K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame

Tohle auto se objevilo v poněkud nemastném, neslaném třetím díle, samo o sobě ale sklidilo obdiv. Jedním z důvodů byl ovšem motor RB26 pod kapotou a ten v tomto Mustangu chybí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame

3.6.2019 | Petr Prokopec

K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle auto se objevilo v poněkud nemastném, neslaném třetím díle, samo o sobě ale sklidilo obdiv. Jedním z důvodů byl ovšem motor RB26 pod kapotou a ten v tomto Mustangu chybí.

Třetí díl filmové série Rychle a zběsile je všeobecně tím nejméně oblíbeným. Tvůrci se sice vydali do Tokia a ukázali nám, že jezdit se dá i do zatáček a nikoliv pouze v přímém směru, ovšem Paul Walker před kamerou chyběl úplně a Vin Diesel se stavil pouze na závěrečný štěk. Kromě toho nejsympatičtější postava zemře, jakkoliv by to většina z nás přála spíše hlavnímu hrdinovi. Pokud tedy pomineme třeba jednu z nejúžasnějších modifikací Mazdy RX-7, jaká se vůbec kdy objevila, pak ve snímku Tokyo Drift je toho špatně opravdu hodně.

Nicméně žijeme ve světě, kdy spojení s jakýmkoli známým filmem má cenu zlata. Proto by nás neměla překvapit opravdu vysoká cena, která je požadována za jeden z Fordů Mustang, který si ve třetím díle Rychle a zběsile zahrál a především, který jej jako jeden z mála přežil. Produkce měla k dispozici šest aut, ovšem na konci natáčení bylo parkoviště obsazené pouze z poloviny. Navíc pouze jedno auto reálně dostalo šestiválcový motor RB26 z Nissanu Skyline GT-R a byl jím exemplář používaný na detailní záběry.

Pokud jej čekáte i pod kapotou nabízeného auta, zklameme vás, nemá ho. Někteří toho jistě budou litovat, neboť přeplňovaná japonská jednotka jde lépe do otáček a k driftování se tak hodí lépe, jiní ale budou rádi - Mustangu je zkrátka vlastní osmiválec. Přesně ten má vůz na snímcích, který je jedním ze dvou kaskadérských vozů, jež přežily natáčení. Po jeho skončení byl prodán nadšenci z jihu Kalifornie, který jej až do roku 2011 ponechal v původním stavu, který navíc ani nevylepšoval.

Další majitel se proto rozhodl pro rozsáhlou a důkladnou renovaci, která zabrala neskutečných šest let. Během prací přitom byl na voze ponechán filmový bodykit, který byl inspirován hlavně kreacemi Carrolla Shelbyho. Stejně tak byla zachována i tmavě zelená barva karoserie či 19palcová litá kola Volk Racing. Interiér a technika však prošly radikální proměnou. Osmiválec o 5,7litrovém objemu tak po zásahu firmy Roush Performance dává k dobru 450 koní a 570 Nm.

Přenos výkonu na zadní kola dostal na starosti pětistupňový manuál Tremec, jemuž asistuje samosvorný diferenciál, deceleraci pro změnu zaštiťují brzdy Willwood. Nechybí ani zakázkový výfuk či palivová nádrž, zatímco dovnitř se nastěhovaly dekory a čalounění inspirované jak legendárním Shelby GT500, tak i Ferrari Daytona. Mimo to dorazil také moderní dotykový multimediální systém, který byl zakomponován do středové konzole tak, aby rušil co nejméně.

Suma sumárum tu tedy máme pohledný a jistě i nadmíru schopný a výkonný Mustang, který si jeho tvůrci cení na 179 900 USD (cca 4,1 mil. Kč). To se zdá být poměrně vysokou částkou, nicméně realita je taková, že exempláře z 60. let jsou drahé všeobecně, pokud tedy prošly rozsáhlou renovací, jež se snažila zůstat věrná originálním komponentům. Tento kousek se navíc může pochlubit i hereckou kariérou, stejně jako špičkovým technickým stavem. Ve výsledku tak drahý opravdu není.


K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 1 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 01K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 2 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 02K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 3 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 03K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 4 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 04K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 5 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 05K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 6 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 06K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 7 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 07K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 8 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 08K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 9 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 09K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 10 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 10K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 11 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 11K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 12 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 12K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 13 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 13K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 14 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 14K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 15 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 15K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 16 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 16K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 17 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 17K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame - 18 - Ford Mustang 1967 Tokyo Drift na prodej 18
K mání je Ford Mustang z roku 1967, který si zahrál ve třetím díle Rychle a zběsile. Motoru od Nissanu se však naštěstí nedočkal, místo toho mu v rámci šestileté renovace přistála pod kapotou původní, byť upravená jednotka od Roush Performance

Zdroj: RK Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.