Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jezděte jako ve filmu Ronin, poslední Audi S8 s manuálem koupíte za cenu Fabie
7.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle je poslední Audi S8, které jste mohli mít s manuálním řazením. Je luxusní i sportovní a ceny dobrých kusů jsou dneska docela nízko.
Některý automobilový nadšenec fandí sportovním vozům, jiný zase vyhledává luxus. A spousta fanoušků motorismu a zákazníků obecně chce obojí najednou. Proto tu jsou auta jako Mercedesy AMG, BMW M nebo Audi S a RS. Pokud patříte k těmhle lidem, ale auta z různých důvodů hledáte spíše na trhu ojetin, máme pro vás tip na zajímavou možnost, jak se dostat k vrcholnému luxusu za rozumnou cenu. A zároveň s ním dostanete i něco, co už vám dnes žádný podobný vůz nenabídne.
Tou možností je Audi S8 generace D2. Celá tato generace A8 byla vyvíjena s cílem být nejlehčí z konkurence a je tedy kompletně celá hliníková. Už civilní varianty byly nabízeny např. s dvouzónovou klimatizací, která v roce 1994, kdy toto auto přišlo na svět, nebyla vůbec běžná. Později se přidaly např. hlavové airbagy. Věci jako elektrické ovládání a vyhřívání sedaček bereme za samozřejmost.
Varianta S8 se objevila v Evropě v roce 1996 a dostala v základu pohon všech kol a vylepšenou verzi 4,2l osmiválce ze standardní nabídky. Ten tehdy dával 340 koní a 420 Nm před faceliftem, 360 koní a 430 Nm po faceliftu. Co je ale podstatné, je, že v Evropě byla v S8 šestistupňová manuální převodovka ve standardní výbavě. Většina trhů mimo Evropu dostala vylepšený pětistupňový automat od ZF a manuál jste si tam objednat nemohli. Do žádné další S8 už standardně pořídit nešel.
Kromě toho je samozřejmostí kožený interiér, již zmíněná dvouzónová klimatizace, navigace nebo vyhřívání i zadních vnějších sedaček. Jsou tu parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrická roleta zadního okna nebo ESP. Zkrátka, chcete-li vozit rodinu ve vrcholném komfortu za málo peněz, tohle může být dobrá volba. A pochopitelně, jsou tu příjemné filmové konotace - honičky z filmu Ronin (můžete si je připomenout níže) jsou jen částí z nich.
Než ale rozbijete prasátko, je potřeba si uvědomit, že Audi S8, byť staré, je pořád vrchol luxusu téhle německé prémiové značky. A jeho údržba tomu bude odpovídat; rozhodně nepočítejte s opravami cenově srovnatelnými s novou Fabií, můžou být i řádově jinde. Pokud si toho ale spoustu zvládnete udělat sami, nemuselo by to být tak strašné. My pro vás máme tři tipy, kam se podívat - zachovalé S8 s manuálem nejsou taková rarita, ale více než pár jednotek jich po Evropě nenajdete.
První stroj má modročernou barvu a světlý interiér, velmi lákavá to kombinace. Jako nový byl koupen ve Španělsku v roce 2000 a tam je také nyní prodáván, a to za 16 950 Eur (cca 458 tisíc korun). Je z této trojice nejdražší, ale také nejnovější a má už 360 koní. Má nové pneumatiky, kompletně zdokumentovanou servisní historii a před 30 tisíci km měněný rozvodový řemen. Celkový proběh je 136 500 km a inzerát je zde.
Tohle je zřejě nejzajímavější S8 D2, která je nyní k mání
Druhý vůz je z roku 1997, má za sebou cca 197 tisíc kilometrů a prodávající za něj chce 9 900 Eur, tj. zhruba 268 tisíc korun. Je stříbrný a má černý interiér, což je přeci jen o něco větší nuda než v případě výše. Je po prvním majiteli a také má kompletní servisní historii. Čerstvě má nový olej, svíčky, vzduchový a kabinový filtr a servisem prošla i klimatizace. Inzerát je zde.
Mezi ojetými S8 je tento kousek také velmi hezký, navíc citelně levnější
Třetí a nejlevnější vůz byl vyroben také v roce 1997 a podle dostupných údajů má najeto jen 109 tisíc kilometrů. Byl dovezen z Itálie od druhého majitele a podle prodávajícího má drobné kosmetické vady, což možná odůvodňuje cenu 7 999 Eur, tj. 216 tisíc korun. Na fotkách ale vypadá stále dost slušně. Inzerát je k vidění zde.
Tady už si velmi dobrým stavem jisti nejsme, parametry má ale i tento kus zajímavé a na fotkách vypadá zachovale
Zdroje: Mobile.de poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva