Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu
11.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že nejoblíbenějším strojem muže, který si založil vlastní automobilku, když mu nevoněla Ferrari, bude nějaký sporťák. Chyba lávky, tím nej je trochu jiné Lambo.
Pokud byste měli uhádnout nejoblíbenější model Ferruccia Lamborghiniho, jaký byste asi tipovali? Abychom vám vše trochu usnadnili, můžeme dodat, že mezi rokem 1963, kdy automobilku založil, a rokem 1972, kdy ji pro změnu prodal, vznikly vozy jako 350 GT, 400 GT, Miura, Espada, Islero a Jarama. Tak již máte tip? Že je to Miura? Kdeže, překvapivě nejde o jediný z těchto sportovních vozů. A vlastně ani o žádný produkt třetí ze čtyř společností, které Lamborghini založil.
Místo hledání v Sant'Agata Bolognese se musíme přesunout do dalšího italského městečka, a sice do Centa. Zde v roce 1948 vznikla společnost Lamborghini Trattori. Její počátky nebyly zrovna snadné, Ferruccio v podstatě smontoval dohromady poškozené válečné komponenty a motory. Již o tři léta později však firma postavila svůj úplně první model L33, pohonné jednotky však stále musela nakupovat zvenčí - v tomto případě šlo o 3,5litrový diesel Morris.
Následně již vše začalo jít jako po drátkách, divize tak v roce 1952 představila hned čtyři nové modely. V roce 1956 došlo na otevření nové továrny, o rok později byla představena nová linie Lamborghinetta. Šlo o menší a tím pádem levnější traktory, které již disponovaly i vlastním dvouválcovým motorem. Ten dokázal vyvinout až 22 koní, což sice není hodně, nicméně s prací na malých polích si malé traktory dokázaly poradit.
Právě tato linie přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci. Byl to její úspěch, který mu přinesl dostatek prostředků na to, aby mohl v již zmiňovaném roce 1963 otevřít továrnu na supersporty. Nicméně o pouhých jedenáct let později se italský podnikatel rozhodl zcela stáhnout z průmyslového světa. Namísto výroby aut či traktorů raději vsadil na pěstování vína, kterému se věnoval až do své smrti v roce 1993.
Pohřeb přitom opětovně dokázal, že Lamborghinetta přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci, jeho rakev táhl právě malý traktor z této linie, konkrétně pak model DL20-2241R. Jeden takový je momentálně na prodej, byť samozřejmě nejde o ten smuteční. Naopak, nabízený produkt hraje sytými barvami, v posledních letech totiž prošel renovací a dostal tak jasně modrý lak kombinovaný s oranžově zbarvenými doplňky.
Dvouválcová pohonná jednotka v tomto případě dává 18 koní, přičemž společnost LBI Limited, která traktor nabízí, má na svých stránkách nahraný i zvuk startování. Na zběsilý řev, se kterým jsou supersporty Lamborghini spojeny, můžete rovnou zapomenout, ani tak ale nekoupíte tento stroj levně - váš může být za 45 tisíc dolarů, tedy asi 946 000 Kč.
Traktor Lamborghinetta 2241R byl nejoblíbenějším produktem zakladatele firmy. Dokonce táhl na pohřbu i jeho rakev. Nyní může být váš, a to za necelý milion korun
Zdroj: LBI Limited
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus