K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct?

Zveme vás na výlet zpět v čase do dob, kdy se Škoda pořád pokoušela prosadit i za pomoci spojení kdysi úplně vlastní a Volkswagenem dodané techniky. Podobné vrcholné Felicie se v tomto stavu dávno nevidí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct?

13.10.2024 | Petr Miler

K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct?

/

Foto: Mamado, publikováno se souhlasem

Zveme vás na výlet zpět v čase do dob, kdy se Škoda pořád pokoušela prosadit i za pomoci spojení kdysi úplně vlastní a Volkswagenem dodané techniky. Podobné vrcholné Felicie se v tomto stavu dávno nevidí.

Když v roce 1994 nahradila stárnoucí Favorit nová Felicia, spousta lidí byla k novince poněkud skeptická. Kvůli podobnému krabicoidnímu vzhledu se tehdy svěžímu modelu říkalo „ocucaný Favorit”, což je označení, které nemá zase tak daleko k pravdě. Felicia je v podstatě velkým faceliftem Favoritu, to ale neznamená, že by to bylo špatné auto. Podle některých to byla vlastně poslední pravověrná škodovka - ne až tak velká, přesto hodně prostorná, relativně levná, snadno opravitelná i svépomocí.

Také proto má tento vůz dodnes své příznivce, kteří by mohli zatoužit vrátit se do časů, kdy jej pořád bylo možné koupit jako nové. Za normálních okolností je to iluze, Felicie se jako nová už 23 let nevyrábí. Nyní je ale v prodeji objevil vůz, který je dodnes pramálo využitý a koupit se dá. Je to král garáží svého druhu, neboť prodaný byl jako nový v Německu až v roce 2000, tedy na samém sklonku své éry. Tam jej navíc po celých 24 let vlastnili pouze dva lidé, a protože svou Felicii víc garážovali než cokoli jiného, nakroutil s ní pouhých 34 728 km. To je i na Felicii skoro nic, ani ne 1 500 km za rok.

Vůz vznikl v samotném závěru výroby „feldy” v momentě, kdy už z výrobních linek v Mladé Boleslavi sjížděla nejen první novodobá Octavia, ale dokonce i jakýsi nástupce v podobě Fabie. Auto vypadá opravdu zachovale a prodávající říká, že je v dokonalém stavu bez jakýchkoli podstatných známek používání. A mělo absolvovat všechny servisní prohlídky, tedy ty časové, pochopitelně.

Skoro není poznat, že se nedíváme na nový vůz, bude stačit ho řádně vyčistit a od „modelek” z katalogových fotek bude skoro k nerozeznání. Nikde tedy nenajdete žádnou rez, která byla pro Felicie z dřívějších let typická. Nakonec jde o auto z poslední fáze výroby, kdy většina známých neduhů byla dávno vychytána.

Není to navíc tuctová specifikace, jde o vyšší provedení GLX s nejlepším motorem 1,6 MPI s 75 koňmi, tedy klasickou německou šestnáctistovkou. Svého času to nebylo úplně líné auto a výbava... je aspoň nenulová. Za podobné skvosty majitelé nezřídka chtějí statisíce, tohle je ale docela výhodný kousek. Váš může být 3 500 Eur, tedy asi 88 tisíc Kč přímo od německého majitele, se kterým se dá o autě rozumně hovořit - na prodej nespěchá, ale domluva i na ceně by s ním byla.

Na první a poslední moderní Felicii jsou to samozřejmě velké peníze, ale na takovou výjimečnost to nezní špatně. Matador druhé poloviny devadesátek se může za méně než 100 tisíc stát nejen součástí sbírky nějakého fandy, ale posloužit i pro to, pro co byl původně určen - tedy levně sloužit k převážně příměstským přesunům, to nepochybně zvládne i teď.


K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 1 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 01K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 2 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 02K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 3 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 03K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 4 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 04K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 5 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 05K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 6 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 06K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 7 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 07K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 8 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 08K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 9 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 09K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 10 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 10K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 11 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 11K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 12 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 12K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 13 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 13K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 14 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 14K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 15 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 15K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct? - 16 - Skoda Felicia 16 GLX 2000 nejeta prodej 16
Škodu Felicia 1,6 GLX lze pořád koupit jako zánovní auto, však se na ni podívejte. A je k mání za docela rozumné peníze. Foto: Mamado, publikováno se souhlasem

Zdroj: Skoda Felicia 1.6 GLX Limousine GLX@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.