 420 koní motor dosahuje v 7 800 otáčkách a točivého momentu 430 Nm ve stále celkem vysokých 5 500 otáčkách. 90 % je ho ale dostupné mezi 2 250 a 7 600 ot./min. Motor tedy je opravdu hodně pružný, ať už se s nim pohybujete skoro v jakýchkoli otáčkách.

Pohání všechna kola přes systém quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen, který posílá standardně 60 % výkonu dozadu a 40 % dopředu. Na obou nápravách jsou otevřené diferenciály, kterým pomáhá elektronická náhražka uzávěrky - elektronika přibrzďuje kolo s rychlejšími otáčkami. O odpružení se starají tlumiče, které Audi pro tenhle model dodávalo KW. A třebaže jsou Audi známá tuhými podvozky, zrovna ten v RS4 umí být pevný, ale zároveň poddajný, s adaptivním tlumením je to pohodlnější auto než dobové dieselové A4.

Samozřejmě, jsou tu i nevýhody. Tou největší je, že celý osmiválec je vystrčený před přední nápravu. Ne že by to byl nejtěžší motor na světě, ale na jízdních vlastnostech je to poznat, i když se to nastavení podvozku a quattra snaží maskovat. Přesto je ale tahle generace RS4 vynikajícím vozem a pokud nemáte pyžamo s trikolorou BMW M, může být zajímavou koupí, v případě RS od Audi jednou z nejlepších.

Problém je, že po více jak dekádě od konce výroby není vůbec jednoduché sehnat tuhle RS4 alespoň v pěkném stavu, modrý sedan na fotkách níže je ale jako nový. Pardon, spletli jsme se, je nový. Má za sebou jen 217 mil, tedy asi 349 kilometrů a je bohatě vybaven. Nemá karbon-keramické brzdy, což je škoda, neboť do této RS4 už koupit šly a stojí za to. Ale pro někoho to může být i výhodou, protože ty ocelové budou levnější na servis.

Jak už jste možná pochopili z udané kilometráže, vůz byl koupen ve Velké Británii, kde také strávil celý svůj život... v garáži. Koupili si jej otec se synem a podle necelých 30 km ujetých každý rok si ho moc neužili. Je v dokonalém stavu, snad jen z bočnice sedadla řidiče a vlastně i sedadla samotného je patrné, že v něm někdo docela často sedával. No, aspoň to.

Cenu auta neznáme, bude prodáno v aukci 13. listopadu v dražbě firmy Silverstone Auctions, která o této nabídce zpravila tisk. Jít o „kontinentální” model, tipovali bychom snadno 2-3 miliony Kč, jedná se ale o britskou verzi s volantem vpravo, což bude cenu tlačit něco níže. Možná šance pro zájemce o muzejní exponát za cenu zachovalého kusu - předělat auto na levostranné řízení není nic až tak složitého a byť nepůjde o levnou záležitost, vzhledem k multimilionové hodnotě tohoto jednorožce půjde o drobné.

Nakonec, co vám dnes výše popsané nabídne, klidně za takové peníze? To není řečnická otázka, odpovědí je: Nic. A obáváme se, že do budoucna už nikdy nic podobného znovu nepřijde.


K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 1 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 01K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 2 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 02K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 3 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 03K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 4 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 04K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 5 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 05K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 6 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 06K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 7 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 07K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 8 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 08K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 9 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 09K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 10 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 10K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 11 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 11K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 12 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 12K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 13 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 13K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 14 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 14K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 15 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 15K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 16 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 16K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 17 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 17K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 18 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 18K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 19 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 19K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 20 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 20K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 21 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 21K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 22 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 22K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 23 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 23K mání je poslední rodinné auto s točivou V8, manuálem a 349 km, jiné už nevznikne - 24 - Audi RS4 B7 2007 nejete prodej 24
Téměř nejeté Audi RS4 B7 lze koupit i dnes, tento modrý sedan v podstatě nikdy nejel. Foto: Silverstone Auctions

Zdroj: Silverstone Auctions

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše