Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je monstrum skupiny B, které vlastnil Colin McRae. Teď by mu bylo 48 let
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Skotský závodník sice s hatchbackem naladěným na 416 koní do samotné skupiny B nikdy nezasáhl, mimo ni si ho ovšem užíval dosyta.
V polovině září uplyne již devět let od chvíle, kdy skotský závodník Colin McRae zahynul v troskách helikoptéry, kterou sám pilotoval. Ani po této době ovšem nezůstává zapomenut, což souvisí i s tím, že byl vůbec prvním Britem a zároveň nejmladším pilotem, jenž kdy vyhrál titul Mistra světa v rámi WRC. K tomu došlo v roce 1995, poté ovšem již McRae daný úspěch nedokázal nikdy zopakovat. Subaru ale v letech 1995 až 1997 napomohl k zisku Poháru konstruktérů.
Za svou kariéru byl McRae spojen nejen s japonskou značkou, ale také s Citroënem, Fordem a dokonce i se Škodou. Za mladoboleslavskou značku jezdil až v závěru své aktivní kariéry, a to pouze v rámci ojedinělých podniků, mezi něž patří britská a australská rallye. Pokaždé přitom šlo o kategorii WRC, v roce 2004 si odskočil také na 24 hodin Le Mans.
Při pohledu na tento krátký výcuc ze života jedné legendy, která by 5. srpna oslavila své 48. narozeniny, vás možná překvapí aktuální nabídka, jež souvisí s prodejem MG Metro 6R4. Jde totiž o závodní speciál určený pro skupinu B, která smutně končila přibližně ve chvíli, kdy McRae teprve začínal budovat svou závodní reputaci. Do nejvyšší kategorie tedy nezasáhl, nicméně zmiňovaný speciál přesto mnohokrát řídil.
Důvod je prostý - až jako velká hvězda si jej z peněz vydělaných v motoristickém sportu pořídil do své soukromé sbírky. Právě tento exemplář je nyní na prodej, přičemž stejně jako 19 dalších kusů (je to opravu vzácné auto, i když pochopitelně vzniklo ještě 200 silničních strojů kvůli homologaci) je poháněn třílitrovým šestiválcem Cosworth DFV. O jeho další ladění se ovšem již postaral David Wood, který pohonnou jednotku i bez přeplňování, jímž se pyšnila řada konkurentů, vyhnal na 416 koní a 366 Nm. Ve voze byl motor uložen uprostřed, s převodovkou až nad zadní nápravou.
Součástí kompletu se stal pohon všech kol, přičemž zrychlení z klidu zabralo 3,5 sekundy. Na dvoustovku se pak MG Metro 6R4 mělo dostat za 15,3 sekundy, sprint na čtvrtmíli (tedy 400 metrů) vůz zvládá za 11,6 sekundy. To jsou působivé hodnoty i dnes, před třiceti lety se z nich ovšem tajil dech. Nápomocna přitom při jejich dosažení byla i nízká hmotnosti 1 030 kg.
Za tuto jízdní dynamiku ověnčenou puncem Colina McRae požaduje nynější majitel 350 000 GBP (cca 11,178 mil. Kč), je však svolný také k výměně za jiný speciál třídy B. My pak jen dodáme, že MG Metro 6R4 měří 3 350 milimetrů na délku, 1 880 mm na výšku a 2 391 mm v rámci rozvoru. Na palubě má 110litrovou palivovou nádrž.
Kromě toho závoďák počítá s centrálním diferenciálem Ferguson, který během přerozdělování výkonu favorizuje zadní nápravu v poměru 35:65. Zmiňovanou převodovkou je pak pětistupňový manuál, se kterým speciál zvládal až 198 km/h. Tato maximálka ovšem závisela pouze na konkrétním zpřevodování, tady zjevně „do rychla”...







Za více než 11 milionů korun si můžete pořídit MG Metro 6R4, jehož někdejším majitelem byl slavný a dnes už bohužel zesnulý závodník Colin McRae
Vůz ještě v době, kdy patřil Colinovi. Videa níže vám připomenou, jak skvělý pilot to byl
McRaeův stroj je 1 z 20 závodních, silničních homologačních kusů vzniklo 200
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
U Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 57 minutamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 2 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha