Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je splněný sen Čechů, sotva využitý luxusní výkonný kombík Mercedesu s překvapením v kufru
9.9.2024 | Petr Miler
Češi jsou zvláštní sorta zákazníků. Nechtějí vypadat, jako že na něco nemají, současně ale ví, že na to nemají, a tak touží po co nejnoblesněji vypadajících věcech, které ale nestojí tolik a nezruinují je používáním. Tento kombík zaškrtává všechna políčka.
Kombík v jakékoli podobě je u nás pořád horkým zbožím. Když půjde o kombi s obrovským zavazadelníkem, je to jistě další plus. A výkon nebo luxus k tomu? Koho to by to urazilo? Taková auta pořád existují, i dnes si zejména u německých automobilek můžete poručit osmiválcový kombík vyšší střední třídy s téměř libovolnou představitelnou výbavou. Problém je, že taková auta stojí miliony. Mnoho milionů. A provozovat je bude ještě další miliony stát.
O splněném snu Čechů tedy nemůže být řeč v žádném případě, provozně drahé auto za miliony něčím takovým prostě není. Přesto dnes před sebou máme auto, které spojuje nejen všechny zmíněné vlastnosti, ale ještě ke všemu nestojí víc než obyčejná škodovka, nemá za sebou ani moc pestrou historii a provozně bude drahé jako normální dieselový kombík, tedy aspoň podle majitele.
Nesmysl? Kdepak, to auto si říká Mercedes-Benz E 550 T-Modell, u nás Kombi. Jde o vůz generace W212, tedy přesněji S212, protože kombíky si říkají právě takto. Mohutný stěhovák pojme neskutečných 694 litrů nákladu, po sklopení sedadel dokonce 1 950 litrů. Půl bytu převeze rychlostí až 250 km/h, z místa na 100 km/h vypálí prázdný za 5,2 sekundy díky ještě atmosféricky plněnému osmiválci 5,5 s výkonem 387 koní a točivým momentem 530 Nm.
Dostatek místa pro zavazadla autu neubral nic na jeho pověstném luxusu a velkorysý prostor zůstal i posádce. Zní to všechno skvěle, ale kde je ten levný provoz? Však průměrná spotřeba tohoto auta je už podle technických parametrů až 13,1 litru benzinu na 100 km v kombinaci. To tajemství se skrývá v kufru, kde pod podlahou najdete v autech této úrovně něco hodně neobvyklého - druhou nádrž. Ano, potenciální problém se spotřebou benzinu vyřešil majitel tohoto auta instalací pohonu na LPG od firmy Prins s dodatečnou plynovou nádrží na 100 litrů.
Díky plynu opadla starost o vysokou spotřebu, palivo rázem stojí přibližně polovinu a majitel říká, že i když má pod palcem rychlý luxusní osmiválcový kombík, jezdí s ním za cenu mnohem obyčejnějších dieselových verzí. Z ojetého E 550 T se tak stal skoro dokonalý aspirant na rodinný vůz sportovně zaměřeného otce s relativně omezeným rozpočtem, který by kupce neměl zruinovat už proto, že auto je značně nevyužité. Sice má už 14 let na krku, mělo ale jen dva majitele (prvního z Japonska, proto označení 550 - u nás si tato verze říkala 500), kteří s ním najeli necelých 100 tisíc km. Na auto tohoto kalibru je to dobré zajetí, víc nic.
Ani pořizovací cena navíc není vražedná, třebaže není ani vysloveně nízká - 25 900 Eur znamená necelých 650 tisíc Kč. Ale to je dnes cena obyčejné Octavie, tady máte auto úplně jiného kalibru. Navíc opravdu zachovalé a pravidelnými servisy od chvíle dodání do Japonska až do posledních let provozu v Německu.
Kondice auta je nakonec patrná i z fotek. Černá metalíza si udržuje svou hloubku, kožený interiér nezaostává za velmi dobrým stavem exteriéru, kožené sedačky nejsou prosezené ani odřené, sportovní volant s pádly pod volantem jeví sotva nějaké známky opotřebení. Všechna místa k sezení jsou bez většího poškození. Štědrou základní konfiguraci obohacuje i pár příplatků, tohle auto muselo jako nové stát miliony. A teď je ještě výjimečnější, než kdysi bývalo nové, ostatně přidání možnosti spalovat plyn stálo samo o sobě majitele skoro 90 tisíc Kč...
Opravdu hezký, velmi zachovalý Mercedes-Benz E 550 T na plyn za zlomek původní ceny stojí za hřích, taková auta se v prodeji nevídají. Foto: Joachim Märte, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mercedes-Benz E 500/550 T V8 AMG LPG Prins TOP!@Mobile.de
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
- MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice 18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 43 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 2 hodinami - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 3 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 5 hodinami - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva