Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson popsal, jak vrátit napětí do Formule 1, servítky si opět nebral
22.7.2019 | Petr Prokopec
Formule 1 v posledních letech není po řadě změn pravidel v dobrém stavu a sám Jeremy Clarkson se prý raději dívá na tenis. Aby se k F1 vrátil, muselo by se změnit několik věcí.
Není žádným tajemstvím, že Formule 1 má problém. Připustil to i prezident mezinárodní automobilové federace FIA Jean Todt, jakkoliv ještě před pár lety dle něj šlo jen o pouhý bolehlav a nikoliv smrtelnou nemoc. Problémem však je, že přílišné regulace udělaly z královské motoristické disciplíny často nudný podnik, u nějž jediné napětí spočívá v tom, že si dopředu nejste jisti, ve kterém kole usnete. Typickým příkladem byla letošní Velká cena Francie, jejíž cíl z televizních diváků nejspíše neviděl nikdo.
Nejde jen o naše stanovisko, stejný názor zastává Jeremy Clarkson. Ten nově uvedl, že by se raději koukal na to, jak roste kytka na stole před ním než na Formuli 1. A když probíhala Velká cena Velké Británie, nejznámější motoristický novinář světa raději sledoval tenis ve Wimbledonu a jeho syn kriket. To jen potvrzuje, jak neatraktivním se šampionát stal. Pokud totiž někdo raději sleduje hru ze své podstaty divácky nezáživnou, jako je právě kriket, pak je evidentní, že se někde stala chyba.
Právě proto Clarkson pořadatelům F1 doporučuje, aby se inspirovali u svých kolegů z kriketu, kteří z daného sportu udělali hlavně v Británii a Indii masovou záležitost. Ostatně i kvůli úspěchům v kriketu se Andrew „Freddie“ Flintoff dostal k moderování Top Gearu. Jeremy proto navrhuje, aby vrcholná motoristická disciplína prošla radikální proměnou, v jejímž rámci se v podstatě půjde proti všemu, co bylo od smrti Ayrtona Senny na italském okruhu Imola zavedeno.
Jinými slovy, Clarkson požaduje zvýšení nebezpečnosti, což logicky přidá šampionátu na atraktivitě, protože již nebude tak vysoká jistota, jako nyní, že celé startovní pole dorazí do cíle v pořádku. Z toho důvodu by dle Jezzy měli padáka dostat traťoví komisaři. Sami závodníci by přitom dostávali pět bodů za nebezpečný krok, jímž je nejspíše míněno třeba nebezpečné předjetí. Z toho důvodu by ovšem monoposty musely být zesíleny, aby snesly nějaké to bouchnutí o sebe.
Ve finále by se překopání měl dočkat i samotný formát víkendu, i kdyby to dle Clarksona znamenalo 16 závodů denně. V té chvíli bychom dostali více, než nám nabízí třeba Velká cena Azerbajdžánu, kde s ohledem na úzkou trať nelze očekávat mnoho předjetí. Celý vláček tak v podstatě dojede do cíle ve stejném pořadí, v jakém odstartoval. Není tedy divu, že se na takový závod nikdo nekouká. To ale F1 nezajímá, hlavně že ze Soči dorazí sponzorské peníze.
Je docela jisté, že na realizaci Clarksonových rad nedojde, přeci jen jsou až příliš kontroverzní. Stejně jako je nadmíru přímé Jezzovo vypořádání se s těmi, kteří by s jeho novinkami nechtěli souhlasit. V takové chvíli by totiž populární moderátor klidně vyrazil ze startovního roštu i taková jména jako Ferrari či Mercedes. Problémem je, že hlavně bez první zmíněné stáje by F1 byla již definitivně na odpis. Takto ještě šance na záchranu existují, byť změny musí přijít. Možná by stačilo vrátit se jen o pár let zpět, kdy motory nezněly jako vysavače, auta nebyla tak snadno zvládnutelná a rozličné strategie založené na možnosti doplňovat palivo během závodu činily potenciálně napínavý každý okamžik v jeho průběhu.
Jeremy Clarkson by se aktuálně raději díval na to, jak roste kytka na stole před ním než na závody Formule 1
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů
31.12.2024 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31.12.2024 - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31.12.2024 - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva