Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je bývalé mobilní velitelství FBI, poněkud neplánovaný prodej láká k rozličným využitím
4.2.2022 | Petr Prokopec
I FBI se musí čas od času zbavit použitého majetku, obvykle to ale nedělá tak brzy. V tomto případě ale neměla na výběr, a tak je nyní k dispozici komukoli opravdu výjimečný stoj, který plnil různá tajná poslání.
Obvykle se zabýváme aukcemi výjimečných aut, třeba těch, jež vznikly jen v omezeném množství. Povětšinou pak nemají ani najeto příliš mnoho kilometrů, neboť jejich majitelé je pořídili mimo jiné jako investici a podle toho s nimi zacházeli. Pro dnešek se ovšem zaměříme na vůz, který je také výjimečný, jen na to na první pohled nevypadá. Oslnivou jízdní dynamiku pak vůbec nemá v popisu práce, přesto by vás mohl zaujmout. Jde totiž o bývalé mobilní velitelství FBI, které vzniklo konverzí náklaďáku Freightliner Argosy z roku 2005.
Nestává se zrovna často, že by vládní vozidla mířila pod dražební kladívko tak brzy, v tomto případě nicméně roli sehrálo hned několik faktorů. Tím nejzásadnějším je fakt, že Freightliner v roce 2006 v Severní Americe výrobu modelu Argosy ukončil. Náklaďák pak sice nadále produkoval pro Jižní Afriku, Austrálii a Nový Zéland, náhradní díly se však ve Státech stávaly stále méně dostupnými. O to náročnější byla údržba vozu, a to i pro vládní organizaci.
Freightliner tedy zamířil do aukce, nicméně ještě předtím jej FBI zbavila všech citlivých prvků, čímž se rozumí všemožné počítače, modemy, sledovací zařízení a podobně. Stejně tak zmizel i jeden ze satelitů umístěný na kabině, druhý okupující střechu přívěsu je však i nadále součástí mobilního centra. Stejně jako je uvnitř možné počítat s řadou regálů a elektroinstalací. Dá se tedy předpokládat, že opětovná přeměna ve vůz sloužící ke sledování by nemusela být příliš náročná.
Spíše než to ovšem bývalé vládní Argosy může posloužit ke konverzi na dům na kolečkách. Aktuálně sice přívěs nedisponuje ani sprchou, ani toaletou, jeho platforma je však zcela otevřená. Znamená to, že si můžete dopřát prakticky jakoukoliv vestavbu bez enormních nákladů. Navíc lze počítat s opravdu značným prostorem, neboť centrum je 12,8 metru dlouhé a v nejvyšším bodě 4 metry vysoké. Kromě toho disponuje hned dvěma výsuvnými bočními sekcemi.
Státní GSA Auctions, prodloužená ruka jakého amerického úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, o prodeji zmíněného stroje informuje za pomoci nepříliš kvalitních fotografií, dodává ale, že zadní část vozu okupují záložní elektrické systémy a baterie, které jsou navíc nadále jeho součástí. Mimo civilizaci byste tedy mohli bez problémů vydržet i několik dnů. Mimo to nechybí zásuvky pro připojení extérních zdrojů. Je nicméně třeba dodat, že zapotřebí bude nemalá renovace, a to nikoliv jen v rámci elektroinstalace. Vůz totiž není v dokonalém technickém stavu, místo toho prý prokluzuje převodovka a občas nejde zařadit žádná rychlost.
Pohon náklaďáku dostal na starosti dieselový motor, jenž se musí vypořádat s obrovitou 27tunovou hmotností. I z toho důvodu v případě konverze na obytný vůz nejspíše budete potřebovat řidiče. Pro toho je přitom v kabině připravené lůžko. Ex-vládní Argosy tedy skutečně představuje velmi lákavý základ pro mnohé projekty. Jen je třeba počítat s tím, že najeto má 121 485 kilometrů a že nebude k mání bůhvíjak levně - dosud nejvyšší příhoz 33 433 USD (cca 712 tisíc Kč) totiž stále neodpovídá ani minimální požadované ceně.
Momentálně se bývalý vládní Freightliner Argosy může uvnitř pochlubit jen prázdnými regály. Pokud do něj však majitel pořádně zainvestuje, může počítat s opravdu výjimečným a hlavně nadmíru prostorným mobilním domovem. Foto: GSA Auctions
Zdroj: GSA Auctions
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před hodinou - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 3 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 4 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 6 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva