Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jsou tohle nejlepší kryty plechových kol? Patří Škodě, u nás se s nimi ale neprodává
29.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ideálními koly jsou jistě ta z lehkých slitin, ani „plecháče” ale nemusí vypadat marně, pokud mají pěkné kryty. Vidíme zde ty nejpovedenější?
Jsou to vlastně hned dvě dilemata. Prvním je, zda autu dopřát kola z lehkých slitin nebo zda jej nechat na ocelových discích. Že je první řešení obecně lepší, netřeba zdůrazňovat, má ale i své stinné stránky - jednak jsou taková kola (pakliže mají být kvalitní) o něco dražší, nákladnější je i péče o ně (třeba dražší závaží při vyvažování ) a bylo by naivní si myslet, že jsou nezničitelná. Jednak jim do značné míry nevratně může ublížit trocha neopatrnosti a pak je tu zima se svými agresivními posypy, které jsou s to zdevastovat i zánovní kola renomovaných výrobců. Obojí u „plecháčů” buď nehrozí a nebo vám na tom nebude záležet.
Právě pro některý či některé z těchto důvodů volí část řidičů přinejmenším na zimu raději ocelová, obvykle černě lakovaná kola, která sama o sobě pobrala krásy jen o málo více než Fiat Multipla. Dát lesk lze i jim, kryty neboli okrasnými poklicemi, jenže tady přichází dilema druhé - jakými?
Není to jen věc vkusu, existují v zásadě dva typy. První, které se tváří, jako by byly koly z lehkých slitin a druhé, které se snaží být prostě elegantními kryty. Obvykle u nás na plné čáře vyhrávají ty druhé, neboť první si prostě hrají na něco, čím nejsou a je to faleš, která praskne na první pohled. Přesto nás zaujaly kryty, které jsou sice kombinací obojího, blíže ale mají k tomu prvnímu. A nejsou vůbec nezajímavé, máme tendenci zařadit je k tomu nejlepšímu, co jsme kdy na tomto poli viděli.
Patří Škodě Kodiaq, což vás zřejmě zarazí - u nás má tento model už v základu kola z lehkých slitin. Není tomu tak všude a kdysi jsme vám už ukazovali ten nejzákladnější základ nachytaný při testech. Prodává se kupodivu třeba v Německu, kde v základním provedení nedostanete ani automat, ani 4x4, ani ta kola z lehkých slitin. Dostanete „plecháče”, a to přesně ty, které jsme mohli vidět na onom testovacím kusu. Za jízdy si je ale pořádně prohlédnout dost dobře nešlo, teď se můžeme podívat fotky, které je naopak zachycují skvěle. A máme tendenci říci, že se nám i líbí.
Pochopitelně, ideál je jinde, ale podívejte se na první fotku - chvíli budete váhat, jestli vůbec jde o kryty. Prozradí je jasně až absence otvorů pro šrouby, která by vedla jedině k jedné centrální matici, kterou Kodiaq pochopitelně nemá. Bližší zkoumání pochopitelně jasně prozradí ocelové kolo s krytem, ale přesto - kryty vypadají velmi plasticky, kola se s nimi zdají být docela velká (také mají 17", to není úplně málo) a díry v „plecháčích” si přesně rozumí s otvory mezi „paprsky”.
Nemáme s takovými kryty problém, vy? Říkají si Borneo a určitě vám je Škoda prodá i u nás, jen ne k novému Kodiaqu. Podívejte se na ně a pokud byste věděli o nějakých zajímavějších, podělte se v diskuzi.
Mimochodem, tento Kodiaq je opravdu úplný německý základ a podívat se na něj můžete i zevnitř. V Německu stojí běžně 25 490 Eur, asi 684 000 Kč. Tento konkrétní kus může být váš hned, ale protože „Kouďák” je žádané zboží, ani tady se sleva nedává - stojí 25 990 Eur, tedy skoro 700 tisíc Kč. Za základní německé provedení ještě o citelně „základnější” než to české to je docela dost peněz...









Škoda Kodiaq v německém základu honosně nevypadá, zrovna kryty ocelových kol ji ale ostudu nedělají
Zdroj: stojí Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Renault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před hodinouČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 2 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 4 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 09:52 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis