K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu

Svého času to byl jeden z absolutních vrcholů evoluce atmosféricky plněných motorů, koho by ale tehdy napadlo, že jej nebude následovat žádný další? Nic jako Hondu S2000 už dnes nekoupíte, přímo S2000 ale lze pořád mít jako novou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu

13.1.2021 | Petr Prokopec

K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu

/

Foto: Honda

Svého času to byl jeden z absolutních vrcholů evoluce atmosféricky plněných motorů, koho by ale tehdy napadlo, že jej nebude následovat žádný další? Nic jako Hondu S2000 už dnes nekoupíte, přímo S2000 ale lze pořád mít jako novou.

Honda S2000 je dnes automobilovou legendou, zejména pak její první série zvaná AP1 z let 1999 až 2003. O pohon tohoto stroje se staral atmosférický dvoulitr, který produkoval 240 koní, tehdy jeden z nejvyšších litrových výkonů vůbec. Rovnat se mu v tomto ohledu nemohlo ani Ferrari 360 Modena a šlo tehdy skutečně o jeden z vrcholů evoluce atmosféricky plněných motorů. Nadšenci, kteří byli u vytržení z toho, když motor ve zhruba šesti tisících otáčkách přepnul na ostrou vačku, jistě čekali další vývoj tímto směrem. Ten ale nikdy nepřišel.

V roce 2004 Honda nabídla druhou sérii AP2, která měla vylepšený podvozek a v motorovém prostoru nabízela 2,2litrový čtyřválec. A přestože s vyšším objemem dorazil také vyšší točivý moment, výkon zůstal na 240 koních. Kromě toho došlo také na snížení maximálních otáček z 9 000 na 8 200, pořád ale šlo o vůz, se kterým jste se z projížděk vraceli propocení až na kost, ovšem s obrovským úsměvem na tváři. Pak už přišla jen doba přeplňování, které se nevyhnul téměř nikdo a z hrstky výjimečných nepřeplňovaných motorů, které zbyly na trhu sportovních modelů, není točivým dvoulitrovým čtyřválcem vybaven jediný.

Když tohle auto v roce 2009 opouštělo trh, rozloučilo se tzv. Ultimate Edition, závěrečnou edicí tisíce vyrobených aut. Tušíme, že většina z nich buď jezdila, nebo jsou nedobytně zavřeny ve sbírkách těch, kteří tušili, že jde o symbol konce jedné éry, výjimky se ale najdou. Tedy přinejmenším jedna se najde - exemplář Hondy S2000 ze série AP2 v provedení Ultimate Edition je nyní prodáván ve výjimečném stavu.

Jde o dodnes prakticky zánovní, které až v dubnu 2010 zaregistroval jeho první majitel ve Švýcarsku. Více jej ale garážoval než cokoli jiného, neboť vypadá opravdu netknutě a na tachometru má pouhých 22 tisíc km. Pořádného ježdění si tedy zjevně dodnes neužil, vzhledem k charakteru jeho motoru je možné jej považovat za nedávno zajetý.

Očekávat lze tedy pouze špičkový stav, stejně jako pořádný kus výjimečnosti - jak jsme již zmínili, jde o jedno z tisícovky existujících aut, z nichž toto má pořadové číslo 121.Proč jej majitel prodává, není zřejmé, ale to nás nemusí trápit. Otázkou nicméně je, zda mu nový majitel konečně pořádně ukáže svět. Pravděpodobné to ale moc není - díky nízkému nájezdu a limitované výrobě je tato Honda S2000 určena spíše k tomu, aby byla chloubou nějaké sbírky, než aby najížděla další kilometry.

Pokud byste to chtěli změnit, máte možnost, stačí „drobnost” - vzít 45 900 Eur, tedy asi 1,2 milionu Kč, a zajet si pro něj do Curychu přímo k jeho majiteli. Bude jistě jen rád, když vůz prodá někomu, kdo s ním bude jezdit.


K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 1 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 01K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 2 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 02K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 3 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 03K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 4 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 04K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 5 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 05K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 6 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 06K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 7 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 07K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 8 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 08K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 9 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 09K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 10 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 10K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 11 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 11K mání je finální edice auta s jedním z nej motorů bez turba, 10 let čeká na pořádnou jízdu - 12 - Honda S2000 Ultimate Edition prodej ilu 12
V prodeji se objevila Honda S2000 Ultimate Edition, která je dokonalým strojem času. Má téměř přesně dobové katalogové provedení, nakonec i ona stojí ve Švýcarsku, kde svého času vznikly prezentační fotografie. Jen místo čísla 1 má číslo 121. Ilustrační foto: Honda

Zdroj: Mobile.de

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.