Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejrychlejší VW Transporter na světě, tento stroj umí až 311 km/h
2.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Zní to neuvěřitelně, ale toto auto vážně zvládlo 311 km/h. Teď má s jiným motorem výkonu trochu míň, i tak je šílené. A může být vaše.
Když si člověk chce koupit dodávku, většinou ke klíčovým vlastnostem patří nikoliv zrychlení na stovku a schopnost překonat 300 km/h, ale spíš nízké pořizovací a provozní náklady a vynikající spolehlivost. Takže nezřídka vídáme devadesátikoňové diesely, které naloženou dodávku rozjedou sotva na 140 km/h a ještě jim to trvá věky.
Pokud ale toužíte po dodávce, která umí převézt čtyři pasažéry rychlostí okolo 300 km/h a ještě si v ní užijete pocit z řízení McLarenu F1, je potřeba se dívat mimo standardní nabídku automobilek. Berlínská firma TH Automobile postavila právě takový stroj a nazvala ho TH2RS. Stojí na základě Volkswagenu Transporter T5, jenže z něj zůstala tak možná vnější schránka.
Motor už není vpředu napříč, pohánějící přední kola, nýbrž se přestěhoval za zadní nápravu a zabírá na obě nápravy. Je to 3,6litrový plochý šestiválec z Porsche 911 996 Turbo, který byl vyladěn na 780 koní. To znamená zrychlení na stovku za 4,4 vteřiny a maximálku rekordních 311 km/h, které tento vůz dosáhl v roce 2009, jak se můžete přesvědčit na videu níže.
Co také na videu vidíme, je, že ještě v 240 km/h na klopené kruhové trati je auto docela stabilní a řidiči příliš v rukou netancuje. Pořád se bavíme o voze, který má aerodynamické vlastnosti blízké letící cihle a jehož karoserie byla stavěna na rychlosti maximálně do 200 km/h. Mezi úpravami ale vidíme také přední lízátko, které přítlaku na přední nápravě jistě pomáhá.
Dobře, s tím pocitem s řízení jako u McLarenu F1 to byla trochu nadsázka, protože v TH2RS pořád sedíte tak vysoko, že byste mohli sedět tomu McLarenu na střeše a možná ještě s žídlí pod sebou. Ale z běžné levé pozice bylo pracoviště řidiče přesunuto doprostřed. To znamená, že tu není uzounké prostřední sedadlo, které v dodávkách bývá za trest.
Pasažéři místo toho sedí v karbonových skořepinách, které vypadají dost nepohodlně, ale určitě budou tělo držet lépe než lavice, kterými bývá Transporter pro přepravu lidí vybaven běžně. A také jsou lehčí; vůz váží 2 150 kg, o několik stovek kilogramů méně než sériový vůz. Upraveno bylo ale pochopitelně snad všechno, i volant a přístrojový štít pochází z Porsche a nečekejte tu sériové odpružení.
Aktuálně je tento vůz na prodej, ovšem už nemá zmíněných 780 koní, nýbrž byl vyměněn motor za ten z 911 996 GT2 a naladěn na stále ohromných 638 PS a 840 Nm, jak psáno v čerstvé nabídce. Zvýšit výkon tohoto motoru zpět na původní výkon ale nebude potíž a všechno ostatní je na 300 a více km/h stavěno. Však v inzerátu se také dočteme, že vůz má brzdové kotouče o průměru 395 mm, které svírají šestipístkové třmeny, pravděpodobně vpředu.
A dozvíme se cenu, která rozhodně není nízká - 149 800 Eur, tj. lehce přes 4 miliony korun. Za dost možná nejrychlejší dodávku na světě a vpravdě pozoruhodný sleeper (zde tak nějak z podstaty, od dodávky 300 km/h nečekáte) to ale není zase tak moc...
Zdálky tohle auto vypadá jako lehce poladěná dodávka, ale v útrobách má pořádný výkon
Bohužel ani starší oficiální fotky neukážou motor
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 32 minutami - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva