K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu

Člověk by čekal, že nejoblíbenějším strojem muže, který si založil vlastní automobilku, když mu nevoněla Ferrari, bude nějaký sporťák. Chyba lávky, tím nej je trochu jiné Lambo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu

11.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Člověk by čekal, že nejoblíbenějším strojem muže, který si založil vlastní automobilku, když mu nevoněla Ferrari, bude nějaký sporťák. Chyba lávky, tím nej je trochu jiné Lambo.

Pokud byste měli uhádnout nejoblíbenější model Ferruccia Lamborghiniho, jaký byste asi tipovali? Abychom vám vše trochu usnadnili, můžeme dodat, že mezi rokem 1963, kdy automobilku založil, a rokem 1972, kdy ji pro změnu prodal, vznikly vozy jako 350 GT, 400 GT, Miura, Espada, Islero a Jarama. Tak již máte tip? Že je to Miura? Kdeže, překvapivě nejde o jediný z těchto sportovních vozů. A vlastně ani o žádný produkt třetí ze čtyř společností, které Lamborghini založil.

Místo hledání v Sant'Agata Bolognese se musíme přesunout do dalšího italského městečka, a sice do Centa. Zde v roce 1948 vznikla společnost Lamborghini Trattori. Její počátky nebyly zrovna snadné, Ferruccio v podstatě smontoval dohromady poškozené válečné komponenty a motory. Již o tři léta později však firma postavila svůj úplně první model L33, pohonné jednotky však stále musela nakupovat zvenčí - v tomto případě šlo o 3,5litrový diesel Morris.

Následně již vše začalo jít jako po drátkách, divize tak v roce 1952 představila hned čtyři nové modely. V roce 1956 došlo na otevření nové továrny, o rok později byla představena nová linie Lamborghinetta. Šlo o menší a tím pádem levnější traktory, které již disponovaly i vlastním dvouválcovým motorem. Ten dokázal vyvinout až 22 koní, což sice není hodně, nicméně s prací na malých polích si malé traktory dokázaly poradit.

Právě tato linie přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci. Byl to její úspěch, který mu přinesl dostatek prostředků na to, aby mohl v již zmiňovaném roce 1963 otevřít továrnu na supersporty. Nicméně o pouhých jedenáct let později se italský podnikatel rozhodl zcela stáhnout z průmyslového světa. Namísto výroby aut či traktorů raději vsadil na pěstování vína, kterému se věnoval až do své smrti v roce 1993.

Pohřeb přitom opětovně dokázal, že Lamborghinetta přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci, jeho rakev táhl právě malý traktor z této linie, konkrétně pak model DL20-2241R. Jeden takový je momentálně na prodej, byť samozřejmě nejde o ten smuteční. Naopak, nabízený produkt hraje sytými barvami, v posledních letech totiž prošel renovací a dostal tak jasně modrý lak kombinovaný s oranžově zbarvenými doplňky.

Dvouválcová pohonná jednotka v tomto případě dává 18 koní, přičemž společnost LBI Limited, která traktor nabízí, má na svých stránkách nahraný i zvuk startování. Na zběsilý řev, se kterým jsou supersporty Lamborghini spojeny, můžete rovnou zapomenout, ani tak ale nekoupíte tento stroj levně - váš může být za 45 tisíc dolarů, tedy asi 946 000 Kč.


K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 1 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 01K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 2 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 02K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 3 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 03K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 4 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 04K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 5 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 05K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 6 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 06K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 7 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 07K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 8 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 08K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 9 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 09K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 10 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 10K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 11 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 11K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 12 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 12K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 13 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 13K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 14 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 14K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 15 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 15K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 16 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 16K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 17 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 17K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 18 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 18K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 19 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 19K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 20 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 20K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 21 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 21K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 22 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 22K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 23 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 23K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 24 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 24K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 25 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 25K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 26 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 26K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 27 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 27K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 28 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 28K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 29 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 29K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 30 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 30K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 31 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 31K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu - 32 - Lamborghini 2241R 1960 na prodej 32
Traktor Lamborghinetta 2241R byl nejoblíbenějším produktem zakladatele firmy. Dokonce táhl na pohřbu i jeho rakev. Nyní může být váš, a to za necelý milion korun

Zdroj: LBI Limited

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše