K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”

Volkswagen nikdy nebyl symbolem stylových a řidičsky podmanivých aut pro mladé nadšence, čas od času ale i takový vůz vyrobil. Ten zřejmě nejvíc se vymykající normálu vznikal až do poloviny 90. let a říkal si Corrado. Jedno krásné ve verzi G60 teď může být vaše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”

včera | Petr Miler

K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”

/

Foto: H.D., publikováno se souhlasem

Volkswagen nikdy nebyl symbolem stylových a řidičsky podmanivých aut pro mladé nadšence, čas od času ale i takový vůz vyrobil. Ten zřejmě nejvíc se vymykající normálu vznikal až do poloviny 90. let a říkal si Corrado. Jedno krásné ve verzi G60 teď může být vaše.

Nechceme nikomu křivdit a sousedům z Německa teprve ne, pokud ale pomineme pár vrcholných verzí jinak obyčejných aut Volkswagenu, jako je Golf R, je těžké najít v současné nabídce Volkswagenu cokoli, co by člověka vzalo za srdce. Ne vždy tomu tak ale bylo a nemuselo jít ani o nemastné neslané pokusy vymanit se mezím „normálna”, jako bylo poslední Scirocco, otevřený Eos nebo nedej bůh závěrečný moderní Beetle.

Mluvíme teď o modelu Corrado, který skýtá spoustu atraktivity, i když člověk jinak pro produkty VW Group nehoří ani poté, co se polije benzinem. Je to jedno z vizuálně nejzajímavějších aut, které kdy ve Wolfsburgu postavili, a rukou nad jeho vzhledem nemávnete ani dnes. Je to pochopitelné kupé, takže praktičnosti mnoho nečekejte, ale vypadá vážně šik.

Jsem dost starý na to, abych pamatoval, kdo všechno jej v 90. letech, kdy vrcholily časy jeho slávy, chtěl mít. Byli to samozřejmě hlavně mladí kluci, kteří si ale stejně samozřejmě nemohli takové auto dovolit, v tehdejším Československu a pak Česku teprve ne. Je vlastně pozoruhodné, kolikrát vidíme přijít nějakou automobilku s lákavým autem pro mladé, i když moc dobře ví, že těžiště jejích prodejů leží obvykle v sociálních skupinách s věkem začínajícím pětkou či dokonce šestkou. To ale neznamená, že by výrobci nakonec nebodovali - bodují, jen pořád u těch samých lidí, kteří si oklikou plní své sny z mládí či si tak léčí svou krizi libovolného vyššího věku.

Ale zpátky ke Corradu, které vznikalo mezi léty 1988 a 1995 a nebylo neúspěšné, prodalo se jej téměř 100 tisíc kusů. Vyrábělo se v různých verzích od osmiventilového dvoulitru až po šestiválce, nebo také ve výkonné a lehké verzi G60. Právě to nakonec byla ta nejvytouženější varianta, která se jen zřídka dožila dneška ve stavu, kdy by se z pohledu na vůz člověku pořád sbíhaly sliny v ústech. Auto na fotkách níže ale patří mezi ně.

Je to dnes velká, troufneme si říci obrovská rarita, roky jsme tak pěknou G60 neviděli. Jde o vůz ze soukromé kolekce prvního a jediného majitele, který s autem najel za 36 let od jeho vzniku (jde tedy o model 1989) pouhých 11 100 km. A vypadá na to každým coulem. Jde skutečně o jedinečnou možnost vrátit se v čase a vyrazit na cesty ve stylovém Corradu G60 na typických kolech od BBS ve stavu, v jakém se za ním před 30 více roky otáčela spousta hlav. A jsme si zatraceně jistí, že se za ním otočí i dnes.

Některé oči navíc budou civět, jak tohle auto jede. 160 koní výkonu kompresorem přeplňované jedna-osmy nezní jako terno, tohle auto ale vážilo jen 1 118 kg a mělo parádní aerodynamiku, takže bylo vážně rychlé. Stovka za 8,3 sekundy a maximální rychlost 225 km/h za lákavým vzhledem nezaostávaly ani trochu. Však nezapomeňme - tohle je auto z roku 1989, tehdy tu byl za krále silnic člověk s Rapidem 136, který se dobelhal na stovku za nějakých 14-15 sekund a za dobrého větru se rozjel na víc jak 150 km/h. Tohle je jiná liga.

Upřímně řečeno jde pořád o vůz, který leckoho donutí přepočítat si peníze na účtech, neboť je jako nový a dovoluje si splnit svého času nesplnitelný sen mladých kluků. Problém? Mladí kluci u toho zase nebudou, neboť majitel a prodávající v jedné osobě nesleví ani cent z 39 500 Eur (asi 993 tisíc Kč), která za svého mazla chce. Koupi si ho tedy zas budou moci jen „zazobaní důchodci”, ale ono to vychází - pokud vám v 89. roce bylo 22 let a marně jste toužili po novém Corradu, dnes vám bude 58. A pokud jste pilně pracovali a vyvedli děti z domu, milion na staré-nové auto někde najdete. Jestliže vaše srdce touží po Corradu G60, neváhejte, tohle je dnes zaručeně nejlepší kousek, který se dá sehnat. A obáváme se, že žádný lepší hned tak na prodej nebude.


K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 1 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 01K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 2 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 02K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 3 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 03K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 4 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 04K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 5 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 05K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 6 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 06K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 7 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 07K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 8 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 08K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 9 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 09K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 10 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 10K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 11 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 11K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 12 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 12K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 13 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 13K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 14 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 14K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci” - 15 - VW Corrado G60 1989 nejety 2025 prodej 15
Tohle Corrado G60 je i 36 let po svém vzniku ve stavu nového auta. Za skoro 1 milion Kč není levné, na trhu je ale dnes takové auto naprostou raritou. Foto: H.D., publikováno se souhlasem

Zdroj: Volkswagen Corrado 1.8 G60@Autoscout24

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše