Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejrychlejší Škoda Octavia na světě. Má 1 201 koní, porazí i Veyron
9.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+videa) V prodeji se objevila zřejmě nejrychlejší Škoda vůbec. Každý kůň jejích dvou motorů stojí 2 258 Kč.
Tip: Tento vůz je nyní k mání levněji. Podívejte se i na nové fotky a detaily.
Čas od času se zmíníme o výjimečném modelu Škody, jehož majitel je svolný k výměně exkluzivních plechů za šustivé papírky nemalé hodnoty. Jen letos jste mohli sáhnout třeba po historickém speciálu 130 RS, novějším, ale beztak vzácném Rapidu 135 RiC, případně pak po Octavii Scout s výkonem 350 koní. Ani v jednom případě však nešlo o takový extrém, jaký se v prodeji objevil nyní.
Zpočátku přitom nic nenaznačuje, že by mohlo jít o dobrý „kauf“. Jde o Škodu Octavia RS druhé generace, která byla vyrobena již před dlouhými osmi léty. Je tedy osazena benzinovým pohonným ústrojím a manuální převodovkou, což petrolhead jistě ocení, ale asi ne tak, aby z peněženky vytáhl požadovanou částku. Dále se již výčet informací začíná lepšit, neboť do technického průkazu byl za celou dobu zapsán pouze jeden majitel a na tachometrů má Octavia pouze 3 000 km.
Rozhodně se ale nedá předpokládat, že poslední dva zmiňované atributy jsou důvodem, proč by za modrý exemplář měl potenciální zájemce vyskládat na dřevo neskutečné 2 711 700 Kč, které majitel za tento stroj požaduje. Pravým důvodem není ani karoserie, která byla nemalým způsobem upravena. Jakmile ovšem nakoukneme pod ni, je vše více než jasné. Jde totiž o slavnou Octavii RS Bimoto, jíž dosavadní majitel, Rumun Bogdan Ghita Silviu, nadělil dva agregáty, z nichž každý má na svědomí pohon jedné z náprav. A dokázal tak mimo jiné, že ze dvou Octavií lze také postavit něco jiného než napravený vrak...
Ale zpět k této RS a jejím dvěma motorům. V obou případech jde o přeplňované dvoulitrové čtyřválce, které v prvotním naladění disponovaly souhrnným výkonem okolo 800 koní. Následně se však dočkaly ještě dalších modifikací, díky čemuž stádo pod kapotou vzrostlo na rovných 1 000 koní. Stovku tak upravený mladoboleslavský liftback zvládl za 2,5 sekundy a 190 km/h za 9 sekund, což z něj dělalo nejrychlejší Octavii RS na světě.
Minulý čas používáme záměrně, neboť od loňského měření na brzdě evidentně došlo k dalším úpravám. Oč jde konkrétně, to bohužel není známo, nicméně víme, že nově se vůz pyšní výkonem 1 201 koní, díky čemuž odsuzuje do role toho druhého v pořadí i Bugatti Veyron Super Sport. A to nejspíše nejen výkonem pod kapotou, ale prý i akcelerací. A dá se tomu věřit, uvážíme-li vyšší výkon a nižší hmotnost značně upraveného české stroje.
Aktuální přesná jízdní data ale bohužel nejsou k dispozici, pročež jen dodáme, že druhý motor se nastěhoval nad zadní nápravu na úkor druhé řady sedadel, což nejlépe dokumentuje přiložená galerie. Obě pohonné jednotky mají pracovat zcela nezávisle, pročež byste na běžných silnicích, které modifikované Škodě kupodivu nejsou zapovězeny (Rumunsko...), mohli kvůli úspoře paliva používat jen jeden motor.
Zda ale dozajista náročné mechanické řešení i extrémní výkon stojí bezmála za tři miliony korun, to necháme čistě na vás. Pokud se ovšem rozhodnete ke koupi, určitě nám dejte vědět - rychlejší Škodu, zřejmě nejen Octavia, svět patrně nezná. I takový bláznivý Yeti RS je vedle tohoto stroje chudým příbuzným. Však zhlédněte i přiložená videa...
Fotografie hotové Škody Octavia RS Bimoto
Fotografie dokumentující stavbu vozu
Brutální Škoda Octavia RS druhé generace dostala do vínku dva motory o celkovém výkonu 1 201 koní. Nyní je k mání, ovšem za nemalých 2,7 milionu korun
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel