Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nové BMW Z3 M Coupe. Majitel ho měl 17 let v obýváku
17.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když si dnes chcete koupit nové auto z roku 1998, bez stroje času obvykle nepochodíte. V tomto případě je to možné, bohužel za extrémní cenu.
BMW Z3 M Coupe je auto, které lidé buď milují a nebo nenávidí. Ti druzí obvykle opírají své antipatie o jeho vzhled - v lepším případě ho označí za podivně zkroucený hatchback, v horším rovnou za klaunskou botu. Ti první mohou milovat totéž, zejména při pohledu zezadu je to pozoruhodně svalnatý, nízko posazený vůz. Spíše mu ale propadli pro jeho jízdní projev.
Z3 M Coupe je vrchol „neelektronické evoluce” BMW, kdy „Freude am Fahren” nikoho nenapadlo překřtít na „Freude am Sparen”. Zvláště kusy z prvních let výroby, jako je ten, který vám představíme dnes, jsou „analogové”, jak to jen na konci 90tých let šlo. Podívejte se do motoru a uvidíte lanko k šesti škrtícím klapkám - tady skutečně lankem z oceli přímo ovládáte množství vzduchu, které si motor vezme. Něco takového už neměla ani M3 E46, natož pak cokoli pozdějšího, ať už od BMW nebo kohokoli jiného. Zavládly elektronické plyny, které vaše rozhodnutí to „osolit” pečlivě zváží, přehodnotí a zajistí, aby z výfuku vyskakovali rovnou veselí lední medvídci.
To je ale jen začátek příběhu. Toto BMW vůz zpočátku nemělo ani žádnou elektronickou berličku, pomineme-li tedy ABS. Ačkoli standardní Z3 měly od počátku systém AST (známý též jako ASC nebo ASC+T), tedy primitivní kontrolu trakce, první eMka jimi vůbec vybavena nebyla. AST se dostalo do standardu u Z3 M až v roce 1999, tento vůz je z roku 1998 a podle všeho jej nemá. I když se v inzerátu objevuje zmínka o DSC, je to nesmysl - v interiéru chybí tlačítko a především, žádné DSC pro Z3 do roku 2000 ani nebylo v nabídce.
Spojte si tohle s faktem, že Z3 M je zřejmě poslední BMW s přetáčivě naladěným podvozkem a máte před sebou skutečný stroj na ničím neředěnou radost, který vám dovolí nejen jet, jak se se zadokolkou sluší a patří, ale také vám dovolí sám sebe ovládnout a nebude vám do ničeho „kecat”, ani kdybyste o to náhodou stáli. Kdo to poznal na vlastní kůži, Z3 M Coupe propadl a dnes se leda mlátí klaunskou botou po hlavě, že na adresu tohoto vozu utrousil křivého slova.
Toto je ovšem kouzlo spousty Z3 M Coupe (tedy spousty z toho mála, kolik jich bylo vyrobeno) a pár na prodej už jsme vám ukázali. Ta dnešní je ale opravdu naprosto mimořádná a nejen proto, že je ještě tak stará, aby byla co „nejopravdovější”. Jde o prakticky nové auto.
Je to skoro k nevíře, už jsme nečekali, že nějaké uvidíme, ale u Auto Leitner - ano, tam, kde měli třeba podobně zázračnou 750i E38 z konce výroby - se teď jedno takové objevilo. Je z roku 1998 a na tachometru má pouhých 3 329 km. Jak se to mohlo stát, je poměrně jednoduché - jeho první a jediný majitel si jej koupil v podstatě jako „kus nábytku”. Celých 17 let předchozího života tak strávilo o něj doma v pokoji a zřídkadky z něj vyjelo. Ještě v roce 2002 nemělo ujetý ani kilometr a teprve tehdy jej majitel začal aspoň občas používat. Do roku 2006 najel 2 878 km, pak ale opět zvítězil ryzí pokojíček. Při posledním servisu v září 2015 tak měl tento vůz najeto 3 114 km a dnes 3 329 km.
O pravdivosti můžete pochybovat, ale kdo zná Z3, pozná i z fotek, že toto auto je nové. Například kožené čalounění sedaček dá znát už 10 tisíc kilometrů a není samo. Na tomto konkrétní voze nenajdete žádné známky opotřebení - není jako nový, je prostě nový.
Teď může být váš i se svým šestiválcovým klapkostrojem 3,2 o výkonu 321 koní, s pětistupňovým manuálem, diferenciálem s 25% svorností, pětistupňovým manuálem nebo kompletní dokumentací v černé barvě Cosmo. Je to zaručený stroj na radost a tak trochu i stroj času. Ovšem, cena je velmi hutná, jak už to u Leitnera bývá - 109 500 Eur, tedy skoro 3 miliony Kč, je vážně „rána”. Ovšem, dost možná je to poslední nové BMW Z3 M Coupe, které kdy půjde koupit...
Tohle auto je naprosto dokonalé
Stabilizaci podle nás nemá ještě vůbec žádnou, to by muselo mít toto tlačítko
Zdroj: Auto Leitner
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva