Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jediné další Bugatti v barvě, jež si vybral Michael Schumacher, stát bude podle toho
25.4.2020 | Petr Prokopec
Na Bugatti je to barva velmi neobvyklá, ale protože si ji vybral už tehdy slavný Michael Schumacher, našel se minimálně jeden další člověk, který sáhl po té samé. A k ní jako jediný přidal červený interiér.
Automobilku Bugatti již tradičně symbolizuje modrá barva. Jde o odstín, který na závodních kolbištích odkazuje na Francii, stejně jako je Německo spojené se stříbrnou, Itálie s červenou a Británie se zelenou. Pravdou pak je, že zakladatel značky Ettore Bugatti byl původem Ital, ovšem první vozy začal produkovat až v Molsheimu. Z logicky věci je tedy spároval s modrým odstínem, jakkoliv zákazníci samozřejmě mohli sahat také po jiných barvách.
Je ovšem třeba si uvědomit, že někdejší možnosti výrobců nebyly tak široké jako dnes. Paleta barev se tak povětšinou skládala jen z několika málo možností, kterých navíc lidé až tak moc nevyužívali. Spíše toužili po onom hlavním proudu, který byl vlastně symbolem dané automobilky. Většina Ferrari tak byla vyrobena v červené barvě, většina Bugatti vyjížděla v modré. A právě proto jsou jakékoliv výjimky dnes vyhledávány a sběratelé jsou kvůli nim ochotni sáhnout hlouběji do kapsy.
Po poněkud obšírnějším úvodu se můžeme přesunout ke středobodu dnešního článku, kterým je Bugatti EB110 SS. Tento vůz nemalou měrou proslavil Michael Schumacher, který jej koupil na počátku roku 1994, a to právě v netradiční žluté barvě. Tím se kupé dostalo nemalé pozornosti, stejně jako samotné značce, o jejíž vzkříšení se v té době pokoušel italský průmyslník Romano Artioli. Příliš úspěšný ale nebyl, modelu EB110 tak ve verzích GT a SS vzniklo pouze 139 kusů.
Schumacher ale nakonec nebyl jediným, kdo si vůz nechal nalakovat na žluto. Podobné přání vyslovilo ještě pár dalších lidí, ovšem pouze jeden nechal netradiční odstín spárovat s červeným interiérem. A přesně tento exemplář je nyní na prodej. Ač se tedy technologicky neliší od zbytku produkce, tato unikání kombinace jej nad ni povyšuje. Předpokládá se tedy, že tento vůz bude prodán za více než 1 milion Eur (cca 27,2 mil. Kč), což je opravdu vysoká suma - jinak se EB110 pohybují pod touto metou.
Na konkrétní sumu se nicméně budete muset zeptat prodávajícího, který své záměry oznámil přes sociální sítě. Pravděpodobně nejde přímo o majitele, neboť mluví o verzi GT z roku 1993. Nicméně jediným kusem se žlutou karoserií a červeným interiérem je v rámci celé produkce pouze varianta SS z roku 1995, jež byla jedním z posledních postavených kusů. Mělo by ale jít pouze o omyl, pásy Sabelt potvrzují tezi o provedení SS.
Vůz by měl od svého vzniku najet pouze 15 tisíc kilometrů. Dá se tedy předpokládat, že jak netradiční barva karoserie, tak unikátní interiér jsou ve velmi dobrém stavu. Podobně pak lze smýšlet také o 3,5litrovém dvanáctiválci, který za pomocí čtyř turb dává k dispozici 612 koní. Stovku tak EB110SS zvládá již za 3,3 sekundy a maximálně pokoří 351 km/h. A nyní může být jako naprostý světový unikát vaše.
V prodeji se objevilo unikátní Bugatti EB110SS - jediné další ve žluté barvě a jedno jediné, které ji kombinuje s červeným interiérm
Zdroj: Vladimir Tretyakov@Facebook
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Kudy do Dolomit 11.25. 04:26 - irischamplin
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Policejní kontroly a měření 11.25. 03:31 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz