Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nový král ztráty hodnoty, pár let neježdění přišlo majitele na 4,7 milionu korun
27.5.2022 | Petr Miler
Tohle auto není ani pořádně ojeté, je v podstatě dodnes zánovní, přesto se pro majitele stalo mimořádně drahým špásem. Každý kilometr ho přišel tak draho, že za jednu cestu z Prahy do Brna a zpět zaplatil přes 51 tisíc korun jen na ztrátě hodnoty.
Nevíte, co s penězi? Kupte si luxusní německou limuzínu. Ale pozor, je třeba vybrat opravdu vysokou specifikaci a přidat do ní maximum výbavových prvků, pak teprve budou mizet peníze před očima! Pochopitelně žertujeme, základ v realitě ale výše zmíněná slova mají. Bohužel pro ty, kteří taková auta kupují jako první. Ale ne už tak tragicky pro ty, kteří se do nich zadívají jako druzí.
Auto zachycené na fotkách níže je BMW M760Li, od roku 2020 v Evropě nedostupná a brzy nadobro nevyráběná dvanáctiválcová verze sedmičkové řady. Je to vskutku extrémní stroj svého druhu - na jednu stranu luxusní kočár, na tu druhou 610koňová střela, která vyrazí na stovku za 3,7 sekundy a na 305 km/h přestane zrychlovat jen proto, že ji zastaví omezovač. Nelze mít v jednom autě o mnoho více z tolika světů - M760Li je auto výjimečné rychlé, prostorné, komfortně vybavené. Je to skutečně vše v jednom.
Nefalšované německé supersedany se ale neprodávají levně. Nové BMW 730d se zatím v Česku neprodává, v Německu jej ale můžete mít od 107 300 Eur, asi 2,65 milionu Kč. Pokud jste ale zatoužili po M760Li, chtělo to násobně více. Cenovým limitem pak byla jen obloha - příplatková výbava dokáže u takových aut posunout výše klidně o další miliony Kč. A tak se stalo, že si jeden nizozemský zákazník koupil v prosinci roku 2017 svou M760Li za 278 573 euro přesně, tedy asi za 6,88 milionu Kč. Není to ceníková cena, ale skutečně zaplacené peníze, které eviduje tamní registr z daňových důvodů.
Dnes ten samý člověk nabízí vůz jako ojetý s pouhými 36 448 km. Moc si s ním tedy nesjel, sedmička by jistě zvládla víc než nějakých 8 tisíc km za rok. A prodává ji za 87 950 euro, tedy asi 2,17 milionu Kč. Ani to nevypadá mimořádně, než si uvědomíme, že obě ceny dělí v přepočtu přes 4,7 milionu Kč. Skoro pět milionů korun za tak mrzké kilometry - ani slovo „brutální” v tomto případě nedokáže popsat, jak obrovský propad hodnoty to je.
Dotyčný auto měl jen 52 měsíců. To znamená, že jej jeho vlastnictví stálo přes 90 tisíc Kč každý měsíc, přes 3 000 Kč každý den, asi 125 Kč každou hodinu. Vyspíte se 8 hodin a tisícovka je fuč. Budete pak pracovat 8 hodin a tisícovka Kč je fuč. Musíte tedy během oněch 8 hodin vydělat přes 2 tisíce Kč, abyste měli jen na auto ten den a ouha - on má ještě dalších 8 hodin. To je skoro zničující matematika a nejlépe ukazuje, jak moc někdo musí být bohatý, aby si takový vůz mohl dovolit jako nový. A kilometrově to nevychází o mnoho lépe, přes 129 Kč za každý ujetý km jen na ztrátě hodnoty znamená, že výlet z Prahy do Brna a zpět vyjde na více jak 51 600 Kč. Bez benzinu, pneumatik, brzd...
Ani jeho druhý majitel nebude moci být chudý, o skoro pět milionů už ale nepřijde, to by si musel koupit dvě podobná naráz a nabourat je nepojištěná. Nechceme se opakovat, ale koupit takové auto jako nové je skoro nesmyslný rozmar. Ovšem, pokud někdo vydělává miliony měsíčně, je mu to asi jedno.
Vrcholná verze sedmičkové řady je zjevně nejen auto s mimořádnou pořizovací cenou, ale také mimořádnou ztrátou hodnoty. Přijít o 4,7 milionu korun za pár let mírného ježdění chce jistě silný žaludek. Foto: Autobedrijf Kooiman, publikováno se souhlasem
Zdroje: Marktplaats, RDW Kentekencheck
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva