Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásný VW Passat W8 s manuálem, toto byl lidový luxus
30.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dnes VW do Passatu nemontuje ani šestiválec. Před 11 lety nabízel i W8 a s manuálem. Toto je krásný kus.
Volkswagen Passat generace B5 a také faceliftovaný B5.5 má mnoho příznivců, a to z dobrých důvodů. Je to bytelně postavené auto, které vydrží statisíce kilometrů, když se o něj alespoň trochu staráte. Není tedy s podivem, že právě tato auta často vídáme dodnes jezdit jako taxíky, třebaže výroba generace B5.5 skončila před deseti lety.
Nedávno jsme tu měli Passat B5 „po dědovi”, který byl na prodej s cca 26 tisíci najetými kilometry a perfektní údržbou po celých 19 let provozu. Byla by to zajímavá nabídka, kdyby nebyl ve výbavě Holobyt a kdyby jeho šestnáctistovka neměla pouhých 100 koní. Na stovku mu to trvalo 13 vteřin. Vůz byl ve vážně krásném stavu, ale tak slabý motor v tak velkém autě mnoho lidí chtít nebude.
Dnes tu máme docela jiný Passat na prodej, z úplně opačného konce nabídky - ve špičkové verzi W8. Je tedy novější, byl vyroben v roce 2002, a najel za svých 13 let více. Přesto toho zase tak moc nenajezdil - 94 tisíc kilometrů znamená asi 7 200 km ročně - to je dost málo na to, abychom tomu byli ochotni jen tak věřit, zejména s vědomím, kolik Passaty a jim podobná auta umí najet za čtyři roky. Fotografie ale ukazují, že tohle auto bude vážně v hodně dobrém stavu a tachometru bychom věřili i menší číslo.
Jde o generaci B5.5, což znamená modernější vzhled a zčásti také výbavu. Ta byla ale do značné míry dána verzí auta - Passat W8 byl prémiovým autem Volkswagenu do příchodu Phaetonu, pak se zařadil těsně pod něj. Na palubě tedy najdeme snad všechno, co Volkswagen uměl v té době nabídnout.
Pozoruhodný je také motor sám o sobě. W8 byl čtyřlitrový osmiválec, který nabídl 275 koní a 370 Nm a byl vždy spojen se čtyřkolkou. W8 vznikl spojením dvou bloků VR4, podobně jako u motorů W12 a W16; osmiválec byl pro tyto motory testovací platformou některých technologií. Také to byl jeden z nejdražších motorů Volkswagenu vůbec.
Konfigurace motoru umožnila zmenšit jeho délku a ve výsledku byl půdorys zhruba čtvercový, což znamenalo, že se krásně vešel do prostoru pro běžnou V6. Válce v blocích VR4 svíraly úhel 12° a navzájem bloky svíraly úhel 72°. Verze W8 byla poznat kromě označení také jinými koly a čtyřmi koncovkami výfuku. A když jste výfuk vykuchali, motor zněl velmi zajímavě.
Zákazníci navíc tedy měli možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou, což nemáte ani u vrcholného dieselu. Většina jich tedy volila automat, což dnes dělá z manuálních Passatů W8 celkem výjimečné a žádané zboží. Tento právě ruční řazení máme.
Máme tedy před sebou vůz s výjimečným osmiválcem, solidním výkonem, čtyřkolkou a manuálem, který je plný výbavy. Je také vzácný a ve stavu, v jakém jsme žádný W8 na prodej už dlouho neviděli. K nevýhodám patří fakt, že velký a těžký motor je podélně před přední nápravou a je náročnější na údržbu. Barva exteriéru je svérázná, ale také někoho mohlo napadnout celé auto potáhnout fólií imitující karbon...
Na poměry Passatů té doby i dostupných W8 je tento Passat docela drahý, v nabídce je za 16 800 Eur, tj. cca 445 tisíc korun a prodávající říká, že cena není k jednání. Přesto je třeba říci, že srovnatelně silné, komfortní a výjimečné nové auto dnes za tyto peníze vážně nepořídíte...














Pokud překousnete barvu, tohle by mohl být zajímavý a nenápadný osmiválec do sbírky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 36 minutamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 12:24 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření před 11 hodinami - Brus
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu včera - pavproch
- Politický koutek včera - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda