Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
5.10.2024 | Petr Prokopec
Slavný wrestler a herec musel v jednu chvíli s něčím hodně přebrat, aby se vydal cestou šlechtění tohoto vozu. Že je to krásné Lamborghini Diablo? Kéž by, je to jen jeho replika, která ale Cenu stála víc než kdejaký ceněný originál.
John Cena proslul především jako wrestler, na naší straně Atlantiku ho ale většina lidí zná spíš jako herce. Do automobilové historie se nicméně zapsal v prosinci 2017, kdy jej Ford zažaloval kvůli porušení klauzule, která byla součástí kupní smlouvy na tehdy nové GT a jež Cenovi zakazovala prodej vozu během prvních dvou let od koupě. O rok později pak obě strany dosáhly mimosoudní dohody, kdy herec musel automobilce uhradit nespecifikovanou kompenzaci a omluvit se. Dané peníze si pak modrý ovál neponechal, nýbrž je věnoval na charitu.
K výjimečným sportovním vozům má Cena obecně blízko, ostatně vlastnil či nadále vlastní také předchozí Ford GT z roku 2006, Mustang, Plymouth Superbird, Chevrolet Corvette C7 přestavěný firmou Parker Brothers, Camaro či Dodge Charger. Mimo to ale do své sbírky zařadil i evropské ikony jako třeba Ferrari F430 Spider a 458 Italia či Lamborghini Gallardo. Logo rozzuřeného býka pak zdobilo i jeho další vůz, s tím ale automobilka ze Sant'Agata Bollognese neměla pranic společného. I proto jej Cena považuje za svůj největší finanční omyl, doslova mluví o „nejhorším finančním rozhodnutí svého života“.
Tmavě modré Diablo je totiž replikou, za kterou stojí společnost North American Exotic Replica Cars (NAERC). Ta se stavbou začala v roce 2003, přičemž Cena následně ještě oslovil další firmy a dílny. Postupem času tak docházelo na další a další modifikace, která měla kopii nejen přiblížit k originálu, ale v mnohém jej i překonat. Herec dnes odhaduje, že celkově do vozu nastrkal 500 tisíc dolarů (skoro 11,5 milionu Kč), což je částka, za jakou si mohl pořídit opravdové Lamborghini s puncem Made in Italy a stále vyšší sběratelskou hodnotou.
Možná ale právě to jej odrazovalo, ostatně teprve poslední exempláře modelu Diablo byly vyrobeny pod vlastnictvím Audi, které aspoň do nějaké míry posunulo výš kvalitu. Raná produkce ale plně odpovídala zkazkám o italských vozech, které sice hezky vypadají a mají i nemalý výkon, ovšem život s nimi umí být slušné utrpení.
Replika tak dostala na míru uzpůsobené šasí, do kterého byl instalován pětilitrový dvanáctiválec z BMW 750iL. V době svého vzniku (1988) atmosférický agregát produkoval výkon rovných 300 koní, který následně pod sklolaminátovou karoserií dostala na povel pětistupňová manuální převodovka od Porsche. Dále putoval na zadní kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero Asimmetrico o rozměru 335/30 ZR18, zatímco vpředu se otáčí kousky o rozměru 235/35 ZR19
Co se brzd týče, ty pro změnu pochází z Chevroletu Corvette C5, zatímco Camaro z roku 2000 posloužilo jako dárce řízení. Máme zde tak automobilovou variaci na „co dům dal“, nic z toho ale nezasvěcení na první pohled nepoznají. Zvenčí i zevnitř se totiž replika tváří jako originál. Oproti němu je ale nyní nabízena o poznání levněji, momentálně aukce na webu Bring A Trailer končí příhozem ve výši 78 000 USD, tedy asi jen 1,8 milionu Kč. A na jeho přebití mají zájemci už jen necelý den.
Prodej probíhá bez rezervní ceny, takže pokud uvážíme Cenovu investici, na autě nejspíš prodělá kalhoty. Skutečná Diabla se dnes prodávají zhruba pětkrát dráž skoro bez ohledu na svou historii či nájezd. Tato replika od svého dokončení najela jen 69 km, načež se zjevně nejedná o největší finanční omyl nejen v Cenově životě, ale pomalu všech dob. Herec totiž nainvestoval neskutečné peníze do auta, jaké si vysnil, ovšem se kterým se ani pořádně neprojel.
Replika Lamborghini Diablo postavená primárně firmou NAERC vypadá působivě, ovšem během dvaceti let do ní herec John Cena nasypal více peněz, než kdyby si koupil originál. Nyní vůz zamířil do aukce, ve které majitele nejspíš změní za mnohem méně, než kolik stál slavného wrestlera a herce. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 4 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech včera 15:00
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi včera 10:00
- BMW R 12 S: pocta ikoně včera 09:40
- MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen 19.12.2024
Nejčtenější články
- Už z továrny drsné BMW M2 dostalo vzhled ministra války. Jenže nepřehání, se 728 koňmi si dá supersporty k svačině
20.11.2024 - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
20.11.2024 - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
21.11.2024 - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
21.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva