Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Možná poslední pořádně nejetý VW Golf VR6 je k mání za cenu, která vás nezruinuje
26.12.2020 | Petr Miler
Tohle je možná poslední zachovalý Golf svého druhu mimo muzeum Volkswagenu a kolekce posedlých sběratelů. I po 23 letech existence vypadá výborně a je k mání za ještě rozumnou cenu.
Bavíme-li se o automobilových legendách, Ferrari F40 patří do Itálie, Chevy Corvette do Ameriky a mezi německé legendy musíme kromě Brouka a Porsche 911 nutně počítat také Volkswagen Golf. Tento stroj už má za sebou 45. narozeniny a i ve své sedmé generaci a době všeobjímající obliby SUV se pořád prodává výtečně. A přes jisté ústupky je to pořád velmi kvalitně postavený rodinný kompakt, který v mnoha svých verzích obslouží snad všechny myslitelné potřeby.
Jenže poslední tři generace už do něj nedostanete šestiválcový motor. Vrcholná verze Golf R se už nejmenuje R32, protože číslo označovalo objem, ale jen R a pod kapotou je dvoulitr. Poslední šestiválcový Golf byla verze R32 páté generace a měla atmosférický 3,2litrový šestiválec, který poháněl všechna kola. Technicky to byl pořád motor vR6, přímo obchodní označení VR6 ale z nabídky VW zmizelo ještě dříve.
Takto si říkal Golf jen dvě generace dříve, kdy se v něm šestiválec objevil poprvé. Byla to 2,8litrová jednotka VR6, tedy kombinace vidlicového a řadového motoru - válce svírají velmi ostrý úhel a motor má jen jednu hlavu, nikoliv dvě jako v klasickém vidlicovém motoru. S tímto objemem nabízela 176 koní a 235 Nm, což stačilo ke zrychlení na stovku za 7,6 vteřiny a maximálce 240 km/h.
Může být lákavé si takový stroj pořídit, neboť je to pořád zajímavé auto a jeho cena jen poroste. Velká většina Golfů III ale prošla tuningem, a to mnohdy dost ohyzdným a jen vnějším. To nicméně není případ stroje, který máme dnes před sebou a který se objevil v prodeji v Belgii.
Je to hezký originální kousek, který vypadá, že z fabriky vyjel docela nedávno. To pochopitelně není pravda, jeho rok výroby je 1997, ale majitel se o něj dokonale staral. A také s ním moc nejezdil - na přístrojovém štítu svítí číslo 41 487 km. Čtete správně, tohle auto nemá najeto 400 tisíc kilometrů, ale čtyřicet.
Je to dost možná poslední pořádně nejetý Golf VR6, který kdy bude na prodej, neboť to není muzejní artikl prodávaný za miliony, ale pořád alespoň nějak ježděná ojetina. Je kompletně sériová a pokud jste před dvaceti či více lety o Golfu VR6 snili, ale nikdy se vám z různých důvodů nepodařilo žádný koupit, tohle může být šance. Jeho cena není přehnaná - 17 950 Eur není málo, asi 473 tisíc Kč, skoro bychom se ale vsadili, že takové auto za 5, 10 let pod milion nekoupíte, je to legenda svého druhu.














Tento stále zánovně vyhlížející Golf VR6 může být váš, a to za ještě vcelku rozumnou cenu. Žádný další už nevznikl a jistě ani nikdy nevznikne. Foto: James-Oliver Moyses, Classic and Sportscars, publikováno se souhlasem autora
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 6 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 8 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 9 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 11 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 17:12 - mlunovozík
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB