K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně

Jsou auta výjimečná, vzácná, raritní a pak je tu tohle. Stroj tak mimořádný, že spousta lidí ani netuší, že vůbec vznikl. V době, kdy Bugatti ještě neovládal VW, se měl stát nejrychlejším sériovým sedanem světa, firmu ale spíše přivedl ke krachu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně

30.11.2021 | Petr Miler

K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně

/

Foto: Schaltkulisse, publikováno se souhlasem

Jsou auta výjimečná, vzácná, raritní a pak je tu tohle. Stroj tak mimořádný, že spousta lidí ani netuší, že vůbec vznikl. V době, kdy Bugatti ještě neovládal VW, se měl stát nejrychlejším sériovým sedanem světa, firmu ale spíše přivedl ke krachu.

Vozy značky Bugatti, které nevznikly pod taktovou koncernu Volkswagen, nejsou na prodej zase tak často, však postavena jich byla jen hrstka. Když se nějaký přece jen objeví, obvykle se jedná o supersportovní Bugatti EB110, tentokrát tu ale máme něco jiného. Jde o černý sedan EB112 z časů, kdy se o velký návrat značky pokoušel Romano Artioli, bohužel neúspěšně.

EB110 se v mezičase stihlo dostat do širšího povědomí, EB112 ale nikoli. Důkaz velikášství Artioliho záměrů byl vyvíjen téměř současně a odbyl si premiéru v roce 1993 na autosalonu v Ženevě. Vzhledem k tomu, že design auta měl na starosti Giorgetto Giugiaro, byl onen výstavní stroj postaven přímo u jeho Italdesignu, kterému patří dodnes. Tou dobou ale už Bugatti dávalo dohromady první funkční prototyp ve své továrně v Campogalliano a přesně ten nyní máme před sebou. Podle prodávajícího, firmy Schaltkulisse, je to jediné auto, jehož stavba byla na tomto místě alespoň započata.

Dokončena s ohledem na krach tehdejšího Bugatti nebyla, v rámci pozdější aukce aktiv společnosti jej ale v rozestavěném stavu spolu s dalšími díly potřebnými pro jeho stavbu koupil Gildo Pallanca Pastor. Syn nejbohatší ženy Monačanky měl tehdy na starosti rodinnou realitní firmu a mimo jiné také vlastnil a řídil automobilku Venturi. Dlouhá léta držel rychlostní rekord v jízdě autem po ledu a také byl amatérským automobilovým závodníkem. A má velmi rád značku Bugatti, jak vidno i z tohoto nákupu.

Oba sedany EB112 nechal dokončit z dostupných dílů a jeden si ponechal ve svém vlastnictví, ten jediný alespoň částečně postavený ještě Bugatti ale poslal do světa jako nejrychlejší sedan na světě. S akcelerací na stovku za 4,7 sekundy a maximálkou přes 300 km/h byl na svou dobu technicky velmi pokročilý, měl mimo jiné stálý pohon všech kol, ABS a natáčecí zadní nápravu. O pohon se staral šestilitrový dvanáctiválec umístěný za přední nápravou, který nabídl 455 koní. Ale to všechno jste si mohli přečíst už v článku věnovaném jen tomuto vozu.

Není to žádný krasavec, berme ale ohledy na to, že nejde o hotové auto - být tehdejší Bugatti dále naživu, mohlo řadu detailů ztvárnit jinak. Na autě ostatně vidíme díly, které vznikly spíše díky pozdější kreativitě, například světla jsou jiná než na ostatních exemplářích. Jinak je ale prodávaný vůz v perfektní kondici, prý na něm nenajdete ani jediný škrábaneček, kůže v interiéru je v dokonalém stavu, motor startuje bez problémů. Nakonec má najeto jen něco přes 3 000 kilometrů.

Jde o jeden z nejvzácnějších vozů moderní automobilové historie, dokonalý klenot a netroufáme si odhadovat, za jakou cenu může změnit majitele. Něco nám říká, že o stovky milionů korun půjde určitě. Dát dohromady peníze na jeho koupi se asi podaří málokomu, podívat se na stroj na přiložených fotkách pořízených u dodnes stojící úžasné továrny Bugatti v Campogallianu ale může každý zdarma...


K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 1 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 01K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 2 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 02K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 3 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 03K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 4 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 04K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 5 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 05K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 6 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 06K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 7 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 07K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 8 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 08K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 9 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 09K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 10 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 10K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 11 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 11K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 12 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 12K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 13 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 13K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 14 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 14K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 15 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 15K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 16 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 16K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 17 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 17K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 18 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 18K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 19 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 19K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 20 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 20K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 21 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 21K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 22 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 22K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 23 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 23K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně - 24 - Bugatti EB112 prototyp vzacny prodej 24
Bugatti EB112 patří k nejvzácnějším autům na světě. Toto je jediný kus, jehož stavba byla započata přímo dobovým Bugatti, nyní je na prodej za blíže neupřesněnou, ale jistě enormní cenu. Foto: Schaltkulisse, publikováno se souhlasem

Zdroj: Schaltkulisse

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.