Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je další ikona filmů Rychle a zběsile, její motor některé potěší, jiné zklame
3.6.2019 | Petr Prokopec
Tohle auto se objevilo v poněkud nemastném, neslaném třetím díle, samo o sobě ale sklidilo obdiv. Jedním z důvodů byl ovšem motor RB26 pod kapotou a ten v tomto Mustangu chybí.
Třetí díl filmové série Rychle a zběsile je všeobecně tím nejméně oblíbeným. Tvůrci se sice vydali do Tokia a ukázali nám, že jezdit se dá i do zatáček a nikoliv pouze v přímém směru, ovšem Paul Walker před kamerou chyběl úplně a Vin Diesel se stavil pouze na závěrečný štěk. Kromě toho nejsympatičtější postava zemře, jakkoliv by to většina z nás přála spíše hlavnímu hrdinovi. Pokud tedy pomineme třeba jednu z nejúžasnějších modifikací Mazdy RX-7, jaká se vůbec kdy objevila, pak ve snímku Tokyo Drift je toho špatně opravdu hodně.
Nicméně žijeme ve světě, kdy spojení s jakýmkoli známým filmem má cenu zlata. Proto by nás neměla překvapit opravdu vysoká cena, která je požadována za jeden z Fordů Mustang, který si ve třetím díle Rychle a zběsile zahrál a především, který jej jako jeden z mála přežil. Produkce měla k dispozici šest aut, ovšem na konci natáčení bylo parkoviště obsazené pouze z poloviny. Navíc pouze jedno auto reálně dostalo šestiválcový motor RB26 z Nissanu Skyline GT-R a byl jím exemplář používaný na detailní záběry.
Pokud jej čekáte i pod kapotou nabízeného auta, zklameme vás, nemá ho. Někteří toho jistě budou litovat, neboť přeplňovaná japonská jednotka jde lépe do otáček a k driftování se tak hodí lépe, jiní ale budou rádi - Mustangu je zkrátka vlastní osmiválec. Přesně ten má vůz na snímcích, který je jedním ze dvou kaskadérských vozů, jež přežily natáčení. Po jeho skončení byl prodán nadšenci z jihu Kalifornie, který jej až do roku 2011 ponechal v původním stavu, který navíc ani nevylepšoval.
Další majitel se proto rozhodl pro rozsáhlou a důkladnou renovaci, která zabrala neskutečných šest let. Během prací přitom byl na voze ponechán filmový bodykit, který byl inspirován hlavně kreacemi Carrolla Shelbyho. Stejně tak byla zachována i tmavě zelená barva karoserie či 19palcová litá kola Volk Racing. Interiér a technika však prošly radikální proměnou. Osmiválec o 5,7litrovém objemu tak po zásahu firmy Roush Performance dává k dobru 450 koní a 570 Nm.
Přenos výkonu na zadní kola dostal na starosti pětistupňový manuál Tremec, jemuž asistuje samosvorný diferenciál, deceleraci pro změnu zaštiťují brzdy Willwood. Nechybí ani zakázkový výfuk či palivová nádrž, zatímco dovnitř se nastěhovaly dekory a čalounění inspirované jak legendárním Shelby GT500, tak i Ferrari Daytona. Mimo to dorazil také moderní dotykový multimediální systém, který byl zakomponován do středové konzole tak, aby rušil co nejméně.
Suma sumárum tu tedy máme pohledný a jistě i nadmíru schopný a výkonný Mustang, který si jeho tvůrci cení na 179 900 USD (cca 4,1 mil. Kč). To se zdá být poměrně vysokou částkou, nicméně realita je taková, že exempláře z 60. let jsou drahé všeobecně, pokud tedy prošly rozsáhlou renovací, jež se snažila zůstat věrná originálním komponentům. Tento kousek se navíc může pochlubit i hereckou kariérou, stejně jako špičkovým technickým stavem. Ve výsledku tak drahý opravdu není.
K mání je Ford Mustang z roku 1967, který si zahrál ve třetím díle Rychle a zběsile. Motoru od Nissanu se však naštěstí nedočkal, místo toho mu v rámci šestileté renovace přistála pod kapotou původní, byť upravená jednotka od Roush Performance
Zdroj: RK Motors
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva