K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant

Tohle BMW bylo naprostou špičkou nabídky automobilky v půli 90. let a i dnes působí zcela mimořádně. Dnes se vidí v dobrém stavu jen zřídka, tento kousek je ale skutečně výjimečný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant

4.7.2021 | Petr Miler

K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant

/

Foto: Autoleitner, publikováno se souhlasem

Tohle BMW bylo naprostou špičkou nabídky automobilky v půli 90. let a i dnes působí zcela mimořádně. Dnes se vidí v dobrém stavu jen zřídka, tento kousek je ale skutečně výjimečný.

Možná už máte na léto jiné plány, pokud jste ale všechny peníze nerozfofrovali za dovolenou v luxusním resortu, není pozdě je změnit. Nabízíme vám možnost rozšířit svou garáž o výjimečné BMW, které se už dávno nevyrábí, přesto je teď jedno k mání ve výjimečném stavu. Je to vpravdě dokonalá specifikace kupé řady 8 v podobné kondici - dvanáctiválcová 850 CSi s manuální převodovkou, která byla vyrobena v ani ne 1 500 exemplářích.

Verze 850 CSi je nejblíže M8, která se nikdy nevyráběla. Pod kapotou je 5,6l dvanáctiválec S70B56 upravený divizí M, který dává 280 kW (381 koní). Oproti „standardní” 850i je upravené tu krom 55 koní navíc také odpružení, které mimo jiné snižuje světlou výšku auta. Řízení je ostřejší, přední a zadní nárazníky jsou upravené kvůli lepší aerodynamice a vzadu jsou kulaté, nikoliv hranaté koncovky výfuku.

Manuální šestikvalt byl u tohoto auta jedinou možností, automat nebyl k dostání. Evropská verze 850 CSi, kterou je i tenhle kousek na snímcích, měla aktivní kinematiku zadní nápravy - v podstatě natáčení zadních kol. Lepší než u 850i byly také brzdy nebo sedačky a zadní diferenciál dostal speciální chladič oleje.

Ve výbavě tohoto konkrétního kusu je snad všechno, na co člověk mohl v roce 1993 pomýšlet - dálkově ovládané centrální zamykání, dešťový senzor, rádio s kazetovou mechanikou i měničem CD, elektricky ovládané střešní okno nebo klimatizace. Servisní historii je úplná a podle fotek je tohle auto i vizuálně v opravdu perfektním stavu - prý bylo od novoty hýčkáno sběratelem, který si na ni také nechal dát už jako na novou ona kola od Alpiny, není to tedy žádný tuning.

Auto má najeto 91 tisíc km, což není zdaleka nic, najít autě chybu se ale zdá být nemožné. Tomu bohužel odpovídá i jeho cena. 850 CSi se vyrobilo relativně málo i proto, že výroba musela skončit v roce 1996 - motor S70B56 by bez zásadního přepracování nezvládl splnit nové emisní limity. A jde o vůbec poslední BMW s motorem V12, které bylo možné koupit s manuální převodovkou, vyrábělo se tak až do roku 1999.

Tenhle konkrétní kousek může být váš za 92 500 Eur, tedy asi 2,37 milionu korun, což je za 28 let starý bavorák, který dnes dynamicky pokoří lepší diesel, opravdu hodně. Kupujete ale naprostou špičku toho, co BMW umělo v první půlce 90. let nabídnout. A cena půjde dolů jen stěží, však kolik z těch patnácti stovek CSi se dožilo dnešního dne bez větší úhony...


K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 1 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 01K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 2 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 02K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 3 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 03K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 4 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 04K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 5 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 05K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 6 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 06K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 7 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 07K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 8 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 08K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 9 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 09K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 10 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 10K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 11 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 11K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 12 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 12K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 13 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 13K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 14 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 14K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 15 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 15K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 16 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 16K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 17 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 17K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 18 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 19K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 19 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 20K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 20 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 21K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 21 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 22K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 22 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 23K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 23 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 24K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 24 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 25K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 25 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 26K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 26 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 28K mání je poslední BMW s motorem V12 a manuálem, v dokonalém stavu stojí majlant - 27 - BMW 850 CSi 1993 manual prodej 29
Po takhle pěkné 850CSi bychom skočili, cena skoro 2,4 milionu Kč za vůz s 91 tisíci km je ale skutečně extrémní. Foto: Autoleitner, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autoleitner

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.