Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jezděte jako ve filmu Ronin, poslední Audi S8 s manuálem koupíte za cenu Fabie
7.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle je poslední Audi S8, které jste mohli mít s manuálním řazením. Je luxusní i sportovní a ceny dobrých kusů jsou dneska docela nízko.
Některý automobilový nadšenec fandí sportovním vozům, jiný zase vyhledává luxus. A spousta fanoušků motorismu a zákazníků obecně chce obojí najednou. Proto tu jsou auta jako Mercedesy AMG, BMW M nebo Audi S a RS. Pokud patříte k těmhle lidem, ale auta z různých důvodů hledáte spíše na trhu ojetin, máme pro vás tip na zajímavou možnost, jak se dostat k vrcholnému luxusu za rozumnou cenu. A zároveň s ním dostanete i něco, co už vám dnes žádný podobný vůz nenabídne.
Tou možností je Audi S8 generace D2. Celá tato generace A8 byla vyvíjena s cílem být nejlehčí z konkurence a je tedy kompletně celá hliníková. Už civilní varianty byly nabízeny např. s dvouzónovou klimatizací, která v roce 1994, kdy toto auto přišlo na svět, nebyla vůbec běžná. Později se přidaly např. hlavové airbagy. Věci jako elektrické ovládání a vyhřívání sedaček bereme za samozřejmost.
Varianta S8 se objevila v Evropě v roce 1996 a dostala v základu pohon všech kol a vylepšenou verzi 4,2l osmiválce ze standardní nabídky. Ten tehdy dával 340 koní a 420 Nm před faceliftem, 360 koní a 430 Nm po faceliftu. Co je ale podstatné, je, že v Evropě byla v S8 šestistupňová manuální převodovka ve standardní výbavě. Většina trhů mimo Evropu dostala vylepšený pětistupňový automat od ZF a manuál jste si tam objednat nemohli. Do žádné další S8 už standardně pořídit nešel.
Kromě toho je samozřejmostí kožený interiér, již zmíněná dvouzónová klimatizace, navigace nebo vyhřívání i zadních vnějších sedaček. Jsou tu parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrická roleta zadního okna nebo ESP. Zkrátka, chcete-li vozit rodinu ve vrcholném komfortu za málo peněz, tohle může být dobrá volba. A pochopitelně, jsou tu příjemné filmové konotace - honičky z filmu Ronin (můžete si je připomenout níže) jsou jen částí z nich.
Než ale rozbijete prasátko, je potřeba si uvědomit, že Audi S8, byť staré, je pořád vrchol luxusu téhle německé prémiové značky. A jeho údržba tomu bude odpovídat; rozhodně nepočítejte s opravami cenově srovnatelnými s novou Fabií, můžou být i řádově jinde. Pokud si toho ale spoustu zvládnete udělat sami, nemuselo by to být tak strašné. My pro vás máme tři tipy, kam se podívat - zachovalé S8 s manuálem nejsou taková rarita, ale více než pár jednotek jich po Evropě nenajdete.
První stroj má modročernou barvu a světlý interiér, velmi lákavá to kombinace. Jako nový byl koupen ve Španělsku v roce 2000 a tam je také nyní prodáván, a to za 16 950 Eur (cca 458 tisíc korun). Je z této trojice nejdražší, ale také nejnovější a má už 360 koní. Má nové pneumatiky, kompletně zdokumentovanou servisní historii a před 30 tisíci km měněný rozvodový řemen. Celkový proběh je 136 500 km a inzerát je zde.













Tohle je zřejě nejzajímavější S8 D2, která je nyní k mání
Druhý vůz je z roku 1997, má za sebou cca 197 tisíc kilometrů a prodávající za něj chce 9 900 Eur, tj. zhruba 268 tisíc korun. Je stříbrný a má černý interiér, což je přeci jen o něco větší nuda než v případě výše. Je po prvním majiteli a také má kompletní servisní historii. Čerstvě má nový olej, svíčky, vzduchový a kabinový filtr a servisem prošla i klimatizace. Inzerát je zde.
Mezi ojetými S8 je tento kousek také velmi hezký, navíc citelně levnější
Třetí a nejlevnější vůz byl vyroben také v roce 1997 a podle dostupných údajů má najeto jen 109 tisíc kilometrů. Byl dovezen z Itálie od druhého majitele a podle prodávajícího má drobné kosmetické vady, což možná odůvodňuje cenu 7 999 Eur, tj. 216 tisíc korun. Na fotkách ale vypadá stále dost slušně. Inzerát je k vidění zde.
Tady už si velmi dobrým stavem jisti nejsme, parametry má ale i tento kus zajímavé a na fotkách vypadá zachovale
Zdroje: Mobile.de poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva