Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
K mání je dodnes nejetá Škoda Felicia Combi po důchodci s nejlepším motorem i výbavou, stojí pakatel
11.1.2023 | Petr Miler
Pokud si teď myslíte, že se díváte na zákulisní záběry z focení oficiálního katalogu v polovině 90. let minulého století, nevidíme se. Ale je to omyl, díváte se na aktuální fotky původní Škody Felicia v pozoruhodné specifikaci s ještě pozoruhodnější historií.
Nebude velkým přeháněním říci, že moderní Škoda Felicia motorizovala postkomunistickou Českou republiku. Vystavěná na základech svého času revolučního Favoritu byla jakýmsi pojítkem mezi světem zastaralých aut socialistického Československa a moderními vozy „západní” provenience. A jako taková byla vlastně dokonalá - dostatečně dostupná, aby si ji mohli dovolit obyčejní lidé z teprve na nohy se stavící země, dostatečně prostorná, aby jim posloužila jako jediné auto, dostatečně jednoduchá, aby nebylo drahé ji udržovat fit a přitom už dostatečně moderní, aby byla aspoň solidně bezpečná a rozumně vybavená.
I když se jí vyrobilo hodně přes 1 milion kusů a většina si našla zákazníky v České republice a na Slovensku, narazit dnes na pěkný, opravdu zachovalý kousek není snadné. Felicia nebyla ještě tím vozem, který by bez mrknutí oka zvládl najet půl milionu kilometrů, navíc nebyl bůhvíjak odolný proti korozi. A tak jich byla většina „odježděna” či jinak podlehla zubu času natolik, že o pěkném stavu nemůže být řeč.
Výjimky existují, pokud se ale najdou, bývají nezřídka velmi drahé. Vůz, který vám dnes ukážeme, ale stojí doslova pakatel. Putoval kdysi do Německa a dodnes zůstal v rukou původního majitele. Byl vyroben v roce 1999, tedy ještě stále v původním provedení, a to ve specifikaci docela velkorysé - je to kombík s motorem 1,6 MPI od VW a maximální výbavou GLX. Proč si ji dotyčný člověk koupil, vlastně jen tušíme - narodil se v roce 1938 a ve svých 61 letech si tohle auto pořídil na důchod. Během 24 garážování toho s ním ale moc nenajel a když už někam vyrazil, pak to bylo do servisu k pravidelné prohlídce.
Podle toho vůz vypadá - je jako nový zvenčí i zevnitř. A má kompletní servisní historii z autorizované dílny až do kilometrového stavu předcházejícího současnému o 400 km (výměna oleje) resp. 2 000 km (výměna rozvodů). I přes tyto zastávky vede cesta až k dnešnímu nájezdu pouhých 27 950 km, auto tedy jezdilo jen o něco víc než 1 000 km ročně. Něco takového se nevidí, tuplem pak v prodeji, tento kousek ale na prodej je.
Být k mání v Česku, stojí klidně statisíce, německý majitel je ale o poznání rozumnější a jeho vůz je k dispozici za velmi zajímavých 2 600 Eur, tedy asi 62 tisíc Kč. To nám přijde jako velmi rozumná pěkná cena za stále skoro novou Felicii. Jak sám prodávající říká, na denní ježdění už to asi nebude (i když...), ale jako vzpomínka na český automobilový svět 90. let poslouží dokonale. Možná ani muzeum by takovým exemplářem nepohrdlo, však se na něj podívejte
Takhle pěkná původní Felicia s tak malým nájezdem a tak „čistou” historií se dnes už vážně nevidí. Za nějakých 62 tisíc Kč jde o pozoruhodnou nabídku. Foto: Classic-Mobile Wieting, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před hodinou - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. A není to jen ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno se i vyplatí
před 3 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 4 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 6 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva