Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes skoro nový Favorit 136 LS, poslední Škoda nedotčená VW. Celou dobu ji vlastnil jediný člověk, Ital
10.2.2025 | Petr Miler
Itálie pro škodovku nikdy nebyla zrovna druhým domovem. A pokud tam někdy přece jen bodovala, nebylo to v dobách Favoritu. Přesto si tam někdo začátkem 90. let koupil tohle auto a do dnešních dnů jej udržel ve stavu, nad kterým se Čechům protočí panenky.
Kdybyste před 25 nebo 30 roky někomu řekli, že se z tehdy tuctové Škody Favorit stane jednoho dne sběratelský artikl, asi by se vám vysmál. Ale přesně tím nyní je, tedy alespoň může být. Hranatý relikt revolučních let, který se v bazarech vlastně ještě nedávno prodával za pár desítek tisíc i ve stavu blízkém novému autu, je dnes jakkoli zachovalý raritou. A pokud na takový narazíte, jedná se obvykle o dobře opečovávané auto s ne úplně malým nájezdem. Dnes vám ale ukážeme něco lepšího.
Jde o skoro muzejní kousek, vývozní Favorit 136 LS z roku 1991, který byl po celých 34 let v držení jediného majitele. Nedá se říci, že auto nikdy nejelo, i většina Bugatti ale zvládá urazit větší vzdálenost za zlomek času. Tohle auto má totiž na tachometru jen 25 tisíc kilometrů a nájezd budete prodávajícímu věřit bez váhání. Stav auta je totiž i na zachovalé dobové originály mimořádně dobrý.
Ve svém neobvyklém světle modrém zbarvení je už na první neobvykle pohled atraktivní, třebaže tradiční provedení s interiéru v hnědo-hnědém provedení už tak neohromí. Ale podívejte se na detaily. Vůz sice aspoň trochu jezdil, v průměru ale asi jen 730 km ročně. A nevypadá ani to, zvlášť když je dodnes stoprocentně originální. Auto prý zespod není ani pořádně špinavé, koroze se mu údajně vyhýbá zcela.
Ostatně kamkoli se na autě podíváte, spatříte něco podobného. Všechna místa, která mají na Favoritech tendenci podléhat zkáze, se tady zdají být v prvotřídním stavu, interiér nevyjímaje. Nakonec si stačí prohlédnout volant, který má tendenci se „vyleštit” do té míry, že ani není vidět struktura plastového povrchu. Tady je stále neporušená, čalounění sedadel netknuté - najít na tomto voze chybu je velmi obtížné, vidíme opravdu jen minimum znaků zubu času.
Je to historicky jistě cenný exemplář, který nabízí jeho stále první italský majitel. Prodávající potvrzuje, že vůz je naprosto originální, má původní lak, rez prý není nikde, kilometráž má stoprocentně odpovídat realitě. A navzdory víc jak 30 letům většího či menšího lelkování je prý možné s ním okamžitě odjet jako s funkčním autem s platnými doklady. Kam? Třeba do... Ale ne, myslíme, zpátky domů, do Česka.
Něco takového dnes pochopitelně není levné, cena 8 800 Eur, tedy asi 221 tisíc Kč, ale není vyloženě přehnaná, navíc na takovou raritu. Považte, že jde o „fako” ještě z doby, kdy do fungování škodovky nemluvil Volkswagen, takže je to vlastně poslední ryze české auto s prostřelenou slípkou ve znaku, navíc v neobvyklé verzi LS. U některého ze sběratelů škodovek se tento vůz jistě bude vyjímat, podle prodávajícího ho stačí vyleštit a bude jako nový.











Stavem skutečně mimořádný Favorit 136 LS z roku 1991 se objevil na prodej v Itálii. Až takhle zachovalý, dodnes zcela originální vůz se už opravdu nevídá. Foto: Garage Daytona 2, publikováno se souhlasem
Zdroj: Garage Daytona 2 di Seretti Angelo Lorenzo@Mobile.de
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 4 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
před 3 hodinamiNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 4 hodinamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před 5 hodinamiVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 6 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva