Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jezděte jako ve filmu Ronin, poslední Audi S8 s manuálem koupíte za cenu Fabie
7.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle je poslední Audi S8, které jste mohli mít s manuálním řazením. Je luxusní i sportovní a ceny dobrých kusů jsou dneska docela nízko.
Některý automobilový nadšenec fandí sportovním vozům, jiný zase vyhledává luxus. A spousta fanoušků motorismu a zákazníků obecně chce obojí najednou. Proto tu jsou auta jako Mercedesy AMG, BMW M nebo Audi S a RS. Pokud patříte k těmhle lidem, ale auta z různých důvodů hledáte spíše na trhu ojetin, máme pro vás tip na zajímavou možnost, jak se dostat k vrcholnému luxusu za rozumnou cenu. A zároveň s ním dostanete i něco, co už vám dnes žádný podobný vůz nenabídne.
Tou možností je Audi S8 generace D2. Celá tato generace A8 byla vyvíjena s cílem být nejlehčí z konkurence a je tedy kompletně celá hliníková. Už civilní varianty byly nabízeny např. s dvouzónovou klimatizací, která v roce 1994, kdy toto auto přišlo na svět, nebyla vůbec běžná. Později se přidaly např. hlavové airbagy. Věci jako elektrické ovládání a vyhřívání sedaček bereme za samozřejmost.
Varianta S8 se objevila v Evropě v roce 1996 a dostala v základu pohon všech kol a vylepšenou verzi 4,2l osmiválce ze standardní nabídky. Ten tehdy dával 340 koní a 420 Nm před faceliftem, 360 koní a 430 Nm po faceliftu. Co je ale podstatné, je, že v Evropě byla v S8 šestistupňová manuální převodovka ve standardní výbavě. Většina trhů mimo Evropu dostala vylepšený pětistupňový automat od ZF a manuál jste si tam objednat nemohli. Do žádné další S8 už standardně pořídit nešel.
Kromě toho je samozřejmostí kožený interiér, již zmíněná dvouzónová klimatizace, navigace nebo vyhřívání i zadních vnějších sedaček. Jsou tu parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrická roleta zadního okna nebo ESP. Zkrátka, chcete-li vozit rodinu ve vrcholném komfortu za málo peněz, tohle může být dobrá volba. A pochopitelně, jsou tu příjemné filmové konotace - honičky z filmu Ronin (můžete si je připomenout níže) jsou jen částí z nich.
Než ale rozbijete prasátko, je potřeba si uvědomit, že Audi S8, byť staré, je pořád vrchol luxusu téhle německé prémiové značky. A jeho údržba tomu bude odpovídat; rozhodně nepočítejte s opravami cenově srovnatelnými s novou Fabií, můžou být i řádově jinde. Pokud si toho ale spoustu zvládnete udělat sami, nemuselo by to být tak strašné. My pro vás máme tři tipy, kam se podívat - zachovalé S8 s manuálem nejsou taková rarita, ale více než pár jednotek jich po Evropě nenajdete.
První stroj má modročernou barvu a světlý interiér, velmi lákavá to kombinace. Jako nový byl koupen ve Španělsku v roce 2000 a tam je také nyní prodáván, a to za 16 950 Eur (cca 458 tisíc korun). Je z této trojice nejdražší, ale také nejnovější a má už 360 koní. Má nové pneumatiky, kompletně zdokumentovanou servisní historii a před 30 tisíci km měněný rozvodový řemen. Celkový proběh je 136 500 km a inzerát je zde.













Tohle je zřejě nejzajímavější S8 D2, která je nyní k mání
Druhý vůz je z roku 1997, má za sebou cca 197 tisíc kilometrů a prodávající za něj chce 9 900 Eur, tj. zhruba 268 tisíc korun. Je stříbrný a má černý interiér, což je přeci jen o něco větší nuda než v případě výše. Je po prvním majiteli a také má kompletní servisní historii. Čerstvě má nový olej, svíčky, vzduchový a kabinový filtr a servisem prošla i klimatizace. Inzerát je zde.
Mezi ojetými S8 je tento kousek také velmi hezký, navíc citelně levnější
Třetí a nejlevnější vůz byl vyroben také v roce 1997 a podle dostupných údajů má najeto jen 109 tisíc kilometrů. Byl dovezen z Itálie od druhého majitele a podle prodávajícího má drobné kosmetické vady, což možná odůvodňuje cenu 7 999 Eur, tj. 216 tisíc korun. Na fotkách ale vypadá stále dost slušně. Inzerát je k vidění zde.
Tady už si velmi dobrým stavem jisti nejsme, parametry má ale i tento kus zajímavé a na fotkách vypadá zachovale
Zdroje: Mobile.de poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle