Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson řekl, proč z Grand Tour zmizely celebrity a nikdy se do ní nevrátí
11.2.2019 | Petr Prokopec
Po dva roky to byla standardní součást pořadu, která si užila tu více, tu méně slávy. Teď je po ní veta a sám Jeremy Clarkson odhalil, proč tomu tak je a nic se na tom nezmění.
Již tuto neděli 17. února se na televizní obrazovky vrátí britský Top Gear, který bude vůbec naposledy uvádět Matt LeBlanc alias legendární Joey ze seriálu Přátelé. Ten show opouští hlavně z rodinných důvodů, spolu s ním byl ale odejit i Rory Reid. Jako jediný zůstává Chris Harris a neměl by se měnit ani formát pořadu. Kromě seriózně i zábavně pojatých testů bychom se tedy znovu měli dočkat i celebrit, jež zasedají na kanape ve studiu i za volant dostupného, ale rychlého vozu, jímž byla naposledy Toyota GT 86.
V podobném duchu se odvíjela i The Grand Tour, tedy konkurenční show, kterou stvořil Jeremy Clarkson s Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Jelikož však tato trojice měla neustále za zády právníky BBC, musela přistoupit k menším úpravám. Namísto Stiga tak dorazil Američan, místo rozhovoru s celebritami tu pak byla jejich „vybíjená“. To byl segment, ve kterém Clarkson a spol. sice očekávali hvězdného hosta, tomu se však během cesty do zeleného stanu stala nějaká fatální nehoda.
Tato část americko-britské show byla sice zpočátku zábavná, nicméně velmi rychle se okoukala. Z toho důvodu došlo u druhé série ke změnám, zaveden byl segment zvaný Celebrity Face-Off. V jeho rámci dvojice známých lidí nejdříve soupeřila v Jaguaru F-Type na rallyovém okruhu o to, kdo bude rychlejší, pak si ještě aktéři přišli popovídat do stanu. Ovšem i tato část pořadu měla nakonec poměrně jepičí život, třetí série se již musí obejít bez celebrit.
Proč tomu tak je? Inu, důvod je prostý, jak ostatně vysvětlil Clarkson, který zavzpomínal na před-amazonské období. „Před mnoha lety to byla britská show, která byla vysílána primárně ve Velké Británii. Poté se ovšem stala mezinárodní a stále je velmi mezinárodní - daleko více nás totiž znají v Itálii nebo v Číně než v naší vlasti, což je podivné.“ Právě globální popularita ale nakonec Jezzu vedla k tomu, aby si s hvězdným segmentem hrál tak dlouho, až jej úplně vypustil.
„Najednou totiž nedávalo smysl, abychom přivítali Howarda z reklamy na Halifax, když v takové Uruguayi nemají ani ponětí, kdo to Howard je. Bylo tedy nelogické, abychom trvali na hostovi, a proto je tento segment minulostí - i když nevím, zda to přivítáte,“ dodal dále Clarkson. Přiznal, že toto rozhodnutí nakonec natáčení zjednodušilo, neboť se již nemusel rozptylovat hledáním celebrity, kterou by znal celý svět. A samotným interview vůbec.
„Moje myšlenky neustále narušoval fakt, že je třeba udělat interview. Když děláte talk show, není to problém, je to součást její náplně. Nicméně já byl kvůli tomu v jednom kole, neboť jsem se musel pokusit udělat Jamese zajímavého, což je vždycky záludné, a potom tu byl Hammond, který je zkrátka Hammond. Dále je tu publikum, se kterým je třeba komunikovat... a poté mi ještě zbývala naše vlastní talk show. Bylo toho zkrátka opravdu hodně.“
Celebrity jsou tedy definitivně mimo, ostatně v rámci čtvrté série se bude vůbec poprvé od roku 2002, kdy došlo ke znovuzrození Top Gearu, radikálně měnit formát, dle kterého celá trojice jede. Nedojde jen na zrušení hvězdných hostů, mimo jsou veškeré studiové segmenty a děj každé epizody se bude soustředit jen na epický výlet. Data Amazonu naznačila, že diváci v maximální možné míře touží právě po nich.
Clarkson, Hammond a May však tuto změnu jistě přivítají, i z toho důvodu, že se budou moci daleko více věnovat rodinám. Navíc samotné výlety budou ještě epičtější, neboť jak Jezza dodává, vždy je prý „jednodušší vrazit peníze a čas do filmů než do hostů“. Zdá se tedy, že během čtvrté série nás trojice skutečně ohromí. Jen si na to budeme muset počkat možná déle než rok.
Celebrity se v The Grand Tour příliš neohřáli, jejich vzájemné poměřování sil za volantem Jaguaru F-Type již nebylo v rámci třetí série obnoveno
Zdroj: Digital Spy
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 7 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 9 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 10 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis