Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je možná poslední nejetá vzpomínka na hvězdné časy francouzských sedanů střední třídy, dokonce jako úsporný diesel
6.6.2024 | Petr Miler
Tahle auta se skoro nejetá v prodeji dávno nevidí. A pokud se to stane, obvykle nejsou k dispozici ve verzích určených ke zdolávání dálek. Tady se ale obojí sešlo, kouzelně „oholený” Peugeot 406 ve verzi se základním dieselem 2,0 HDi může být váš jako dodnes zánovní vůz.
Francouzské automobilky byly kdysi ve střední třídě jako doma a jejich Laguny, čtyřistapětky nebo Xantie se prodávaly jako housky na krámě. Kdeže tyto sněhy jsou. Renault klasické střední třídy už neexistuje, Citroën klasické střední třídy už neexistuje a Peugeot modelu 508 pomalu vyhrává pohřební marš.
To model 406 byl svého času stále velmi populárním sedanem, kombíkem a kupé střední třídy, však plné ho byly i české silnice. Také dnes není problém na něj v provozu narazit, moc rozšířeným autem už ale není a v bazarech je pomalu raritou. Inzerce na Mobile.de aktuálně ukazuje pouhých 68 aut v nabídce, z čehož víc jak polovinu tvoří ceněná kupé. Sedanů je v prodeji jen 18 a naprostá většina z nich je v dost bídném stavu. Je to skutečně až taková vzácnost, přesto tu více či méně oddělaná auta snadno koupíte za nízké desetitisíce.
Dnes vám ale ukážeme exemplář, který je suverénně nejzachovalejší „čtyřistašestkou”, kterou si dnes můžete koupit, nejméně jetým sedanem, jaký jsme viděli za několik let a jistě jedním z posledních takto zachovalých vozů vůbec. Na jeho tachometru svítí jen necelých 26 tisíc kilometrů a jeho prodávající říká, že je ve stavu zánovního auta. A i když to od pohledu už kvůli neoriginálním černým diskům kol, které vozu moc neslušní, není vyloženě krasavec, z hlediska zachovalosti vypadá naprosto skvěle a současný majitel (teprve druhý v řadě) říká, že jeho nízký nájezd je na beton skutečný.
Tento Peugeot byl zakoupen jako nový už v květnu roku 2001, takže je to dnes čerstvě 23 let starý vůz - jak jen ten čas letí. Jeho první majitel motivů k jeho používání zjevně neměl mnoho, neboť auto naprostou většinu svého života strávilo v garáži. A výsledkem je od pohledu mimořádně zachovalý vůz, jehož historii je prý podle současného prodávajícího z německého Schwerte možné velmi snadno ověřit. Druhý majitel se navíc o vůz staral a aspoň nějak jej používal, takže má za sebou řadu menších servisních operací, které jej prý ponechávají ve stoprocentním stavu.
Auto tedy trochu připomíná stroj času, byť v originálním stavu byl byl jistě víc žádoucí. Peugeot 406 v takové kondici jsme neviděli léta, před sebou máme zánovní kus i 20 let po konci výroby. Je to navíc exemplář po faceliftu, který možná nebyl nejpovedenější, ale vůz vypadá přece jen moderněji. Zvenku na voze nemají být žádné podstatné škrábance, ošoupaná místa či sešlost daná vystavením slunečnímu svitu. A byť na interiéru je vidět, že do něj neusednete první, zůstává též velmi, velmi neopotřebovaný.
Specifikace auta je skromná, je to akční provedení Esplanade s téměř nulovou dodatečnou výbavou, jemuž pod kapotou bije základní naftový dvoulitr o výkonu 66 kW (90 koní), který navíc pracuje s jen pětistupňovou manuální převodovkou. Nic moc, s jen 1 275 kg vážícím vozem ale i tak tento pohon nějak zacvičí - na stovku se rozjede za 13 sekundy a s akcelerací ustane ve 180 km/h. Je to zkrátka spíš úsporná verze, a to po všech stránkách, z výbavy vidíme jen ty nejdůležitější věci jako manuální klimatizaci.
Ale o to tu nejde. Podívejte se sami na fotky a dopřejte si pohled na Peugeot 406, který dnes v bazaru najdete leda jednou za uherský rok. A nebo si jej rovnou kupte - za 6 900 euro, tedy asi 170 tisíc Kč, ovšem nejde o bůhvíjak levné zboží.
Peugeot 406 ve stavu zánovního auta by byl raritou už před léty, natož pak dnes. Za 170 tisíc to může být zajímavá jízdenka na vlak do minulosti. Foto: Stefan W., publikováno se souhlasem
Zdroj: Peugeot 406 Esplanade 90@Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva