Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je luxusní jachta Kokotea. Je to skutečná Černá perla, k smíchu bude i Čechům a Slovákům jen jménem
14.11.2023 | Petr Prokopec
Řekněme, že z českého nebo slovenského úhlu pohledu nezvolili tvůrci této úchvatné plachetnice úplně šťastné jméno, tak to ovšem někdy bývá. Ve většině světa ale Kokotea beztak zaujme spíše svým pojetím, její nevšednost a luxus berou dech
Některým názvům či jménům se člověk jednoduše musí smát. Ne proto, že by byly legrační záměrně, jen prostě došlo na volbu označení, které v některém z méně frekventovaných jazyků působí poněkud směšně. V tomto ohledu lze vzpomenout třeba na čínskou automobilku Seres, u které spojitost s jistou činností prováděnou na toaletě asi nemusíme zmiňovat. Není ale třeba zacházet až tak daleko, třeba takový kamzík od Škody, tedy pardon, SUV zvané Kamiq, také dokáže vzbudit úsměv. Ten poměrně trpký je pak spojen s ID.Buzz od Volkswagenu, jenž má stejně jako další elektromobily problémy s možným samovznícením a dočkal se tak přezdívky ID.Boom, u nás ID.Buch.
Dnes se nicméně nebudeme věnovat automobilům, nýbrž jachtě, které by více než co jiného slušel název Černá perla. V tmavém odstínu je totiž vyveden nejen její trup, ale rovněž stěžen či plachty. První díl Pirátů z Karibiku však do kin zamířil až v roce 2003, zatímco 40,4 metru dlouhá plachetnice byla svému majiteli dodána již o tři roky dříve. Vlnami oceánů tedy brázdí hezky dlouho, pročež vystřídala nejen vlastníky, v letech 2008, 2010 a 2016 došlo také na modernizaci. S tím přišly i názvy jako Kokomo of London, Nuberu Blau či Zalmon.
Prozatím poslední vylepšení proběhlo v posledních dvou letech, kdy byl mimo jiné přelakován -znovu však na černo - trup lodi i veškeré nosné struktury. Přepracovány byly také interiéry, jenž počítají se čtyřmi kajutami pro osm cestujících. Dva se musí vejít do relativně skromné kabinky, zatímco další čtveřice již má k dispozici VIP kajuty. Vše pak doplňuje apartmán majitele. A pochopitelně také zázemí pro šestičlennou posádku, jenž se o pasažéry stará. Jeden z námořníků by přitom mohl zasednout s hosty k jídelnímu stolu určenému pro 9 lidí.
Poslední modernizace zabrala dva roky, momentálně je však jachta dokončena a připravena k prodeji za 7,8 milionu Eur (cca 191,8 milionu korun). Nakolik je tato částka příznivá, necháme na vás. Je ovšem nad slunce jasné, že při pohledu na název plachetnice se začnete smát. A je dost možné, že při pohledu na daňové doklady asi začnou cukat koutky vašemu účetnímu i lidem pracujícím na Finančním úřadu. Jachta byla totiž přejmenována na Kokotea, čímž ovšem není odkázáno na orgán či přeneseně člověka jako v našem prostředí, říká si tak farmářská oblast na Novém Zélandu.
Právě na tomto ostrově přitom působí společnost Alloy Yachts, která jachtu před třiadvaceti lety postavila. Našinec má ale Nový Zéland víceméně spojen pouze s ovcemi, kterých zde žije více než lidé. Název lodi tedy vlastně musí budit pousmání, i když zkrátka jen v Česku a na Slovensku. Zajímavé přitom je, že v podstatě má vliv i na cenu lodi - jakožto Zalmon byla plachetnice k mání za 6,3 milionu Eur (asi 155 milionů Kč). Jak jsme ovšem zmínili, následně došlo nejen na přejmenování, ale také na modernizaci.
Aktuálně tak už jen dodáme, že pohon mají na starosti motory Caterpillar, s nimiž jachta zvládne dosáhnout maximální rychlosti 13 uzlů (24 km/h). Pokud ale dojde ke snížení tempa na 10 uzlů (18,5 km/h), zvládne na jedno natankování urazit až 3 500 námořních mil (6 482 km). Následně samozřejmě můžete využít oněch plachet a zkusit se s nimi dopravit třeba na Tortugu. Zda ovšem na tomto ostrově narazíte na potomky kapitána Jacka Sparrowa, si opravdu nejsme jisti. Zato víme, že až vás manželka bude plísnit za to, jakou... Kokoteu jste si to zase koupili, nikoho v tomto případě neurazí.

























Na prodej je skutečná Černá perla, jen oficiálně zvaná Kokotea. Zatímco ovšem její název vás může rozesmát, takřka čtvrtmiliardová cena pro změnu zvládá vyrazit dech. Foto: Ocean Independece, tiskové materiály
Zdroj: Ocean Independece
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva