Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Mercedes 190E 2.5-16 Evo II ve stavu nového auta. A to není všechno
13.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hoří-li vaše srdce pro třícípou hvězdu, tato dvě auta vás zvednou ze židle. Je tu možná nejzachovalejší Evolution II vůbec a staré DTM Bernda Schneidera.
Na letošním ženevském autosalonu uplynulo přesně 26 let od představení Mercedesu 190E 2.5-16 Evo II, výjimečného stroje, který byl vyroben v pouhých 500 kusech. Všechny se prodaly ještě dřív, než se auto na onom autosalonu v roce 1990 ukázalo veřejnosti a do Velké Británie byly oficiálně dovezeny jen čtyři kousky. Jeden z nich, č. 452 z 500, dodnes najel jen 1 424 km.
Je to trochu škoda, protože tohle auto vznikalo s tím, aby ho lidé řídili, aby s ním byli lepší než konkurence v podobě BMW M3 E30. To byl cíl obou evolucí 190E 2.5-16. Na druhou stranu, tohle auto si nyní můžete koupit a dostanete v podstatě nový vůz. Deset let po koupi prý byl uskladněn u dealera, přes kterého si ho první majitel objednal a téměř vůbec se s ním nejezdilo.
V dalších letech byl také používán velmi málo, jak napovídá kilometrový proběh, ale přesto se s ním občas vyjelo. Fotografie ukazují na dokonalý stav, popis vozu hovoří podobně. Všechno je tak, jak to vyjelo z fabriky, snad jen pneumatiky jsou nové. O dalším servisu se dostupné informace nezmiňují, nedá se ale příliš očekávat, že by se vozu při uskladnění v servisu nedostávalo... servisu. Toto auto by mělo být připraveno hned vyrazit do akce.
Připomeneme, že 190E 2.5-16 Evo II má pod kapotou 2,5l čtyřválec o 235 koních a 245 Nm, což vozu stačilo ke stovce za 7,1 s a maximálce 250 km/h. Jsou to slušná čísla ještě dnes. Cena tohoto konkrétního kusu je odhadována na 180 - 220 tisíc liber, tj. 4,4 - 5,4 milionu korun. Konkrétní není proto, že bude k mání v aukci u domu Silverstone Auctions, která jej vyšle do boje o co nejlepší cenu na Salonu Privé 2016 letos v září. Cena tedy jistě nebude nízká, ale lepší kus najdete těžko - je to možná vůbec nejzachovalejší Evo II na světě, z těch aktuálně prodávaných rozhodně.


























Mercedes 190E 2.5-16 Evo II nepřestává okouzlovat ani 26 let po své premiéře, tento je vážně dokonalý
Pokud vám přijde 190E 2.5-16 Evo II příliš obyčejné, je tu ještě jedna příležitost, jak rozšířit svou sbírku Mercedesů o opravdový šperk. Je to závodní Mercedes třídy C, se kterým Bernd Schneider v sezóně roku 1996 jezdil v šampionátu DTM. Je to pochopitelně úplně jiné auto než výše, ale zatím o něm víme jen velmi málo a na samotný článek by to nevydalo. Tak jsme se jej rozhodli zmínit vedle jednoho z ideových předchůdců.
K dispozici je zatím jediná aktuální fotografie vozu, nevíme nic přesného o jeho stavu a neznáme ani cenu. Dá se ale předpokládat, že stav bude perfektní, neboť vůz se dostává do oběhu v rámci rozprodeje části svého muzea jako součást tzv. Concours Edition. A to jsou vozy v dokonalých stavech, které mohou rovnou vyrazit na přehlídku elegance.
Auto je pochopitelně bez homologace pro silniční provoz a bez přípravy pro závodění, stále ale ukrývá srdce bojovníka - 500koňový točivý šestiválec o objemu 2,5 litru, který svůj nejvyšší výkon generuje v neskutečných 11 500 ot./min a také točivý moment nejvýše 300 Nm je posazen vysoko - do 9 000 ot./min. Výkon motoru putuje na zadní 18" kola s 245mm širokými pneu přes 6stupňovou sekvenci s karbonovou spojkou. Stroj váží minimálně povolených 1 040 kg včetně kombinézy a helmy řidiče, takže se nedivme, že je extrémně rychlý. Akceleraci Mercedes neudává, maximální rychlost ale činí 320 km/h.
Mercedes ho označuje za nejúspěšnější závodní stroj své třídy v době, kdy se utkával s konkurencí - to bylo v roce 1996. Dnes si jej můžete pořídit, cenu vám automobilka řekne na vyžádání. Pakliže pro vás bude zajímavá, můžete si ze Stuttgartu odvézt auto, které lze buď postavit do garáže, nebo do něj investovat další peníze a úsilí, abyste z něj udělali auto na silnice - anebo na závodní okruhy. Pokud jste ale v 90. letech hltali DTM, tohle může být velmi dobrá příležitost, jak si špičkový kousek z tohoto šampionátu odvézt domů...
Vozy jako Schneiderovo Céčkové DTM ze sezóny 1996 se na prodej často nevídají, tím spíše ne z muzea samotného Mercedesu
Zdroje: Silverstone Auctions, Mercedes-Benz Museum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 5 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejnovější články
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
před hodinouŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
před 3 hodinamiLidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
před 4 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 5 hodinamiAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva