Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes prakticky nová Škoda Favorit 136 L ještě netknutá VW, dostanete k ní i původní pneu OR 37
4.3.2024 | Petr Miler
V 90. letech by asi málokoho napadlo, že tohle ztělesnění neexistující knihy „50 odstínů hnědi” bude někdy vyvolávat touhu ve sběratelích aut, ale je to tak. Tohle už je vážně sběratelský kus a jeho cena není nijak přehnaná.
Kdybyste před 25 nebo 30 roky někomu řekli, že se z tehdy tuctové Škody Favorit stane jednoho dne sběratelský artikl, asi by se vám vysmál. Ale přesně tím nyní je, tedy alespoň jím může být. Hranatý relikt revolučních časů, který se v bazarech vlastně ještě nedávno prodával za pár desítek tisíc ve velmi dobrých stavech, je dnes jakkoli zachovalý raritou. A pokud na takový narazíte, jedná se obvykle o dobře opečovávané auto s nemalým nájezdem. Dnes vám ale ukážeme něco ještě lepšího.
Jde o skoro muzejní kousek, vývozní Favorit 136 L z roku 1990, který byl po celých 34 let v držení jediného majitele. Nedá se říci, že auto nikdy nejelo, i většina Bugatti ale zvládá urazit větší vzdálenost za zlomek času. Tohle auto má totiž na tachometru jen 9 900 km a nájezd budete prodávajícímu věřit bez váhání. Stav auta je totiž i na zachovalé dobové originály mimořádný.
Ve svém olivově zeleném barevném provedení s hnědo-hnědým interiérem je na první pohled atraktivní asi jako oblek vašeho neoblíbeného politika, ale podívejte se na detaily. Vůz sice aspoň trochu jezdil, v průměru asi 290 km ročně, ale nevypadá ani na to, k autu jsou dokonce stále původní barumky OR37 Economy. Už nejsou na voze, to si dnešní prodávající netroufá, ale při koupi je dostanete nedávno sundané. A podívejte se na auto zespod, neuvidíte na něm ani větší množství špíny, natož pak korozi.
Ostatně kamkoli se na autě podíváte, spatříte něco podobného. Všechna místa, která mají na Favoritech tendenci podléhat zkáze, tady jsou ale nejen v dobrém, ale v netknutém stavu. Podobně je na tom interiér, ostatně stačí si prohlédnout volant, který má tendenci se „vyleštit” do té míry, že ani není vidět struktura plastového povrchu. Tady je vše naprosto neporušené, čalounění sedadel netknuté - najít na tomto voze chybu je velmi obtížné, nevidíme opravdu skoro žádné znaky zubu času.
Je to skutečně historicky cenný exemplář, který nabízí jeho slovenský majitel s česky znějícím křestním jménem. Ten jen potvrzuje, že vůz je naprosto originální, má původní lak, rez není ani na místech, která fotky neukazují, má stoprocentně odpovídající kilometráž a přes 30 let lelkování je možné s ním okamžitě odjet jako s funkčním autem s platnými doklady. Kam? Třeba do muzea, skoro škoda s ním vyrážet kamkoli jinam.
Člověk by čekal, že něco takového bude stát spoustu peněz. A vyloženě levné auto to není, nicméně na poměry takových Favoritů? Cena 4 500 Eur, tedy asi 114 tisíc Kč, vážně není vysoká, navíc na takovou raritu. Považte, že jde o „fako” ještě z doby, kdy do fungování škodovky nemluvil Volkswagen, takže vlastně poslední ryze české auto s prostřelenou slípkou ve znaku. U některého ze sběratelů škodovek se tento vůz jistě bude vyjímat, podle prodávajícího ho stačí vyleštit a bude jako nový.
















Stavem skutečně mimořádný Favorit 136 L z roku 1990 se objevil na prodej na Balkáně. Až takhle zachovalý, dodnes zcela originální vůz se nevídá, přitom stojí velmi přijatelných 114 tisíc Kč. Foto: Aleš Pirš, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda 1990 Skoda Favorit 136L, Originalzustand@Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva