Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál
7.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Děsí vás budoucnost BMW? Ohlédněte se s tímto strojem do minulosti. Je to taková svatá dvojice, dva z nej kusů bavorské techniky v jednom balení.
BMW dnes slavilo 100 let od svého vzniku. Byla to velká věc a automobilka pro ni slibovala představení vozu, který se vhodně ohlédne za její minulostí a pohlédne také do budoucnosti. Čekali jsme opravdu zajímavý stroj s úchvatnou technikou, dočkali jsme se ale... hnědé ryby na kolech, u níž se BMW ani neobtěžovalo sdělit veřejnosti co ji pohání. Výhled do budoucnosti? Budiž, možná i realistický. Ohlédnutí za minulostí? Ani trochu. Od firmy, která po mnoho dekád dělala jedny z nejlepších motorů na světě a stvořila řadu úžasných sportovních modelů jimi poháněných, jsme prostě očekávali více než toto.
Plakat nad rozlitým mlékem lze, lepší ale bude připomenout si minulost BMW po svém. Jistě, tady nejde o tovární stroj, ale o tovární techniku ano a bylo s ní zacházeno v rámci „sportu”, který je nadšeným majitelům BMW tuze vlastní - instalování co největších motorů do co nejmenších aut. Měli jsme tu třeba 350i, kompakt řady 3 s V12, nebo také 1 M CSL, které bylo C a S, ale L moc ne, protože mělo desetiválec z M5 E60. A nedávno jsme zmiňovali třeba i BMW 570i Touring E39, což sice není zrovna malé auto, ale na sedmilitrový motor?
Dnes máme před sebou další stroj z podobného vrhu, vzniklý ve Francii. Začínal svůj život jako BMW M3 generace E30, tedy se čtyřválcem pod kapotou. Dnes však vpředu pracuje V10 s označením S85B50, chválená do nebes v M5 a M6 z doby před pár lety - čtyřikrát za sebou byla motorem roku ve své třídě. Nápad dostat ji pod kapotu právě M3 E30 není unikátní, pokaždé ale potěší. Však je to spojení dvou z největších mechanických ikon BMW vzniklých v rozmezí asi 20 let a právě pro ohlížení do minulosti bavorské značky je to docela půvabná dvojka.
V M5 a M6 dával motor tohoto stroje dával 507 koní, pod kapotou této M3 má díky blíže neupřesněným úpravám (obvykle ale stačí elektronika a modifikace sání a výfuku) 550 koní. Právě zakázkový výfuk tu je - má podobu dvou trubek o průměru 67 mm. A sluší se i dodat, že motor byl před instalací do E30 kompletně zrenovován.
Seznam dalších úprav je vážně dlouhý - tohle není sleeper, autor přestavby budoval okruhovou hračku. Standardní interiér musel pryč, vůz dostal ochrannou klec a řidič a spolujezdec sedí ve skořepinách Sparco EVO2+ se šestibodovými pásy. Je tu také hydraulická ruční brzda, pedály Wilwood, hlavní brzdový válec od AP Racing a manuální šestikvalt z M3 E92 dostal zkrácené dráhy řazení a chladič oleje.
Nesmí také chybět lepší spojka, kterou dodala firma Tilton. Diferenciál má 75% svornost a převodový poměr 3,64. Brzdy Alcon mají vpředu průměr kotoučů 365 mm a šestipístkové třmeny, vzadu jsou 343mm kotouče a čtyřpístky. Kola BBS i druhá sada kol Team Dynamics mají 18" v průměru a za nimi vidíme tlumiče K Sport, pravděpodobně nastavitelné.
Tomuto vozu se dostalo také odlehčení, a to jednak již zmíněným vyházením všeho možného z interiéru, ale také spoustou karbonových dílů. Z karbonu je kromě sání motoru také střecha, přední lízátko, dveřní panely a nástavec zadního křídla. Několik dalších dílů je laminátových, např. kapota, která dostala karbonový povlak, přední a zadní nárazník a také víko zavazadelníku. A většina dílů karoserie dostala nový modrý lak; postup lakování si můžeme částečně prohlédnout na fotkách.
Majitel uvádí, že do auta bylo investováno přes 45 tisíc Eur (přes 1,2 milionu korun) jen na nových součástkách, bez práce a ceny originálního auta. Ne že by se chlubil, tohle auto zrovna prodává. Možná tímhle číslem připravuje případného zájemce na bombu o mnoha nulách, kterou mu sdělí po telefonu; konkrétní cenu neuvádí. Můžete se zeptat, půjde tu jistě o miliony korun. Ale podívejte se na to, co dostanete. Ať už to vnímáte jakkoli, BMW vám už nikdy nic takového neprodá...




















Tenhle vůz může někomu přijít až příliš nápadný, na okruhu ale bude vážně schopný
Pár fotek z lakování trochu přiblíží práce na této M3, více jsme zatím nezískali
Zdroj: Racecars Direct
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
VW letos nepřijde s jediným novým elektromobilem. Ty stávající bude prodávat leda pod cenou, s vidinou 38miliardové pokuty
24.1.2025Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan