Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes sotva jetá Škoda Felicia s nejlepším motorem 1,6 a výbavou GLX. Dáte si říct?
13.10.2024 | Petr Miler
Zveme vás na výlet zpět v čase do dob, kdy se Škoda pořád pokoušela prosadit i za pomoci spojení kdysi úplně vlastní a Volkswagenem dodané techniky. Podobné vrcholné Felicie se v tomto stavu dávno nevidí.
Když v roce 1994 nahradila stárnoucí Favorit nová Felicia, spousta lidí byla k novince poněkud skeptická. Kvůli podobnému krabicoidnímu vzhledu se tehdy svěžímu modelu říkalo „ocucaný Favorit”, což je označení, které nemá zase tak daleko k pravdě. Felicia je v podstatě velkým faceliftem Favoritu, to ale neznamená, že by to bylo špatné auto. Podle některých to byla vlastně poslední pravověrná škodovka - ne až tak velká, přesto hodně prostorná, relativně levná, snadno opravitelná i svépomocí.
Také proto má tento vůz dodnes své příznivce, kteří by mohli zatoužit vrátit se do časů, kdy jej pořád bylo možné koupit jako nové. Za normálních okolností je to iluze, Felicie se jako nová už 23 let nevyrábí. Nyní je ale v prodeji objevil vůz, který je dodnes pramálo využitý a koupit se dá. Je to král garáží svého druhu, neboť prodaný byl jako nový v Německu až v roce 2000, tedy na samém sklonku své éry. Tam jej navíc po celých 24 let vlastnili pouze dva lidé, a protože svou Felicii víc garážovali než cokoli jiného, nakroutil s ní pouhých 34 728 km. To je i na Felicii skoro nic, ani ne 1 500 km za rok.
Vůz vznikl v samotném závěru výroby „feldy” v momentě, kdy už z výrobních linek v Mladé Boleslavi sjížděla nejen první novodobá Octavia, ale dokonce i jakýsi nástupce v podobě Fabie. Auto vypadá opravdu zachovale a prodávající říká, že je v dokonalém stavu bez jakýchkoli podstatných známek používání. A mělo absolvovat všechny servisní prohlídky, tedy ty časové, pochopitelně.
Skoro není poznat, že se nedíváme na nový vůz, bude stačit ho řádně vyčistit a od „modelek” z katalogových fotek bude skoro k nerozeznání. Nikde tedy nenajdete žádnou rez, která byla pro Felicie z dřívějších let typická. Nakonec jde o auto z poslední fáze výroby, kdy většina známých neduhů byla dávno vychytána.
Není to navíc tuctová specifikace, jde o vyšší provedení GLX s nejlepším motorem 1,6 MPI s 75 koňmi, tedy klasickou německou šestnáctistovkou. Svého času to nebylo úplně líné auto a výbava... je aspoň nenulová. Za podobné skvosty majitelé nezřídka chtějí statisíce, tohle je ale docela výhodný kousek. Váš může být 3 500 Eur, tedy asi 88 tisíc Kč přímo od německého majitele, se kterým se dá o autě rozumně hovořit - na prodej nespěchá, ale domluva i na ceně by s ním byla.
Na první a poslední moderní Felicii jsou to samozřejmě velké peníze, ale na takovou výjimečnost to nezní špatně. Matador druhé poloviny devadesátek se může za méně než 100 tisíc stát nejen součástí sbírky nějakého fandy, ale posloužit i pro to, pro co byl původně určen - tedy levně sloužit k převážně příměstským přesunům, to nepochybně zvládne i teď.
Škodu Felicia 1,6 GLX lze pořád koupit jako zánovní auto, však se na ni podívejte. A je k mání za docela rozumné peníze. Foto: Mamado, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Felicia 1.6 GLX Limousine GLX@Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis