Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jiné elektromobily jsou jen spotřebiče, říká Tesla. Právě prodělala 7 miliard za kvartál
4.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Diarmuid O'Connell, vice-prezident pro rozvoj u Tesly, označil elektromobily za nudné, krom těch svých. Jsou prý jen o trochu víc než domácí spotřebiče.
Elektromobily jiných značek než Tesly jsou jako domácí spotřebiče. Prohlásil to Diarmuid O’Connell, vice-prezident pro rozvoj značky - to byste neuhádli - Tesla. Auta jako Nissan Leaf, Kia Soul EV, BMW i3 a Chevrolet Spark EV označil za elektrické vozy, které nenabízí dostatečně dlouhý dojezd nebo vysoký výkon a které stojí příliš mnoho peněz na to, aby byly zajímavé pro většinu zákazníků.
S tím nelze nesouhlasit, elektrická auta jsou drahá a drtivá většina za své ceny nenabízí dost, O'Connel však šel ještě dál: „V podstatě nabízí jen o trochu víc než domácí spotřebiče. Spotřebiče jsou užitečné, ale bývají bílé, bývají bez emocí,” nechal se slyšet. Pokud tedy jezdíte Nissanem Leaf, podle O'Connela jezdíte v podstatě pračkou - a s tím už souhlasit nemůžeme, jsme-li fanoušci aut.
Pokračoval, že svět „je na velmi důležité křižovatce” a že se výrobci musí snažit víc, aby jejich elektrická auta byla záživnější a levnější, ale zároveň je lépe propagovat a dát jim dojezd alespoň 200 mil, tj. 320 km. „Obecně jsem radši, že tahle auta existují, než kdyby neexistovala, jen bych si přál, aby byla rychlejší a lepší,” pokračoval O'Connel.
Jednou z cest by podle něj mohlo být rozšíření míst, kde jsou v USA elektrická auta dostupná. Velký počet jich najdete jen v Los Angeles, v Detroitu na elektromobil člověk narazí jen zřídka. Za tím může stát to, že některé státy Tesle zakázaly přímý prodej, mimo jiné Michigan a Texas. „Myslím si, že kdyby Michigan povolil Tesle prodávat auta na svém území, mohli bychom s tím něco dělat,” uvedl. Jen pro doplnění. Tesla v Michiganu svá auta samozřejmě prodávat může, jen by kvůli tomu musela mít prodejce z řad dealerů, přímý prodej automobilek je kvůli zachování konkurence v dealerské síti zakázán na mnoha místech USA.
V každém případě je nutno poznamenat, že jeho slova o nudnosti elektromobilů kromě vozů Tesla brzy nemusí platit. Příští generace Nissanu Leaf by mohla mít dojezd přes 320 km a spolu s Chevroletem Bolt by se mohla pokusit sebrat část zákazníků Tesle Model 3. A také se máme dočkat Audi Q6, které bude stát proti Tesle Model X, a produkční verze Porsche Mission E zase může sebrat část zákazníků Modelu S. To ale přijde až někdy v roce 2020, kdy by Model S už měl dostat úplně novou generaci.
Jestli se ale něčeho takového dočkáme, jestli na to automobilka bude mít peníze, je zatím otázkou. Schopnosti Elona Muska krmit investory sliby jsou legendární, ovšem na papíře vidíme stále červená čísla. Čistá ztráta za druhé čtvrtletí roku 2016 se vyšplhala na masivních 293 milionů dolarů, tedy 7,07 miliardy korun. Je to nárůst ztráty o 59 % oproti druhému čtvrtletí loňského roku, i když se tržby oproti němu zvýšily o 33 % na 1,27 miliardy dolarů (30,66 miliardy korun).
Srovnejme to s prvním čtvrletím letošního roku. Tržby tehdy byly 1,15 miliardy dolarů, tedy necelých 27 miliard korun, ve druhém kvartále jsme tedy o 10 % výše. Ztráta za první čtvrtletí činila 282 milionů dolarů, tj. 6,6 miliardy korun. I zde vidíme nárůst, tentokrát o 4 %. Že ztráta roste o něco méně než tržby, je ale asi tak to jediné pozitivní, co si lze z finančních výsledků Tesly vzít.
Akcionáři se nicméně dozvěděli i lepší zprávy. Tesla prý v současnosti konzistentně vyrábí 2 000 aut týdně, i když se na tohle číslo dostala až během června, a během třetího kvartálu zvyšuje produkci na 2 200 aut týdně. Fakta jsou ale znovu jinde - během druhého čtvrtletí dodala zákazníkům na celém světě celkem 14 402 vozidel, z čehož bylo 9 764 Modelů S a 4 638 Modelů X. To bylo méně, než firma původně plánovala; plán dodat 50 tisíc aut v druhé půlce roku 2016 však zůstává.
Budoucnost automobilky Tesla zahrnuje také minibus a tahač, jak uvedl Elon Musk v konferenčním hovoru s analytiky. Měly by být představeny nejpozději během 9 měsíců, ovšem je dost pravděpodobné, že hovořil o prvních prototypech, podobně jako byl představen Model 3 v březnu letošního roku. Tyto vozy by ale „měly vstoupit do výroby v řádech jednotek let. Cokoliv nad pět let považuji za věčnost,” přiblížil Musk. Priorita je však stále Model 3 a na něj navazující menší SUV, které by mohlo dostat název Model Y. Proč Y? Inu, portfolio označitelné slovem S3XY tím asi nevznikne náhodou...
Vlevo Elon Musk, vpravo Diarmuid O'Connell
Vozy Tesly nejsou spotřebiče. Ostatní elektromobily prý ano
Zdroj: Tesla Motors, Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva